Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : draadloos internet

Pagina's : [1] 2

lady_khadija
15-12-2007, 17:38

Salaam wa3leikom.. Wie kan me helpen verbinding te krijgen met internet via draadloos internet? Het gaat om het volgende: heb onlangs zo'n modem (ofzo) gekocht voor draadloos internet. Zodra ik mijn laptop start maakt hij inderdaad ook verbinding met het draadloos internet, alleen opent hij verder helemaal niks (geen sites). Maar hij geeft verder wel aan dat mijn laptop verbonden is met het draadloze internet. Verder kan ik wel gewoon van de buren aftappen, zonder problemen. Alleen bij mijn eigen internet, lukt het niet, omdat hij geen sites opent.. Mouhim, hoop dat het duidelijk is... Het is zeer irritant, hoop dat iemand me kan helpen.. Met vriendelijke groet, Khadija

cotedor
16-12-2007, 13:07
waarschijnlijk moet jij je MAC-adres toevoegen aan je Modem, zodat je modem weet dat jij toegang wilt krijgen tot internet. dus puur instellingen van je modem moet je aanpassen. Start, Alle Programma's, Bureau-Acces.., Opdrachtprompt (DOS) daar typ dan in: ipconfig/all en geef je enter. ergens zul je zien staan: Wireless LAN adapter of WLAN etc.. en daarachter staat meestal een getal(code) iet van 12 cijfers inclusief letters. noteer dat, want dat is je MAC-adres. daarna moet je dus naar de instellingen van je modem en het daar toevoegen. en dan moet het lukken.

Oujdia_Aminax
16-12-2007, 15:49
Oowjah die draadloos ding heb ik oowk ik heb nou gewoon verbinding.. hoeveel heb jij hem gehaald en waar??? want heb m ook maar gekregen maar mijn nichtje wil m oowk.. xxx

lady_khadija
16-12-2007, 17:00
waarschijnlijk moet jij je MAC-adres toevoegen aan je Modem, zodat je modem weet dat jij toegang wilt krijgen tot internet. dus puur instellingen van je modem moet je aanpassen. Start, Alle Programma's, Bureau-Acces.., Opdrachtprompt (DOS) daar typ dan in: ipconfig/all en geef je enter. ergens zul je zien staan: Wireless LAN adapter of WLAN etc.. en daarachter staat meestal een getal(code) iet van 12 cijfers inclusief letters. noteer dat, want dat is je MAC-adres. daarna moet je dus naar de instellingen van je modem en het daar toevoegen. en dan moet het lukken. Heyy, hartstikke bedankt voor je reactie.. heb alles stap voor stap uitgevoerd en heb uiteindelijk dat MAC-adres.. alleen ik weet niet hoe ik het adres moet toevoegen aan de eigenschappen.. zou je me dat nog even stap voor stap willen uitleggen? (dit is niet echt mijn sterkste kant :D ). alvast bedankt voor de moeite!! khadija

lady_khadija
16-12-2007, 17:04

Oowjah die draadloos ding heb ik oowk ik heb nou gewoon verbinding.. hoeveel heb jij hem gehaald en waar??? want heb m ook maar gekregen maar mijn nichtje wil m oowk.. xxx Hoi, Ik heb hem voor € 35 gehaald bij Paradigit op het Koningsplein in Amsterdam. :)

cotedor
16-12-2007, 17:11
Heyy, hartstikke bedankt voor je reactie.. heb alles stap voor stap uitgevoerd en heb uiteindelijk dat MAC-adres.. alleen ik weet niet hoe ik het adres moet toevoegen aan de eigenschappen.. zou je me dat nog even stap voor stap willen uitleggen? (dit is niet echt mijn sterkste kant :D ). alvast bedankt voor de moeite!! khadija dat gaat wat lastiger als ik niet met je mee kan kijken. wat is je de merk van je Router of Modem en welke type..?

lady_khadija
16-12-2007, 17:31
dat gaat wat lastiger als ik niet met je mee kan kijken. wat is je de merk van je Router of Modem en welke type..? Het heet Linksys.. Verder staat er: Compact Wireless-G (802.11g) En model nr: WRT54GC Waar ik het eerst aan moest denken bij het toevoegen aan de instellingen is het volgende: Als ik verbinding heb met draadloos netwerk, dubbelklik ik op dat icoontje (computericoontje). Dan krijg ik een venstertje waarop te zien is hoe sterk mijn verbinding is etc. Verder staat er beneden ''eigenschappen''. Als ik daarop klik krijg ik een ander venstertje met drie tabbladen: ''algemeen, draadloze netwerken, geavanceerd''. Daar kan ik telkens de instellingen wijzingen.. Ben ik aardig op weg..?? (Hoop dat je wat begrijpt uit deze hele gebrabbel... )

cotedor
16-12-2007, 17:35
Het heet Linksys.. Verder staat er: Compact Wireless-G (802.11g) En model nr: WRT54GC Waar ik het eerst aan moest denken bij het toevoegen aan de instellingen is het volgende: Als ik verbinding heb met draadloos netwerk, dubbelklik ik op dat icoontje (computericoontje). Dan krijg ik een venstertje waarop te zien is hoe sterk mijn verbinding is etc. Verder staat er beneden ''eigenschappen''. Als ik daarop klik krijg ik een ander venstertje met drie tabbladen: ''algemeen, draadloze netwerken, geavanceerd''. Daar kan ik telkens de instellingen wijzingen.. Ben ik aardig op weg..?? (Hoop dat je wat begrijpt uit deze hele gebrabbel... ) http://www-nl.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=NL%2FLayout&cid=1154470225675&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper&lid=2567573642B11 deze bedoel je.

lady_khadija
16-12-2007, 17:44
http://www-nl.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=NL%2FLayout&cid=1154470225675&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper&lid=2567573642B11 deze bedoel je. Juist! die heb ik...

cotedor
16-12-2007, 17:47
Juist! die heb ik... ga naar die link die ik geplaatst heb en daar kun je handleidingen downloaden klik op Gebruiksaanwijzing...en wacht totdat die helemaal geladen is..daarna kies je voor Kopie opslaan, dan heb je die handleiding op je pc. en doe hetzelfde met: Snelle Installatie.

lady_khadija
16-12-2007, 17:48
Okey.. Thnx... Ik zal je op de hoogte houden... Je bent nog niet van me af :D

cotedor
16-12-2007, 17:53
Okey.. Thnx... Ik zal je op de hoogte houden... Je bent nog niet van me af :D is goed. ik denk dat je er met die handleiding wel uitkomt. ergens zul je zien dat je die mac-adres kunt intypen en toevoegen. succes verder. en laat maar weten.

lady_khadija
16-12-2007, 18:12
is goed. ik denk dat je er met die handleiding wel uitkomt. ergens zul je zien dat je die mac-adres kunt intypen en toevoegen. succes verder. en laat maar weten. Pff, word er gek van... Het wil maar niet lukken... Bij stap 3 zit ik al vast... Ik zal er morgen nog even naar kijken en hou je dan op de hoogte (heb er ff geen zin meer in).. Nogmaals bedankt voor het helpen..!! :goedzo: Fijne avond verder..

cotedor
16-12-2007, 18:15
Pff, word er gek van... Het wil maar niet lukken... Bij stap 3 zit ik al vast... Ik zal er morgen nog even naar kijken en hou je dan op de hoogte (heb er ff geen zin meer in).. Nogmaals bedankt voor het helpen..!! :goedzo: Fijne avond verder.. stap 3 van wat: de handleiding of de snelle installatie? is goed.

lady_khadija
16-12-2007, 18:21

stap 3 van wat: de handleiding of de snelle installatie? is goed. Van de snelle installatie.. Na alles geinstalleerd te hebben moet je op een gegeven moment een adres intypen van een paar getallen, alleen opent mijn laptop niks... Echt frustrerend gewoon! Handleiding heb ik niet doorgelezen...

Pagina's : [1] 2