Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : oproepje aan gescheiden Marokkaanse vrouwen!

Pagina's : [1] 2

LZN
10-11-2003, 17:23

Ik ben net lid geworden van Yasmina, uit interesse maar ook professioneel en ik grijp meteen mijn kans om een oproepje te plaatsen. Hier is ie: OPROEPJE AAN GESCHEIDEN MAROKKAANSE VROUWEN Wat: ik ben freelance-journalist en zoek voor een artikel in NRC- Handelsblad jonge (25-35 jaar), gescheiden Marokkaanse vrouwen die nog wel contact hebben gehouden met hun familie en de Marokkaanse gemeenschap. Waarom: ik schrijf een verhaal over hoe het leven van Marokkaanse (en Turkse) vrouwen er na de scheiding uitzien en hoe ze met hun nieuwe leven en nieuwe vrijheden omgaan, maar nog wel proberen om acceptabel te blijven voor hun familie. Interviews mogen eventueel anoniem. Contact: Als je mee wilt werken aan een interview, kun je me mailen: larissapans@hotmail.com of bellen: 06-22957235. Bedankt! Larissa.

courage
10-11-2003, 19:37
help je ook al mee aan de leuke beeldvorming over marokkanen. het onderwerp opzich is al stigmatiserend. gescheide marokkanse vrouwen en hun nieuwe VRIJHEDEN,..... ik vind het weinig goeds doen voor onze gemeenschap en daarom raad ik het je af....

krimmie
10-11-2003, 20:31
Waarom begin je geen reportage over marokkaanse jongens criminelen zul je veeeeeeel informatie vinden

Selly
11-11-2003, 09:58
Marokkanen houden niet van confrontatie, hun kop in het zand steken is hun meest favoriete bezigheid Stigmatiserend...het mocht wat -> t is gewoon de waarheid wat larissa schrijft!

courage
12-11-2003, 14:52

Origineel gepost door larissa77 Hoezo is het stigmatiserend om over gescheiden Marokkaanse vrouwen te schrijven, dat is toch ook gewoon een groep in de samenleving? De reden voor Turkse en Marokkaanse vrouwen dat ze scheiden is meestal dat hun echtgenoot of teveel drinkt, of gokt, of vreemdgaat of haarmishandelt. Dat bevestigde een advocaat die al 25 jaar echtscheidingszaken van voorn. Turken en Marokkanen doet en is ook uit onderzoek gebleken en na gesprekken die ik met gescheiden allochtone vrouwen heb gevoerd. Het ligt voor de hand dat ze na een scheiding een ander (en meestal vrijer) leven gaan leiden, omdat ze niet meer rekening hoeven te houden met hun man (wel nog met hun familie natuurlijk) en hun eigen huishouden runnen, kind(eren) opvoeden, werken enz. Larissa NEE NIKS STIGMATISEREND AAN HOOR. meeste marokkaanse mannen drinken te veel, gokken, mishandelen hun vrouw en gaan ook nog vreemd.... wajouwwww... net of het niks is: dit gegeven was al waarheid en het had alleen nog maar een bevestiging van een (1 ) advocaat nodig om nieuws te worden. o ja...... en je eigen survey natuurlijk. ik geloof zelf dat in het algemeen nieuws een bepaald doel heeft. het staat er niet zomaar. heb jij een bepaald doel om over gescheide marokkaanse vrouwen te schrijven.

BentShawiya
13-11-2003, 14:26
Elke echtscheiding is voor iedereen anders!!! :rolleyes:

courage
13-11-2003, 18:48
Als journalist heb ik de taak om waarheidsgetrouw te schrijven Larissa! ....geen ene journalist doet dit. misschien ben jij de laatste....(naieveling)

chahidaatje
13-11-2003, 22:55
Wat ik hier zie is dat jullie je alleen maar bekommeren om dat de marokkaanse gemeenschap weer in een slechte hoek worden gezet, het gaat hier om gescheiden vrouwen... Ik zelf vind het heel erg om sommige vrouwen gescheiden te zien en wat ze allemaal mee maken, ik ken het zelf van mijn eigen ouders... Ene hoop dat nooit mee te maken!!!!.. Het is wel een interesante onderwerp, zodat ook gescheiden vrouwen hun zegje kunnen doen.... Ene latifa je zei we zijn de tweede generatie is heel anders, nou meid dat lijkt misschien zo maar toch zijn er zat genoeg die gaan scheiden en waar veel mee is gebeurt... Ik zou zeggen larissa77 veel plezier met schrijfen en ik wens je veel succes... Ene laat effe weten wanneer het er komt te staan.... groetjes Chahida

krimmie
14-11-2003, 15:59
Origineel gepost door latifaaa Wat ik daarmee bedoelde is de vrouwen van de tweede generatie zijn veel zelfstandiger. Het is geen ramp als je alleen komt te staan in de zin van, je spreekt de taal, je ben in staat om in je eigen inkomsten te voorzien. Voor de eerste generatie was het toch heel anders, de vrouwen waren zeer afhankelijk van hun man. Als ze dus gingen scheiden kwam de vrouw er echt alleen voor te staan (in de meeste gevallen), ze sprak de taal niet, ze kende geen instanties die haar verder konden helpen, dit allemaal omdat dat de taken van de man waren. Ik wil wel duidelijk stellen dat ik absoluut tegen scheiden ben, het moet echt het laatste middel zijn om in te zetten. Vooral in de Islam. Maar goed, soms kan het gewoon niet anders. Hoe zit het met deze generatie mannen die trouwen met een meid van Marokko? Die hebben het ook moeilijk geen taal,geen werk,...

krimmie
14-11-2003, 18:38
Origineel gepost door latifaaa Ja dat is inderdaad weer een groep die je wel kunt vergelijken met de eerste generatie, maar ik denk toch dat die minder snel scheiden dan de stelletjes die beiden uit Nederland komen, dit heeft ook weer zijn redenen. Een vrouw uit Marokko zal veel meer van haar man uit nederland pikken dan een vrouw die hier is opgegroeid, op zijn minst tot ze haar verblijfsvergunning heeft. Natuurlijk heb je altijd uitzonderingen en geldt dit niet voor iedereen. Minder scheiden? Heb je daar bewijzen over zou ik zeggen of cijfers .. ik las een artikel dat vele scheiden met iemand van inporthuwelijk ik zou het niet weten. Ja ze zou bij hem blijven tot ze haar papiertje heeft gekregen maar ondertussen leven ze wel in een hel.En het ergste is als ze hier geen familie heeft op wie ze kan reken dat is heeeeeel moeilijk!!!!

courage
14-11-2003, 19:26
Origineel gepost door chahidaatje Wat ik hier zie is dat jullie je alleen maar bekommeren om dat de marokkaanse gemeenschap weer in een slechte hoek worden gezet, het gaat hier om gescheiden vrouwen... Ik zelf vind het heel erg om sommige vrouwen gescheiden te zien en wat ze allemaal mee maken, ik ken het zelf van mijn eigen ouders... Ene hoop dat nooit mee te maken!!!!.. Het is wel een interesante onderwerp, zodat ook gescheiden vrouwen hun zegje kunnen doen.... Ene latifa je zei we zijn de tweede generatie is heel anders, nou meid dat lijkt misschien zo maar toch zijn er zat genoeg die gaan scheiden en waar veel mee is gebeurt... Ik zou zeggen larissa77 veel plezier met schrijfen en ik wens je veel succes... Ene laat effe weten wanneer het er komt te staan.... groetjes Chahida Jij heb nog zo'n idee, en niet alleen maar jij maar velen, dat de oorzaak van een scheiding per definitie de man is. Dit is geen gezonde houding om een succesvolle gemeenschap op te bouwen, waar jij ook een element van bent.. En bovendien kun je niet een hele gemeeschap beoordelen naar jou eigen individuele ervaringen.... Larissa doet gewoon haar werk, en krijgt daar voor betaald. Er is een gezegde die hier goed bij past : de een z'n dood, de ander z'n brood .

Najib26
15-11-2003, 04:47
Origineel gepost door larissa77 Hoezo is het stigmatiserend om over gescheiden Marokkaanse vrouwen te schrijven, dat is toch ook gewoon een groep in de samenleving? De reden voor Turkse en Marokkaanse vrouwen dat ze scheiden is meestal dat hun echtgenoot of teveel drinkt, of gokt, of vreemdgaat of haarmishandelt. Dat bevestigde een advocaat die al 25 jaar echtscheidingszaken van voorn. Turken en Marokkanen doet en is ook uit onderzoek gebleken en na gesprekken die ik met gescheiden allochtone vrouwen heb gevoerd. Het ligt voor de hand dat ze na een scheiding een ander (en meestal vrijer) leven gaan leiden, omdat ze niet meer rekening hoeven te houden met hun man (wel nog met hun familie natuurlijk) en hun eigen huishouden runnen, kind(eren) opvoeden, werken enz. Larissa De Nederlandse vrouwen scheiden zeker omdat ze te veel liefde van hun man krijgen? :rolleyes: En jullie Nederlanders denken altijd dat een vrouw wordt gedwongen als moslimvrouw te leven. Dat ze bv gedwongen is een hoofddoek te dragen. Ik ken wat gescheiden vrouwen en deze vrouwen bijten zich nog meer in de islam vast. Met vrijheid bedoel jij zeker leven als een westerling: leve de lol, denk aan het nu.

Selina
15-11-2003, 05:25
De meeste mocro's scheiden om de uitkering,zo hebben ze twee inkomen,om mooie huizen in marokko te bouwen

Najib26
15-11-2003, 14:35
Je moet hier grapjes neerzetten. Voordat je het weet zet ze dat serieus in de krant. Net zoals een jongen die voor de grap zei dat hij wapens verkocht. Stond het gelijk in de krant en er werden later zelfs kamervragen over gesteld. Dus ik zou uitkijken. Ze, de Nederlanders, hebben maar een klein beetje nodig om ons naar beneden te trappen. Net als deze mevrouw. Na haar artikeltje kunnen zij en haar vrienden weer zeggen: "goh wat ben ik blij dat ik geen moslim ben, moet je die arme, gescheiden moslimvrouwen eens zien." Ze vergeet eventjes dat drank iets gewoons is bij Nederlandse mannen en dat daardoor de kans dat een Nederlander alcoholist is, veel groter is. En dat de kans dat zo'n man zijn vrouw mishandelt ook vele malen groter is. Maar ja, ze willen hun eigen zelfbeeld omhoog halen, door de moslims naar beneden te trappen. Als je ook nog eens Marokkaan bent dan ben je wel een heel makkelijk doelwit.

Selina
15-11-2003, 19:24

Origineel gepost door Selina De meeste mocro's scheiden om de uitkering,zo hebben ze twee inkomen,om mooie huizen in marokko te bouwen Was een grapje,Mocro's doen zulke dingen niet''Ze3ma'':ego: Je moet eens weten,Mocro's doen alles voor Haramgeld,Het mag van mij in de telegraaf

Pagina's : [1] 2