Bekijk originele versie : Boycot Microsoft
Welke OS gebruiken mensen eigenlijk?
Iedereen loopt hier zo fijn af te geven op de VS mare, vermoedelijk doet iedereen dit vanaf een computertje waar een versie van Microsoft op draait.
Moslims zijn wel vaak bereid de Mc Donnalds en coca-cola te vermijden maar sponseren en suporten wel het grootste bedrijf van de VS.
Wordt het niet eens tijd dat mensen Linux instaleren, wellicht is er zelfs een Arabische distributie..
linux is de beste
maar zelf gebruik ik een illigale versie van windows XP :D gesponserd door bell gates :D
HeyoanQT
09-11-2003, 23:17
Protectionisme is altijd een doodslag voor de eigen economie, wanneer Moslims geen Jodenproducten meer kopen, kopen Joden ook geen Moslim producten meer, dit leidt tot stagnatie van beide economieeen, en daarmee wordt de eigen economie keihard beschadigt.
Als Moslims geen Jodenproducten meer kopen = geen probleem voor de Joden, maar als Joden geen Moslimproducten meer kopen, Moslims groot probleem hebben.
Het geld ligt namelijk bij de Joden, niet bij de Moslims. Das realiteit, het probleem ligt daadwerkelijk in het feit dat Moslims zowieso geen eigen economie hebben, zo ja dan ligt deze in 9/10 landen in duigen.
Je snijdt in je eigen vingers als je geen Microsoft gebruikt, overigens zijn Microsoft, en mcdonalds niet verantwoordelijk voor de politieke besluitvorming van de Joden, ik vind daarom dat je die bedrijven met rust moet laten, er werken onschuldige mensen net zoals je eigen familie waarschijnlijk kei en kei hard om hun gezinnen te onderhouden, moeten zij de dupe worden van een politiek beleid waarover ze geen inzage hebben?
Nee, dus.
eerlijk gezegd, ik houd me daar niet aan, vind het overdreven, waarom dingen verbieden als ze halaal zijn. dat mensne producten uit israel boycotten daar heb ik wle repect voor, maar om ookamerikkaanse producten te gaan boycotten dat gaat me te ver, maar onbewust doe ik dat wel, ik eet bijvoorbeeld ook niet bij macdonlads, maar dat komtdoor dat ik dat eten niet lekker vind en weinig halal proudkten hebben waardoo ik eerder naar een egyptische of turkse restaurant ga.
HeyoanQT
09-11-2003, 23:27
Je moet principieel windows gebruiken , andere mensen schade aandoen is haram.
Origineel gepost door HeyoanQT
dat weet ik ook wel, illegale software gebruiken is haram, maar ik betaal ze wel eerlijk terug door reklame voor ze te maken :D
moeten ze maar goedkoper maken, ik ben geen bedrijf
mensne gebruik microsoft :D
MELILLENSE
10-11-2003, 00:55
Origineel gepost door HeyoanQT
Het enige wat je als mens principieel moet doen in het leven, is sterven...de rest istaat je allemaal vrij om te doen of te laten.
Het is een interessante gedachtengang, maar MS is zeker niet heiligmakend e verre van perfect...als er dus andere producten zijn die beter zijn en goedkoper, dan kan dat de mensen en de economie alleen maar ten goede komen.
Het is spijtig dat Linux niet zwaarder gepromoot wordt want hun alternatief is zeker de moeite waard en concurrentieel genoeg om MS's agressieve monopolistische handelswijzen wat in te dijken...en dat heeft dan helemaal niets met haram of halal te maken.
MELILLENSE :belgie:
HeyoanQT
10-11-2003, 01:07
Origineel gepost door buddy
Ik geloof niet dat de VS zo een grote afnemer is van Arabische producten, op olie na natuurlijk en daar kunnen ze niet zonder. Dus ik geloof niet dat dat in dit geval opgaat.
Het is Oliedom, maar zo is het wel, letterlijk wanneer de Westerse Economieen door Islamitische Jihaat beschadigt wordt, stagneert die economie en wordt de vraag naar Arabische producten (bijv olie) minder. Waardoor de Arabische kindertjes nog minder te eten krijgen, en slechter voorzien zijn. Alsmede nog meer financiele dieptepunten voor de mensen in die toch al o getroffen landen.
Joden? VS is wel meer als een aantal joden, maar ok.
Tja's , ik dacht ik ga een keer mee met de generaliserende trend die hier heerst :rolleyes:
Als je het over de handels balans hebt dan is deze zwaar in het voordeel van de rijke westerse landen. Wellicht is het juist een goed idee om de handelsbalans een beetje te beinvloeden.
Het westen heeft er zelf hard voor gewerkt om dit te bereiken, Afrikani's kunnen dit ook(pyramiden en dergelijke) niets wat je dus niet in het eigen land kunt verwezenlijken dat het Westen ook heeft. De balans moet zo zijn dat zij die er hard voor werken en het risico lopen ,ook degene zijn die de verdiensten moeten ontvangen. Zaaien , maaien, oogsten en binnenhalen die zooi.
In Afrika zijn zat natuur bronnen aanwezig, het heeft meer potentieel dan het Westen, des te vreemder dan ook dat het niets anders is dan een zwart gat. Om daar andere landen schuld of blaam te verwijten vind ik een pot verwijt ketel situatie.
Mc Donnalds is inderdaad een "onschuldig bedrijf"
Bij Microsoft ligt het wat anders, heeft goede dingen voor de wereld betekend. Ze hebben als eerste een desktop-based systeem uitgebracht voor betaalbare hardware, mac en SGI waren in die tijd nog verschrikkelijk duur. Daarmee hebben ze onderandere het internet zo groot gemaakt als het nu is.
Maar op dit moment is Microsoft met hele kwalijke zaken bezig, ze doen hard hun best om een absolute monopolie positie te bereiken. Ze schuwen geen enkel middel al vele ander kleine "onschuldige" bedrijfjes hebben het loodje moeten leggen, soms gewoon omdat ze kapot gesued zijn. Als de VS zelf politiek zou voeren zoals Microsoft dan zou Afganistan en Irak nu Amerikaans grondgebied zijn en blijven, Verder zou Geheel Europa na de bevrijding van Hitler ook Amerikaans geworden zijn. Kortom De wereld zou 95% Amerikaans geweest zijn.
Nee, het is inderdaad maar goed dat Microsoft niets met de politiek van de VS te maken heeft. Maar Microsoft is wel het bedrijf met de allergrootste omzet in de VS.
Mijn beweeg redenen om geen Microsoft producten te gebruiken hebben ook niets te maken wat ik van de VS vind.
Maar als ik hier mensen kan overhalen om ook geen Microsoft producten meer te gebruiken aangezien het een Amerikaans bedrijf is, dan zal ik dat zeker niet laten. En doe het hierbij ook :)
Dat doe je fout , Kijk naar de legendarische Bill Gates , die man heeft alles met zijn eigen blote handen opgebouwd, kijk als je nou zou zeggen , die man heeft door middel van GROOT ONRECHT zijn huidige positie verkregen dan zeg ik Allah. Maar die man heeft in de vrije markt op eigen kracht alle concurrentie overwonnen, en qua gebruikersgemak overtreft zijn besturings systeem alle andere. Het is geen Haram om oppermachtig te zijn. Allah is het ook, ik heb respect voor die Bill Gates, je mag denken en vinden wat je wilt, maar doe het hem maar even na.
Een monopolie positie is geen slechte positie, of heb je het spel nooit gespeelt? :)
Bovendien een ander bedrijf sleurt je net zo gemakkelijk voor de rechter, het is toch je eigen product dat je probeert te verkopen, en probeert te blijven verkopen. Het is toch niet gek of haram dat Bill Gates zijn bedrijf probeert door te laten draaien. Bovendien is het hypocriet, want er zijn talloze monopolies in de maatschappij, ook daar moet je als je politiek correct wil zijn zo tekeer tegen gaan. Het is eigenlijk net als met beroemde mensen. Als jij naakt over straat loopt , krijg je hoogstens een paar opmerkingen, dit terwijl wanneer patty brard dit doet het gelijk voorpagina nieuws is. Ik vind het gewoon een vorm van jaloezie, dat je zo tekeer moet gaan tegen iemand die meer van het leven gemaakt heeft dan jij. :p
Is toch iets om trots op te zijn, dat je illegalen huisvest?!
Nou, ik gebruik Windows, alhoewel ik vaak het gevoel heb dat Windows mij gebruikt ....
Ik heb ook Opera en dat is wel een druk programma met veel toeters en bellen en je kunt niet fatsoenlijk en link versturen maar het is razendsnel.
Het resultaat van dit fijne programma straalt af op al die fijne berichtjes die ik stuur: vlot en vaardig ... ...
Scottie, senior-tenor.
Origineel gepost door Defender
Je bedoelt gewoon dat boykotten goed is, maar dat het geen nadelige gevolgen voor jezelf mag hebben. Zodra je er zelf nadeel van hebt5, is de solidariteit ver te zoeken. Leve de ummah. hahahaha. :D
boycotten kan goed zijn, maar wel als iedereen mee doet. de islam verbiedt geen cola of microsoft, al drink ik nu wel zelden cola, boycotten is meer politiek, dat heeft nisk met de islam te maken, het is iets persoonlijks, ieder zijn eigen keus.
Windoos is voor de simpele zielen onder ons...zeg maar een soort van Telegraaf onder de OS'en,een huisvrouwen OS.Verstand op 0 en klikken maar.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.