Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Na het tekenen of na de bruiloft?

Pagina's : [1] 2

LZN
11-11-2003, 18:56

Salaam Alaikoem, N.a.v. de vele trouwpartijen die tegenwoordig plaatsvinden zit ik met een vraag. Veel koppels tekenen en geven pas later een bruiloft. Soms wel vele maanden later. Als je getekend hebt ben je dus getrouwd en mag je de liefde bedrijven met je echtgenoot. Nou hoor ik weleens van meiden dat ze 'het' vóór de bruiloft en dat mag ook hoor, alleen vind ik dat een beetje raar. Een bruiloft hoef je niet eens geven, maar het is een traditie en is symbolisch voor de liefde van 2 mensen. Nou is mijn vraag aan de getrouwde dames: heb jij het na t tekenen of na het feest gedaan?.

leven
11-11-2003, 19:12
Salaam Ik heb het na het feest gedaan. Hoeveel zijn er die getekend hebben en toch wordt nog het huwelijk afgeblazen. Uw eer spaar je voor de ware. Zolang er geen feest is is het voor mij nog niet definitief, getekend of niet getekend. Groetjes

ik_oke_is
11-11-2003, 21:05
Origineel gepost door leven Salaam Ik heb het na het feest gedaan. Hoeveel zijn er die getekend hebben en toch wordt nog het huwelijk afgeblazen. Uw eer spaar je voor de ware. Zolang er geen feest is is het voor mij nog niet definitie, getekend of niet getekend. Groetjes :maf3:

SabroenDjamiel
11-11-2003, 21:06
Origineel gepost door leven Salaam Ik heb het na het feest gedaan. Hoeveel zijn er die getekend hebben en toch wordt nog het huwelijk afgeblazen. Uw eer spaar je voor de ware. Zolang er geen feest is is het voor mij nog niet definitie, getekend of niet getekend. Groetjes Precies!....

ik_oke_is
11-11-2003, 21:10

Origineel gepost door leven Salaam Ik heb het na het feest gedaan. Hoeveel zijn er die getekend hebben en toch wordt nog het huwelijk afgeblazen. Uw eer spaar je voor de ware. Zolang er geen feest is is het voor mij nog niet definitie, getekend of niet getekend. Groetjes tijdens het feest :maf2: . grapje :D

Heiba
12-11-2003, 06:41
Na het tekenen, ik heb door omstandigheden geen bruiloft gehad, mijn opa overleed precies op de dag dat we onze bruiloft hadden geplanned. :( Niks aan te doen. Het ziet er niet naar uit dat we voorlopig nog een bruiloft gaan vieren...

Hasna_real
12-11-2003, 10:50
Na de bruiloft. Een handtekening zegt tegenwoordig helemaal niets! Ik had mijn hele leven al gewacht, waarom dan niet geduld hebben tot na de bruiloft. Ik had dus niet zo'n haast. Wij hebben 6 maanden na het tekenen onze huwelijksfeest gegeven.Dames hou de eer aan jezelf en wacht tot na de bruiloft.

Atlas_Gebergte
13-11-2003, 14:06
Origineel gepost door Hasna_real Na de bruiloft. Een handtekening zegt tegenwoordig helemaal niets! Ik had mijn hele leven al gewacht, waarom dan niet geduld hebben tot na de bruiloft. Ik had dus niet zo'n haast. Wij hebben 6 maanden na het tekenen onze huwelijksfeest gegeven.Dames hou de eer aan jezelf en wacht tot na de bruiloft. Ben ik volkomen met je eens meid.

chahidaatje
13-11-2003, 23:02
Nou ik ben het er niet mee eens!!! Ik vind getekend is getekend en dus ben je getrouwd, ene er zijn zat mensen die om een reden geen feest kunnen geven.. groetjes Cha

Bent_Fes
14-11-2003, 18:58
Origineel gepost door Salahadin Sorry maar een bruiloft is wel degelijk verplicht. Het is verplicht om een (klein) feestmaaltijd te geven. bewijs hieronder: Sahih Bukhari Volumn 007, Book 062, Hadith Number 085. ----------------------------------------- Narated By Anas : The Prophet saw the traces of Sufra (yellow perfume) on Abdur-Rahman bin 'Auf and said, "What is this?" 'Abdur-Rahman, said, "I have married a woman and have paid gold equal to the weight of a datestone (as her Mahr). The Prophet said to him, "May Allah bless you: Offer a wedding banquet even with one sheep." Juist zo heb ik het ook begrepen....

marocgirl18
15-11-2003, 14:54
ik heb der voor getekend en heb een klein feestje gegeven (mlek) en insa alah aanstaande zomer bruiloft (lhours)

Najib26
15-11-2003, 15:01
Door middel van een feestje (binnen de grenzen van de islam) maak je aan de mensen duidelijk dat 2 personen voortaan bij elkaar horen. Dat is ook om roddels te voorkomen. En over het onderwerp: je mag alles doen na de ondertekening, maar het is tegenwoordig niet verstandig. Zo verliet een jongen zijn verloofde omdat ze toestemde met gemeenschap. Het meisje werd vervolgens door haar ouders verstoten (wat haram is)!!!!

GangstaLovin
15-11-2003, 19:27
wat hebben andere mensen daar nu weer mee te maken :confused:

Atlas_Gebergte
17-11-2003, 10:31
Origineel gepost door chahidaatje Nou ik ben het er niet mee eens!!! Ik vind getekend is getekend en dus ben je getrouwd, ene er zijn zat mensen die om een reden geen feest kunnen geven.. groetjes Cha Sorry meid, maar je kan beter wachten tot je huwelijksnacht, want stel dat je man je niet meer wil of er gebeurt in de tussentijd iets tussen de beide familie's of je man overlijd?????????? denk goed na en wacht tot je huwelijksnacht, je hebt toch ook al die tijd moeten wachten, waarom niet die paar maandjes????????? Wa Sallaam Alikoum :zwaai:

Pagina's : [1] 2