Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : mag het?

ze3maze3ma
10-11-2003, 15:28

mag je als man deodorant gebruiken en douchen met een douchegel met parfum die lekker ruikt tijdens de ramandan. oja en tandenpoetsen. snel help me want ik wil dochen . groet. abdelazziz

samsam_19
10-11-2003, 17:26
Volgens mij mag je als man wel deodorant gebruiken en douchgel, maar tandenpoetsen kun je beter voor zonsopgang doen. Zover ik gehoord heb. Ik neem het zekere voor het onzekere, ik douche en poets mijn tanden gewoon vor zonsopgang

Selina
10-11-2003, 18:07
Tuurlijk mag dat

power_flower
10-11-2003, 22:08
Oh neeh dit wist ik dus niet.. ik heb altijd gehoord van mijn naasten dat je wel mag dochen tussen zonsopgang en zonsondergang maar tandenpoetsen voor zonsopgang en ik deed dat en doe dat nog steeds maar allahoe alam :confused:

sara_2
10-11-2003, 22:13

o ik wist wel dat je geen deo en parfum mocht gebruiken. En dat je ook niet mag poetsen, maar douchen mag toch wel of niet. ik heb dat wel gehoord

Khalid1980
10-11-2003, 22:19
a Salaammoe 3alaykoem wa rahmatoeAllahi wa barakatoeh beste broeders en zusters natuurlijk Helemaal niet tuurlijk.. Want voor een vrouw geld geld ook voor de man.. Niet douchen totdat het zonsondergang is. En poetsen mag ook niet want dat is een 'parfum voor de mond'. Het lijkt wel tegenwoordig of iedereen geleerd is :) , la hawla wala quwatti ilah billah. Beste zuster, weet, en dan ben ik heeeel serieus dat wanneer men iets liegt over de islam bijv. hij verklaart iets halal of haram, zonder de kennis voor te hebben ZONDER daliel (bewijzen) neer te plaatsen, jazeker de hel is zijn/haar toekomstige plaats. Moge Allah ons hiervoor beschermen. Ten tweede: je ramadan wordt verbroken wanneer je met opzet eet/drinkt, dus wanneer je deodorant drinkt dan is je ramadan verbroken, met opzet overgeeft (omdat de profeet, vrede zij met hem, gezegd heeft 'wie met opzet braaksel opwekt moet opnieuw vasten (Qadaa') authentiek overgeleverd door al-haakim en anderen), menstruatie en postnatale bloeding; ook al begint de bloeding op het laatste ogenblik vóór zonsondergang, zaadlozing (ejaculatie) dan is je vasten verbroken en niet eerder. En ik zweer het je, het is zéér gevaarlijk als men een antwoord geeft zonder kennis, want een hadith vertelt dat de profeet, vrede zij met hem, zei: 'Rechters zijn er in drie types, één zal in het Paradijs verblijven en de andere twee in de hel. Degene die in het Paradijs zal zijn, is degene die de waarheid kent en daarnaar berecht. Een rechter die de waarheid kent, maar er niet naar handelt zal in de hel zijn. En een rechter die beoordeelt tussen twee mensen maar geen juiste kennis bezit, zal ook in hel zijn' (Soenan Abu Dawood, sahih verklaard door sheigh al-Albaani) wa salaammoe 3alaykoem

sara_2
10-11-2003, 22:22
Dus mag je wel poetsen, deo gebruiken en douchen nou bedankt voor de hadith en de tip

AdamX
10-11-2003, 22:26
Origineel gepost door Moslima15 Helemaal niet tuurlijk.. Want voor een vrouw geld geld ook voor de man.. Niet douchen totdat het zonsondergang is. En poetsen mag ook niet want dat is een 'parfum voor de mond'. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd te hebben.. Beslema :zwaai: ahaha grappig om te lezen, maar ja je bent niet de enige die dat zegt veel mensne weten niet dat het wel toegestaan is om gel, parfum, douchen, cream te gebruiken en ja tandpoetsen met of zonder tandpasta mag ookzolang je het niet doorslikt, sommige prikken mag ook, zoalg er geen voeding in zit, zoals vitaminne prikken... :zwaai:

Khalid1980
10-11-2003, 22:26
Salaammoe 3alaykoem wa rahmatoeAllah best zuster, Wat betreft tandenpoetsen daar zijn nog meningsverschillen over. Mijn mening is het beter om tanden te poetsen voor de zonsopgang, ya3nie, het is beter, voorkomen is beter dan genezen. Maar het is absuluut niet dat het 'haram' is zolang je het niet inslikt dus... het ligt eraan hoe men is. En deodorant, gel, shampoo etc. is allemaal toegestaan tenzij je het opdrinkt. Voor ik het vergeet de soenna is om miswaak te gebruiken (voor het gebed) wa salaammoe 3alaykoem

nassira01
10-11-2003, 22:28
ik heb ook van een imam gehoord dat je je tanden mag poetsen na de zonsopgang. maar waarom mag je niet douchen?

sara_2
10-11-2003, 22:29
ja dat dacht ik dus ook. Ik poets altijd voor zonsopgang. Maar bedankt dan weet ik het voor de volgende keer

Khalid1980
10-11-2003, 22:30
a salaammoe 3alaykoem wa rahmatoeAllah Beste zuster douchen mag ook, ik weet niet welke ontwetende of soefistische gedachte hier 'leugens' rond brengt. Ik heb de punten (zie voorgaande reactie) opgenoemd wanneer men z'n vasten wordt verbroken wa khair

Byna
10-11-2003, 22:35
Het is toegestaan om na de eerste zonschemering, (wanneer men zich onthoudt van het eten, drinken…) gebruik te maken van tandpasta en een tandenborstel om de tanden te poetsen. Sommige geleerden zien het als afkeurenswaardig voor een vastende om de siewaak te gebruiken na de middag, omdat de geur uit de mond van een vastende verdwijnt. Men kan wel de etensresten van zijn tanden verwijderen. Wat betreft het gebruik van tandpasta, het is af te raden om het te gebruiken, dit omdat tandpasta een geur en smaak heeft. Het beste is dat men tandpasta na de sahoer gebruikt, en als het toch noodzakelijk gebruikt moet worden dan moet er rekening gehouden worden met het slikken van de tandenpasta. Het bloed dat vrij komt van de tanden na het poetsen met een tandenborstel maakt het vasten niet ongeldig. (Van de fatawa van Sheikh Ibn Djiebrien) Cyber-imam, St.Alwaqf, Moslim Jongeren Holland

Selina
11-11-2003, 19:12
Origineel gepost door Moslima15 Helemaal niet tuurlijk.. Want voor een vrouw geld geld ook voor de man.. Niet douchen totdat het zonsondergang is. En poetsen mag ook niet want dat is een 'parfum voor de mond'. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd te hebben.. Beslema :zwaai: Soebhana allah ta alla.Wie heeft jou die onzin wijs gemaakt :rolleyes: je moet toch roudoe kunnen doen om te bidden,of mag dat ook al niet :rolleyes: