Bekijk originele versie : Verdachten aanslag Riyad opgepakt.
Bron: NOS nieuws
http://www.omroep.nl/nos/nieuws/buitenland/2003/november/111103/saudi.html
Saudi's pakken verdachten aanslag op 11-11-2003
Saudische veiligheidstroepen hebben een aantal personen gearresteerd voor de aanslag in de hoofdstad Riyad, afgelopen zaterdag, waarbij 17 doden en 122 gewonden vielen. Volgens Saudische functionarissen dachten de aanvallers dat in het opgeblazen complex Amerikanen woonden. Al-Qaeda zou de aanslag inmiddels hebben opgeëist.
Het is niet bekend hoeveel verdachten zijn gearresteerd. Ze werden opgepakt in en rond Riyad. Sommige arrestanten werden na verhoor weer vrijgelaten, meldt de Arabische krant al-Hayat.
Bij een Arabisch weekblad in Londen is een e-mail binnengekomen waarin een vermeend lid van al-Qaeda de zelfmoordaanslag namens het internationale terreurnetwerk heeft opgeëist. Het weekblad al-Majalla zei de e-mail gisteravond laat te hebben gekregen.
Werkwijze
Saudi-Arabië en de VS gingen er al vanuit dat de aanslag het werk van al-Qaeda was. De werkwijze van de daders zou daarop wijzen. De zelfmoordterroristen reden het 200 villa's omvattende complex Muhaya binnen met ten minste één autobom. Ze droegen uniformen van de bewakingsdienst.
Volgens Saudische veiligheidsfunctionarissen hadden de daders het op het complex gemunt omdat ze dachten dat er Amerikanen woonden, meldt CNN. In werkelijkheid waren de bewoners voornamelijk van Arabische afkomst.
Keiharde Vergelding
De Saudische koning Fahd dreigde de daders gisteravond met "keiharde vergelding". De regering zal "met ijzeren vuist optreden tegen hen die de veiligheid van het land, zijn burgers en alle anderen die er wonen, bedreigen", aldus de koning.
In de hoofdstad en de heilige stad Mekka, waar binnenkort de hadj plaatsvindt, zijn extra veiligheidsmaatregelen getroffen.
Waarschijnlijk dus toch geen complot van CIA en Mossad.
Maar "gewoon" een verschrikkelijke blunder van de moordenaarsbende van Osama Bin Laden.
Wat een ongelofelijke moordende sukkels.
Ik ben benieuwd wat de mensen die Osama Bin Laden toejuichen in het onderstaande topic er van vinden.
http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=141922&highlight=laden
Zeg het eens...Bidawi Mazlot
Nou, ik ben niet jaloers op die verdachten. Ik ben bang dat ze hard worden aangepakt: om ze laten bekennen en daarna om ze te straffen.
Waarom hebben ze zichzelf ook niet opgeblazen?
Dan waren ze, als het mannen waren nu al omringd door maagden, als het vrouwen waren door lekkere Sidi's en als het homo's waren ook.
Scottie.
Scottie, is het nou nodig om meteen weer te gaan provoceren door te beginnen over homo's.
Je weet waar dat hier toe leidt. Het leid in ieder geval af van een goede discussie over het eigenlijke onderwerp van deze topic.
Misschien zou je je reactie kunnen wijzigen.
Origineel gepost door Peej
Ik ben benieuwd wat de mensen die Osama Bin Laden toejuichen in het onderstaande topic er van vinden.
http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=141922&highlight=laden
Zeg het eens...Bidawi Mazlot
Het is algemeen bekend dat het nieuwsweekblad Almajalah dat gepubliceerd wordt in london, een eigendom is van de saudische overheid. Het lijkt me dus sterk dat Alqaida de verantwoordelijkheid van de laatste aanslag gaat opeisen via deze nieuwsblad :confused:
Ach jongen toch.
Nee ik ben niet ingedut door de media. Ik probeer gewoon alle bronnen te bekijken. En Al Jazeera is net zo partijdig voor de moslim kant als dat CNN gestuurd wordt door de Amerikanen.
Een verstandig mens kan daar doorheen kijken en diet dat het niet allemaal onzin is. mensen als jij zoeken alleen maar wazige internetsites op die zich alleen bezig houden met de meest ongefundeerde samenzweringstheoriën.
En dat alleen omdat de waarheid niet past in het verwrongen (en verkeerde) wereldbeeld wat jullie je in de kop hebben laten zetten.
Wake up, and smell the coffee.
Zelfs Als Osama Bin Laden morgen bij jou op de stoep zou staan om je persoonlijk te vertellen dat al Qaeda een blunder heeft begaan en 17 arabieren (waaronder 5 kinderen) vermoord heeft zou je hem niet geloven.
Zelfs dan zou jij hem proberen te vertellen dat hij liegt en dat het allemaal een complot van de Amerikanen en de Israëlisch is.
Wie heeft zijn perspectief op het wereldbeeld nou verloren?
Origineel gepost door Peej
Ach jongen toch.
Nee ik ben niet ingedut door de media. Ik probeer gewoon alle bronnen te bekijken. En Al Jazeera is net zo partijdig voor de moslim kant als dat CNN gestuurd wordt door de Amerikanen.
Een verstandig mens kan daar doorheen kijken en diet dat het niet allemaal onzin is. mensen als jij zoeken alleen maar wazige internetsites op die zich alleen bezig houden met de meest ongefundeerde samenzweringstheoriën.
En dat alleen omdat de waarheid niet past in het verwrongen (en verkeerde) wereldbeeld wat jullie je in de kop hebben laten zetten.
Wake up, and smell the coffee.
Zelfs Als Osama Bin Laden morgen bij jou op de stoep zou staan om je persoonlijk te vertellen dat al Qaeda een blunder heeft begaan en 17 arabieren (waaronder 5 kinderen) vermoord heeft zou je hem niet geloven.
Zelfs dan zou jij hem proberen te vertellen dat hij liegt en dat het allemaal een complot van de Amerikanen en de Israëlisch is.
Wie heeft zijn perspectief op het wereldbeeld nou verloren?
Ik ben gelukkig niet zo blind als jou :o Ik wou je alleen er op attenderen dat genoemde bron "Almajjalah" een weekblad is dat de saudische koningshuis toe behoort en er belang bij heeft het imago van bin ladin in diskrediet te brengen. Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik de aanslag volledig krankzinnig vindt ongeachte wie er achter zit en dit is anders dan gelijk iemand zonder bewijzen als dader aanwijzen :kwaad:
Kan je het nu een beetje vatten???
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.