Bekijk originele versie : Nederlanders kunnen geen Nederlands
Deze topic gaat natuurlijk over het feit dat die lelijke, domme allochtone jongeren de Nederlandse taal niet beheersen en nu is eindelijk verplicht Nederlands moeten gaan leren!!
Maar ik als lelijke domme allochtoon, wist al heel lang dat er tevens het feit bestaat dat de zelfingenomen, arrogante, egoistische autochtone de taal zelf niet eens beheersen!!
Nu is er een leuk onderzoekje gehouden: en let op! Onder de Autochtonen, de Allochtonen mochten niet mee doen.
Wat blijkt, ff een paar uitslagen op een rijtje:
1)Driekwart van de inwoners meent dat de meeste Nederlanders geen foutloze brief meer kunnen schrijven (wat overigens klopt)
2)Het overgrote deel (80 procent) van de respondenten is
overigens wel van mening dat zij zelf de Nederlandse taal in woord en geschrift goed beheersen. (wat niet zo is)
3)Ongeveer eenderde van de ondervraagden denkt wel dat de taal over 50 jaar dusdanig veranderd zal zijn, dat mensen die nu leven het nauwelijks nog zouden kunnen verstaan.
Dus, conlcusie: Waarom die taal nog leren als ze
1: Deze zelf niet eens beheersen
2: Over 50 jaar toch niet meer bestaat
3: Nooit sprake geweest van Nederlands...(het heeft altijd al woorden uit alle talen bevat)
Nou, hoe denken jullie hierover? :D
Loaten we uns uuitloaten in alle toalen!!
arabicpassion
10-11-2003, 12:13
Origineel gepost door amel_xx
Deze topic gaat natuurlijk over het feit dat die lelijke, domme allochtone jongeren de Nederlandse taal niet beheersen en nu is eindelijk verplicht Nederlands moeten gaan leren!!
Maar ik als lelijke domme allochtoon, wist al heel lang dat er tevens het feit bestaat dat de zelfingenomen, arrogante, egoistische autochtone de taal zelf niet eens beheersen!!
Nu is er een leuk onderzoekje gehouden: en let op! Onder de Autochtonen, de Allochtonen mochten niet mee doen.
Wat blijkt, ff een paar uitslagen op een rijtje:
1)Driekwart van de inwoners meent dat de meeste Nederlanders geen foutloze brief meer kunnen schrijven (wat overigens klopt)
2)Het overgrote deel (80 procent) van de respondenten is
overigens wel van mening dat zij zelf de Nederlandse taal in woord en geschrift goed beheersen. (wat niet zo is)
3)Ongeveer eenderde van de ondervraagden denkt wel dat de taal over 50 jaar dusdanig veranderd zal zijn, dat mensen die nu leven het nauwelijks nog zouden kunnen verstaan.
Dus, conlcusie: Waarom die taal nog leren als ze
1: Deze zelf niet eens beheersen
2: Over 50 jaar toch niet meer bestaat
3: Nooit sprake geweest van Nederlands...(het heeft altijd al woorden uit alle talen bevat)
Nou, hoe denken jullie hierover? :D
als eerste kunnen of kennen? :D beheersen was beter geweest
verder tis waar en ook wel algemeen bekend, maar schaam me af en toe van wat ik hier op marokko.nl lees ook zoveeeeel fouten en niet eens typ foutjes lesen?Werdt?
:rolleyes:
Origineel gepost door Pistaa
Neterlandrs geen nedterlands kunen......
War hol je dat noe wer vandaan.....
Mar waarscinlek kennen de Marokannnen beeter netrelats. :D
Misschien wel evengoed ja?
Het is toch een crisis, Nederland is een te klein land en te oninvloedrijk land om een betekenis te hebben in deze wereld..
...daarentegen is het Turks invloedrijker (kijk maar naar turken: er zijn teveel allochtonen)
.....dus t is een goede zaak als we allemaal Turks gaan leren....
We eten al shoarma, en gaan in turkije op vakantie...
Nou, maar het is waar. Erger, Nederlands is een ingewikkelde taal.
Als Nederlanders, vanaf hun geboorte vetrouwd met die taal geraakt deze al niet goed spreken/schrijven, nou, dan kan dat van Marokkanen ook niet verwacht worden. Thuis spreken ze nog Berbers slissen de Hollandse "s" alsof hun beugeltje verkeerd zis opgeplakt.
Verder: dat Nederlanders hun taal niet altijd beheersen kan voor buitenlanders geen reden zijn dat ook te doen. Immers, als ik in het water spring, hoeft een ander dat nog niet te doen.
TTTSSsssottttzzzie, drup, drup ...
Ezzedine
10-11-2003, 12:57
Scottie ken jij wel een Marokkaan/Marokkaanse om te oordelen of ze slissen.
OH !!!weer last van (le choliterol) ik heb het gezegd afbliven van die dikke patat pistashe :verliefd:
arabicpassion
10-11-2003, 13:04
komse oet limburg? Ich ken plat kallen en :D nederlands....ik vind dat ik volledig geintegreerd ben dat kan ik niet van de limburgers zeggen de meeste dorpbewoners beheersen niet eens ABN....en ik kan het weten! :D
Origineel gepost door arabicpassion
komse oet limburg? Ich ken plat kallen en :D nederlands....ik vind dat ik volledig geintegreerd ben dat kan ik niet van de limburgers zeggen de meeste dorpbewoners beheersen niet eens ABN....en ik kan het weten! :D
daor zen ok nog braobanders hier in de zoal!!
en go me nie beledigen: gullie zeje da ik geen hollands ken
arabicpassion
10-11-2003, 13:10
oh ja die zijn er ook hahaha :D ook bijna dezelfde f*u*c*k*e*d up dialect
Origineel gepost door arabicpassion
oh ja die zijn er ook hahaha :D ook bijna dezelfde f*u*c*k*e*d up dialect
witte wa e ken goan doen: Gao uw pompoenen verkopuh!!
arabicpassion
10-11-2003, 13:17
Origineel gepost door amel_xx
witte wa e ken goan doen: Gao uw pompoenen verkopuh!!
nope waarom zou ik...ben al aan het werk...enne even voor de duidelijkheid blijkbaar lees je niet goed....ik ken het dialect ook dus ben je niet aan het beledigen....ejow touchy temper... :D
Origineel gepost door Ezzedine
Scottie ken jij wel een Marokkaan/Marokkaanse om te oordelen of ze slissen.
Nou, fanaat en lijkenteller, ik heb geen Marokkaanse Nederlander nodig om te horen hoe die kids in de sportschool slissen.
Als zij de "s" uitpreken vliegt het speeksel en de beugeltjes je om de oren.
De Marokkaanse Nederlanders die ik ken spreken goed Nederlands en kunnen al bijna "Schevingen "goed uitspreken.
En voor de opener van dit artikel: het verschil tussen kennen en kunnen is aan jou voorbij gegaan. En als jij geen Nederlands wilt leren, prima, maar hou er rekening mee dat alle formulieren en berichten van de gemeente niet meer vertaald worden.
Verder wijs ik erop dat het Nederlands voortkomt uit een taal waarin de eerste geschriften al in de 12-eeuw werden geschreven. Het is een oude en uiterst levende taal die op talloze plaatsen in de wereld wordt onderwezen, ook in Rusland.
Ook zijn er talloze plaatsen op de wereld waar het Nederlands nog steeds wordt gesproken.
Nee, en dan bedoel ik niet Zuid-Afrika, het Zuid-Afrikaans is geen Nederlands.
Scottie.
MELILLENSE
10-11-2003, 16:38
Alleszins liever Nederlands dan 'Boerevloms'
MELILLENSE :belgie:
Het is best zorgwekkend dat er in een zorgstaat als Nederland waar onderwijs een normale gang van zaken is, er nog steeds 60.000 analfabeten bestaan van AUTOCHTONE afkomst ;)
MELILLENSE
10-11-2003, 22:51
Wadisdermis mé boerevloms.... :kwaad:
Kom...zegta mor is rap..kom..kwil dad hoere....
Wat peisde gei na wel... :D
Heel simpel...boerenvlaams kent geen geschrift noch spelling, het is een taal door boeren gesproken. Een niet geschreven taal is gedoemd om te verdwijnen.
Moeilijk te aanvaarden, maar het is zo.
Vandaar ook dat mensen kiezen voor het zekere boven het onzekere en gaat hun voorkeur naar het Nederlands.
MELILLENSE :belgie:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.