Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Zou je kiezen voor je ouders of je vriend/in ?

Pagina's : [1] 2 3

LZN
28-08-2002, 09:41

ik heb weleens gezien dat een meisje /jongen niet met de andere persoon mocht trouwen van de ouders ondanks dat er niks met hem aan de hand was hij/zij is moslim , geschoold doet geen rare dingen maar je ouders willen niet dat jij met hem trouwt alleen bijv omdat hij uit een ander stda komt , geen berber/arabier is dus je ouders hebben eigenlijk geen recht van spreken, maar jij houdt onzettend veel van hem.haar en weet zeker dat je gelukkig wordt maar je ouders stellen je voor de keuze of hij/zij of wij wat zou jij doen ik zou voor mijn vriend kiezen, ook aal hebben mijn ouders mij gebaard ze hebben geen geldige reden dus daarom zou ik hen ongelijk geven en mensen die verkeerd denken daar zou je niet voor kiezen ik vind dat je dan naar de realiteit moet kijken en niet naar de eer jij en anderen weten zelf wel dat je ouders verkeerd bezig zijn wat vinden jullie.

Kifaya
28-08-2002, 09:47
Origineel gepost door Momi ik heb weleens gezien dat een meisje /jongen niet met de andere persoon mocht trouwen van de ouders ondanks dat er niks met hem aan de hand was hij/zij is moslim , geschoold doet geen rare dingen maar je ouders willen niet dat jij met hem trouwt alleen bijv omdat hij uit een ander stda komt , geen berber/arabier is dus je ouders hebben eigenlijk geen recht van spreken, maar jij houdt onzettend veel van hem.haar en weet zeker dat je gelukkig wordt maar je ouders stellen je voor de keuze of hij/zij of wij wat zou jij doen ik zou voor mijn vriend kiezen, ook aal hebben mijn ouders mij gebaard ze hebben geen geldige reden dus daarom zou ik hen ongelijk geven en mensen die verkeerd denken daar zou je niet voor kiezen ik vind dat je dan naar de realiteit moet kijken en niet naar de eer jij en anderen weten zelf wel dat je ouders verkeerd bezig zijn wat vinden jullie jij moet mijn hem samenleven, wat hebben jouw ouders daar van te zeggen, helemaal niet natuurlijk. gelukkig wordt de marokkaanse cultuur in Nederland wel steeds stapje voor stapje moderner. persoonlijk zal ik niet voor mijn ouders kiezen op dit punt, maar ik kan makkelijk praten. ik heb t een poepie makkelijker dan jullie. ik mag met wat ik wil thuiskomen. denk niet dat mijn moeder er wakker van lig als ik met een marokkaanse thuis kom. ze zeggen wel dat je respect voor je ouders moet hebben, maar ik vind dat ze ook respect voor jou moeten tonen natuurlijk. ze moeten gewoon accepteren dat je met hem wilt trouwen, ze willen toch dat je gelukkig wordt???? lijkt mij hoor... beslama p.s. : is het uit eigen ervaring dat je deze topic opent?

Kifaya
28-08-2002, 09:50
Origineel gepost door Momi noooooooooooooooooooooooooo ps my parents are the same as yours hahaha sorryyyyyy was gewoon een vraagje gelukkig zijn ze makkelijk :-)

Kais
28-08-2002, 09:51
Ik zou om eerlijk te zijn wel naar mijn ouders luisteren maar dan moeten ze wel met een geldige reden komen, bijvoorbeeld als ik zoooo verliefd ben dat ik iets over t hoofd zie. Maar anders zou ik toch wel voor mijn vriendin kiezen ...want als ze mijn vriendin is dan neem ik aan dat ze geen verkeerde type is ;-) Maar het hangt er ook een beetje vanaf...wat hun reden is....dus ze moeten niet met iets lulligs komen zoals "ze staat ons niet " Maar inderdaad het is een moeilijke situatie...... Dus als het jouw geval is dan zou ik alles zeer goed overwegen. suc6 beslama

Najib26
28-08-2002, 10:22

Moeilijke keuze. Ik hoef die keuze eigenlijk niet eens te maken omdat ik geen vriendin wil (haram) :p Maar goed, als ik dus een vrouw leren kennen op islamitische wijze en ik wil ermee trouwen en mijn ouders zijn tegen. Dan zou ik alles uit de kast gooien om ze toch te overtuigen. Ik zou veel smeekgebeden doen. Als het toch niet lukt, dan kies ik voor mijn ouders. Je ouders zijn niet vervangbaar. En ik kan me niet voorstellen dat ik dan met die vrouw gelukkig zal zijn als de banden met mijn ouders zijn verbroken.

Uitgeblust
28-08-2002, 10:47
Origineel gepost door Najib26 Moeilijke keuze. Ik hoef die keuze eigenlijk niet eens te maken omdat ik geen vriendin wil (haram) :p Maar goed, als ik dus een vrouw leren kennen op islamitische wijze en ik wil ermee trouwen en mijn ouders zijn tegen. Dan zou ik alles uit de kast gooien om ze toch te overtuigen. Ik zou veel smeekgebeden doen. Als het toch niet lukt, dan kies ik voor mijn ouders. Je ouders zijn niet vervangbaar. En ik kan me niet voorstellen dat ik dan met die vrouw gelukkig zal zijn als de banden met mijn ouders zijn verbroken. As Salaam Aleikoem Jij bent duidelijk nog nooit verliefd geweest Najib :D Ik heb respect meer dan respect voor mijn ouders maar als ZIJ kiezen voor schijnheil omdat anders hun het idee hebben of vaak zelfs de familie raar reageerd zou ik ook voor mijn patner kiezen. Een goed praktiserend moslim/moslima zijn schaars deze dagen en zal ik SAMEN vechten en mijn ouders overtuigen dat ze het verkeerd hebben, Inscha Allah. Tegen je ouders ingaan is ook een vorm van respect omdat je ze helpt niet te oordelen over mensen die ze niet kennen/willen kennen omdat hij/zij andere afkomst hebben en behoed ik ze op mijn manier voor zaken die Haraam zijn. Ook ik heb ouders die me vrij laten in mijn keuze, zal ik altijd hun toestemming willen hebben, maar als ze mijn verplichten tot veboden dingen als discriminatie van andere bevolkingsgroepen, kies ik voor Islam die dat verboden heeft. Als een Imaam mij zegt dat ik zus en zo moet doen omdat hij denkt dat het zo moet terwijl ik weet dat het anders moet aan de hand van uitspraken van onze profeet (SAW) toon ik respect om hem naar het goede te leiden en niet om mijn mond te houden en zijn weg volgen. Iets om over na te denken misschien ???????? Wa Aleikoem as Salaam

Skairie
28-08-2002, 10:49
Ik leef volgens de cosa nostra, waarbij de familie op de eerste plaats komt. Een vriendin kan elk jaar een nieuw meisje zijn. Je familie zal altijd het zelfde zijn. Als de Don zegt dat je haar moet opgeven dan moet je haar opgeven. Basta! In godfather drie had Vincent zijn liefde voor de dochter van Michael Corleone opgegeven toen Michael er om vroeg. Zo moet het! Hoe vaak gebeurt het dat een meisje haar familie opgeeft voor iemand en dan zijn ze binnen drie jaar later gescheiden en dan komt ze weer bij de familie aan kloppen, familie zal er altijd voor je zijn maar je Man niet. Op een dag zal hij je verlaten. Veel meiden leven in een sprookjes wereld waarbij ze denken dat liefde eeuwig duurt. Meisjes moeten reëel zijn en niet liefde achterna gaan. Liefde komt zelf naar je toe. Het leven is niet zoals de tekenfilm Assepoester, maar zoals Bold and the beautiful, waar Ridge je met 3 kinderen achterlaat en met een mooiere meid aan de haal gaat. Dit was weer mijn bijdrage in half nuchtere toestand.

_crazy2000
28-08-2002, 11:01
1 geloof 2 ouders 3 familie 4 vrienden

Uitgeblust
28-08-2002, 11:02
Origineel gepost door Skairie Ik leef volgens de cosa nostra, waarbij de familie op de eerste plaats komt. Een vriendin kan elk jaar een nieuw meisje zijn. Je familie zal altijd het zelfde zijn. Als de Don zegt dat je haar moet opgeven dan moet je haar opgeven. Basta! In godfather drie had Vincent zijn liefde voor de dochter van Michael Corleone opgegeven toen Michael er om vroeg. Zo moet het! Hoe vaak gebeurt het dat een meisje haar familie opgeeft voor iemand en dan zijn ze binnen drie jaar later gescheiden en dan komt ze weer bij de familie aan kloppen, familie zal er altijd voor je zijn maar je Man niet. Op een dag zal hij je verlaten. Veel meiden leven in een sprookjes wereld waarbij ze denken dat liefde eeuwig duurt. Meisjes moeten reëel zijn en niet liefde achterna gaan. Liefde komt zelf naar je toe. Het leven is niet zoals de tekenfilm Assepoester, maar zoals Bold and the beautiful, waar Ridge je met 3 kinderen achterlaat en met een mooiere meid aan de haal gaat. Dit was weer mijn bijdrage in half nuchtere toestand. Duidelijk ben je geen Moslim , jaarlijks een nieuw vriendje/vriendinnetje en dat elk jaar :( Familie banden :( en dat terwijl ze je leiden tot het slechte en oordelen over iemand die ze niet eens kennen maar omdat hij/zij anders is al bijvoorbaat slecht ??????????? Als hun gevoel belangrijker is dan die van een ander ?????? Wie neem je in de maling, jezelf toch :D Relaties gaan stuk maar niet omdat twee mensen verschillend zijn maar omdat ze zich schijnheilig moeten opstellen, niet hunzelf kunnen zijn vanwege de familie. De beste Moslims scheiden omdat personen veranderen en plots zogezegd vrijheid krijgen en los slaan :(

Sahra22
28-08-2002, 11:11
Ik zou mijn familie nooit in de steek laten voor een man. Een man is namelijk inwisselbaar, familie niet. Waar mensen niet aan denken is dat je van liefde niet zeker kan zijn. Het kan gebeuren dat je man/vrouw op een dag wakker wordt en tegen je zegt dat hij/zij niet meer hetzelfde voor je voelt als voorheen. Hij/zij wordt opgevangen door zijn familie, maar jij hebt dan geen familie meer, want die heb je opgegeven voor je geliefde. Ik denk dat er toch een moment komt in je leven dat je er ontzettend veel spijt van krijgt dat je het contact hebt verbroken met je familie. Wat ga je je kinderen vertellen als ze vragen naar oma, opa, ooms, tantes, neefjes, nichtjes? Denk ook aan het verdriet dat je hen aandoet. Dus mensen, realiseer je wel dat je eigenlijk je hele leven opgeeft voor iemand. Vraag je dan af:,, Is dat het waard?" Ik vind dat absoluut niet! grtjes Sahra

Najib26
28-08-2002, 11:18
Origineel gepost door Momi nou als je getrouwd bent komt je vrouw toch wel voor je moeder of zie ik dat verkeerd wel veel vader en moedeskindjes hier Waarom zou je vrouw voor je moeder moeten komen? Zij is degene die je gebaard heeft en je hele leven voor je gezorgd heeft. Ik ben het eens met Sahra22. Stel dat je kiest voor een man/vrouw en het gaat mis (die kans is best groot omdat de een ermee zit dat de familiebanden verbroken zijn). Dan heb je niemand meer.

Ali_Z
28-08-2002, 11:25
Origineel gepost door Kais Ik zou om eerlijk te zijn wel naar mijn ouders luisteren maar dan moeten ze wel met een geldige reden komen, bijvoorbeeld als ik zoooo verliefd ben dat ik iets over t hoofd zie. Maar anders zou ik toch wel voor mijn vriendin kiezen ...want als ze mijn vriendin is dan neem ik aan dat ze geen verkeerde type is ;-) Maar het hangt er ook een beetje vanaf...wat hun reden is....dus ze moeten niet met iets lulligs komen zoals "ze staat ons niet " Maar inderdaad het is een moeilijke situatie...... Dus als het jouw geval is dan zou ik alles zeer goed overwegen. suc6 beslama MEE eeens. Alleen zou ik bij twijfel wel mn ouders het voordeel geven. Ali Z.

Najib26
28-08-2002, 11:29
Origineel gepost door Momi DUS DAN TROUW JE MAAR MET IEMAND DIE JEOUDERS KIEZEN EN DAT KAN ZEKER NIET MISGAAN HALLO EEN MAN KIEST NATUURLIJK EERST VOOR ZIJN VROUW EN OOK ZIJN MOEDER NATUURLIJK, MAAR TOCH ZIJN VROUW IS TOCH DEGENE WAAR HIJ MOET VOOR GAAN ZORGEN Ik kies inchallah mijn vrouw zelf. En alhemdoelilah zijn mijn ouders niet moeilijk. Ze zullen alleen moeilijk doen als een vrouw geen praktiserende moslima is, maar die hoef ik zelf ook niet. Ik verkies niemand boven een ander. Ik zal inchallah van mijn vrouw houden en ook van mijn moeder, alleen op een andere manier. En als mijn moeder het nodig heeft, zal ik ook inchallah voor haar zorgen.

Sahra22
28-08-2002, 11:34
Momi, jij stelt je man toch ook niet elk geval boven je familie. Dat zou ik heel dom vinden. In een huwelijk draait het om respect en ik zou mijn man nooit voor een ultimatum stellen. Dit vind ik niet correct, daar ik het ook heel erg zou vinden als hij mij zou dwingen te kiezen tussen hem en mijn ouders. Als je echt om diegene geeft, dan laat je hem/haar gaan. Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat mijn man door mijn toedoen het contact met zijn familie heeft moeten verbreken. Zoals ik al eerder zei, je krijgt er hoe dan ook spijt van.

Najib26
28-08-2002, 11:47

Origineel gepost door Momi najib een vraagje jij bent nu 26 heb jij een vriendin of een meisje met wie jij contact hebt , en waarvan jij denkt , met die wil ik wel trouwen Een vriendin is haram, dus daar heb ik nooit aan gedaan. En ik heb nog nooit een vrouw zo goed leren kennen dat we beiden zeiden: en nu gaan we trouwen.

Pagina's : [1] 2 3