Bekijk originele versie : Hoe kunnen wij het Racisme tegen Marokkaanen doen afnemen ?
Nog nooit is de haat zo groot geweest in Nederland tegen Marokkaanse medemensen..
Na 11/9 mag blijkbaar alles..
Wat is er juist gebeurt..dat het zo is geworden..wat het nu is.
Ik woon in Belgie..maar voel de hete adem van de haat meer dan ooit overwaaien..
Waarom..
Wie kan ons meer vertellen..
Ik voel mij bedroefd samen met mijn Nederlandse mensen.. :jammer:
tja ik vind dat wij marokkanen zelf ook veel discrimineren...
als we er zelf eerst mee stoppen...ook tegenelkaar is er veel haat...
ik zie eerder 2 marokkaanse meiden TEGEN elkaar vechten dan samen tegen iemand...en als ze samen vechten tegen iemand is die iemand weer zelf een marokkaan...
dus als wij zelf eerst stoppen dan moeten we naar andere kijken...
Origineel gepost door NIELS
Volgens mij zullen Marokkanen altijd gehaat worden als ze geen blanke huidskleur hebben. Je moet eens een proef doen; Een blanke marokkaan en een bruine marokkaan.......de bruine marokkaan gaat niet snel aan een job geraken dan die blanke marokkaan....
snappie?
ik vind het ook heel erg!
Neen..ik snap het niet..kleur heeft niets te maken met scholing
Het zijn de vooroordelen van de werkgever die zo'n foute beslissingen helpen nemen.
Of wil je zeggen dat als de joden allemaal zwart van kleur waren..dat ze niet stonden waar ze nu staan..ook fout..
Origineel gepost door Mohammed Justice
Nog nooit is de haat zo groot geweest in Nederland tegen Marokkaanse medemensen..
Ik woon in Belgie..maar voel de hete adem van de haat meer dan ooit overwaaien..
Waarom..
ik denk omdat iedere l.ul die iets doet allah roept enzo
en mensen van tegenwoordig horen alleen maar de slechte dingen en zien de goeie dingen niet
en discrimineren kunnen wij denk ik ook wel een beetje
sommige van ons dan
Origineel gepost door NIELS
Kijk, ik wou zeggen.als er een marokkaan was met blanke huidskleur en europese look[zoals sommige berbers onder de marokkanen] dan zou hij/zij makkelijk een job krijgen dan een bruine marokkaan met afrikaanse/arabische look.
snappie?
Neen..ik snap het nog altijd niet..als jij de werkgever was..dan snap ik het wel..want jij hebt vooroordelen.
snappie
Origineel gepost door Mohammed Justice
Waarom..
Geen idee of ik je meer kan vertellen, maar 'r 't 's wel treurig.
Je kunt je 'r kwaad over gaan zitten maken, maar als je 't mij vraagt hebben we het er zelf naar gemaakt!!!!
Ik ga hier de feiten niet op zitten sommen, vraag maar een lijst van statistieken op!
Racisme is fout en valt met geen enkel excuus goed te praten, maar wees nou eerlijk, wij maroks hebben 'r hier in een NL een potje van gemaakt!
Het doet me deugd te horen, lezen en mogen ondervangen dat de groep jongeren waarmee het wel goed gaat steeds groter wordt. Hopelijk zal deze blijven groeien.
Origineel gepost door Pebbles
Geen idee of ik je meer kan vertellen, maar 'r 't 's wel treurig.
Je kunt je 'r kwaad over gaan zitten maken, maar als je 't mij vraagt hebben we het er zelf naar gemaakt!!!!
Ik ga hier de feiten niet op zitten sommen, vraag maar een lijst van statistieken op!
Racisme is fout en valt met geen enkel excuus goed te praten, maar wees nou eerlijk, wij maroks hebben 'r hier in een NL een potje van gemaakt!
Het doet me deugd te horen, lezen en mogen ondervangen dat de groep jongeren waarmee het wel goed gaat steeds groter wordt. Hopelijk zal deze blijven groeien.
daar ben ik het helemaal mee eens
alleen jammer dat de goeie dingen niet meer worden gezien door de meeste nederlanders vin je niet
Mensen ik weet het ook niet meer, heb nooit wat tegen Marokkanen, Turken, Thaien, Tsjechen en Zulus gehad.... Maar ondanks dat moet je je altijd verdedigen, omdat mensen tegen mij als Nederlandse makkelijk opmerkingen maken over DIE ...... vul maar een nationaliteit/godsdienst in. Ik probeer dan altijd het wat te nuanceren en de andere kant van het verhaal te laten zien, maar het lijkt wel alsof je tegen een muur aan staat te praten. Morgen staat er waarschijnlijk toch wel weer iets in de krant in de trant van 'Marokkanen crimineler' of zoiets.
Hoe we het misschien als samenleving, en niet alleen als Marokkanen en andere 'allochtonen', zouden kunnen oplossen is positieve geluiden te laten horen. Eens laten zien hoe goed de meeste Marokkanen het doen en daardoor het negatieve te nuanceren.... Maar ja, hoe je dit kan aanpakken? Een tweede Joop van de Ende worden?
NL-girl
Origineel gepost door chemie
alleen jammer dat de goeie dingen niet meer worden gezien door de meeste nederlanders vin je niet
ik hoor meer positieve punten van nederlanders dan van MAROKKANEN!!!
als ik ff eerlijk ben...maar dat komt denk ik ook omdat wij marokkane te veel roddele en die nederlanders kunnen die roddels ook oppikke en wat moete die wel weer eens denke..
Zekers jammer, maar van al het goede wat je laat zien, ziet de ander maar de helft.
Dat betekent dus dat als je maar weinig goede dingen laat zien, dat je dan in de min komt te staan.
Wij maroks hebben een hoop goeds en al het goede in ons moeten we flink gaan aandikken en overdrijven wil het gaan overkomen, want we staan flink in de min.
Snappie 't nog?
Origineel gepost door ami
ik hoor meer positieve punten van nederlanders dan van MAROKKANEN!!!
als ik ff eerlijk ben...maar dat komt denk ik ook omdat wij marokkane te veel roddele en die nederlanders kunnen die roddels ook oppikke en wat moete die wel weer eens denke..
meissie ik wil niet onaardig doen maar ik snap jou zinnen niet :)
Origineel gepost door nl-girl
Mensen ik weet het ook niet meer, heb nooit wat tegen Marokkanen, Turken, Thaien, Tsjechen en Zulus gehad.... Maar ondanks dat moet je je altijd verdedigen, omdat mensen tegen mij als Nederlandse makkelijk opmerkingen maken over DIE ...... vul maar een nationaliteit/godsdienst in. Ik probeer dan altijd het wat te nuanceren en de andere kant van het verhaal te laten zien, maar het lijkt wel alsof je tegen een muur aan staat te praten. Morgen staat er waarschijnlijk toch wel weer iets in de krant in de trant van 'Marokkanen crimineler' of zoiets.
Hoe we het misschien als samenleving, en niet alleen als Marokkanen en andere 'allochtonen', zouden kunnen oplossen is positieve geluiden te laten horen. Eens laten zien hoe goed de meeste Marokkanen het doen en daardoor het negatieve te nuanceren.... Maar ja, hoe je dit kan aanpakken? Een tweede Joop van de Ende worden?
NL-girl
PRECIES De positieve punten...maar kijk die kranten enzo geven nx om die positieve punte die lette alleen op negatieve punten als je het mij vraagt...
Origineel gepost door Pebbles
Zekers jammer, maar van al het goede wat je laat zien, ziet de ander maar de helft.
Dat betekent dus dat als je maar weinig goede dingen laat zien, dat je dan in de min komt te staan.
Wij maroks hebben een hoop goeds en al het goede in ons moeten we flink gaan aandikken en overdrijven wil het gaan overkomen, want we staan flink in de min.
Snappie 't nog?
ik snap 't helemaal :)
Moi_Oujdia
27-08-2002, 19:37
Salaam,
Je hebt gelijk Mohammed Justice als je zegt dat de Marokkanen de laatste tijd (laatste jaar) zo'n beetje gehaat worden. Ik denk dat dit een gevoel van jaren en jaren is. Men heeft zich nooit zo kunnen uiten, totdat de Marokkaan een politiek fenomeen werd. Opeens mocht je in Nl alles zeggen, want tja het was maar een Marokkaan die zal het wel weer gedaan hebben.
Op je vraag hoe we dit kunnen doen afnemen zijn vele antwoorden, alleen heb ik een wedervraag. Namelijk, hoeveel van deze antwoorden zullen daadwerkelijk helpen. Want zoals men weleens beweerd: eens een dief altijd een dief. Dus ook eens een criminele Marokkaan altijd een criminele Marokkaan in de ogen van vele Nederlanders.
Als eerste en naar mijn mening het belangrijkste is om bij onszelf te beginnen. Geen onderscheid meer maken tussen een berber en een Arabier bijvoorbeeld. Want als we zelf al discrimineren wat zal een Nederlander dan denken? Die denkt natuurlijk kijk die Marokkanen ze ze discrimineren zelfs elkaar.
Ook zouden we meer initiatieven moeten hebben, die namens ons in de media spreken en die standvast zijn in hetgeen ze vertellen.
We moeten bewijzen dat er wel degelijk Marokkanen zijn, die wel oke zijn.
We moeten samen vechten want het gaat ons allemaal aan. Maar het moet ook van de andere kant komen. De Nederlanders moeten bereid zijn om hun gedachten over ons te veranderen, want geef nou zelf toe, niemand wil/kan tegen een betonnen muur vechten.
=Allah yahdiena jami3an=
Wa salaam,
Oujdia
meissie ik wil niet onaardig doen maar ik snap jou zinnen niet :)
ikke marokkanisch zijn daarom jij nie begrijpe mijn nederlands;)
nl-girl (ofzo) heeft het vertaalt...dus hoef het niet nog ene keer over te typen..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.