Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Naar de moskee

DANSKONINGIN
11-11-2003, 12:56

Vrijdagavond was ik naar de moskee geweest samen met mijn vriendin, moeder en buurvrouw. Het was zoooooooooooo druk niet normaal meer. Het was ongelofelijk warm. We deden enkele doeha en begonnen met bidden. Tijdens het tarawih gebed kreeg ik helemaal kippenvel! En enkele keren kreeg ik echt tranen in mijn ogen. Ik vond het zo mooi! Na enkele rakhats te hebben gebeden begon de Imam te huilen (tijdens het reciteren van soeras) Hierdoor kreeg ik alleen meer kippenvel. De dag erna ben ik weer gegaan. Dit keer met mijn neef. (niemand anders was thuis) Ik vond het dit keer wel eng, omdat ik alleen ging. Het was nog drukker dan vrijdag en ik moest in de deuropening bidden. Zondag was ik weer gegaan, alweer superdruk. Als je naar de grond boog (roekoe) raakte ik met mijn hoofd van alles en iedereen aan. (plint, iemands voet, iemads rug) Ik ben insha allah van plan vaker te gaan. HEt was echt :goedzo:

RaiseUp
11-11-2003, 13:09
je mag niet samen met je neef gaan. Hij is een niet- mahram

DANSKONINGIN
11-11-2003, 16:45
Origineel gepost door RaiseUp je mag niet samen met je neef gaan. Hij is een niet- mahram :eek: IK weet dat je niet alleen met je neven mag zijn en er altijd iemand bij moet zijn. Dat heb ik ook met veel van mijn neven, maar ik en mijn zusjes zijn met Mimoun (de neef met wie ik naar de moskee ging) opgegroeid. Wij zijn al van kleins af aan vaak samen geweest. Nu verblijft hij ook bij ons thuis (zijn ouders zijn in Marokko) Hij is zo close met ons, dat hij meer een broer dan neef is. We gingen naar de moskee het was dus voor een goed doel. Is het nog steeds zo erg dat ik samen met mijn neef naar de Moskee ging?

babyvanbelisma
18-11-2003, 09:15
Ja het is inderdaad een niet-mahram maar als je haar situatie leest dan denk ik dat er niet veel mis kan gaan hoor. Je moet ook de situatie bekijken...... Enne....moskee is echt :goedzo:

Fikra
18-11-2003, 20:55

MassAllah als ik dat hoor. Heb het ook als in naar de moskee ga. Zo mooi om te zien hoeveel Broeders en Zusters er komen.

mardiya
19-11-2003, 11:51
Origineel gepost door DANSKONINGIN Vrijdagavond was ik naar de moskee geweest samen met mijn vriendin, moeder en buurvrouw. Het was zoooooooooooo druk niet normaal meer. Het was ongelofelijk warm. We deden enkele doeha en begonnen met bidden. Tijdens het tarawih gebed kreeg ik helemaal kippenvel! En enkele keren kreeg ik echt tranen in mijn ogen. Ik vond het zo mooi! Na enkele rakhats te hebben gebeden begon de Imam te huilen (tijdens het reciteren van soeras) Hierdoor kreeg ik alleen meer kippenvel. De dag erna ben ik weer gegaan. Dit keer met mijn neef. (niemand anders was thuis) Ik vond het dit keer wel eng, omdat ik alleen ging. Het was nog drukker dan vrijdag en ik moest in de deuropening bidden. Zondag was ik weer gegaan, alweer superdruk. Als je naar de grond boog (roekoe) raakte ik met mijn hoofd van alles en iedereen aan. (plint, iemands voet, iemads rug) Ik ben insha allah van plan vaker te gaan. HEt was echt :goedzo: Ik kreeg laatst ook tranen in mijn ogen tijdens het bidden, naar welke moskee ga je als ik vragen mag??

DANSKONINGIN
19-11-2003, 12:52
Moskee Nasr In Amsterdam Oost. Vandaag ben ik van plan naar een andere moskke te gaan waar een groter gebedsruimte is voor vrouwen. Volgens mee heet die moskee el kbir, weet niet zeker.