Bekijk originele versie : WERKLOOSHEID!!! onder allochtonen
Het valt niet te ontkennen dat allochtonen, met name de niet-westerse allochtonen, op de arbeidsmarkt in een aanzienlijke achterstandspositie verkeren ten opzichte van autochtone Nederlanders.
Wie van de leden heeft te maken met het ondervinden van problemen tijdens de zoektocht naar een baan. Tevens zou ik ook graag de ervaringen willen horen, van leden die juist wel makkelijk aan een baan komen/zijn gekomen.
Reacties zie ik graag tegemoet.
Spuit_Kampioen
10-12-2007, 13:40
Start een eigenbedrijf ..ben je van t hele gezeik af ...nergens afhankelijk ;)
Het beginnen van een bedrijf is niet altijd makkelijk.En ik denk niet dat iedereen een bedrijfje kan beginnen. Denk aan de financiƫle kant en aan de wetten en regels die erbij komen kijken. Ik zelf merk dat het gewoon nog steeds moeilijk is om als "allochtoon" aan de bak te komen. Zo ben ik nog steeds op zoek naar een baan.En als iemand hier en daar nog tips heeft.alles is welkom!!
Een aanzienlijke achterstandspositie is een beetje te overdreven. Er gaan ook heel veel dingen goed, bijvoorbeeld door diversiteit.
Banderass
10-12-2007, 16:05
help elkaar hier om een Job te vinden ken je bedrijven die mensen zoeken plaatst hier zou ik zeggen .!
niet alleen problemen benoemen ,maar ook aanpakken :goedzo:
Banderass
10-12-2007, 16:07
welke richting zoek je ?
_Driouch_
10-12-2007, 19:16
Ik ben ook heel lang werkloos. Als iemand een leuke werk kent, alles is welkom!
Maar aan de andere kant begrijp ik wel dat sommige bedrijfen geen allochtonen aan nemen. Verplaats je zelf ff in zo een geval, je bent de baas van een bedrijf en er komt een allochtoon solicteren en je hoort dagelijks '' Een allochtoon heeft een inbraak gepleegt, een allochtoon heeft gestolen ''. Zeg ff eerlijk, dan zou jij denk ik ook geen allochtonen aannemen of toch wel?
berberine
10-12-2007, 20:14
Start een eigenbedrijf ..ben je van t hele gezeik af ...nergens afhankelijk ;)
Nog even en ik doe het ook!
berberine
10-12-2007, 20:29
Maar aan de andere kant begrijp ik wel dat sommige bedrijfen geen allochtonen aan nemen. Verplaats je zelf ff in zo een geval, je bent de baas van een bedrijf en er komt een allochtoon solicteren en je hoort dagelijks '' Een allochtoon heeft een inbraak gepleegt, een allochtoon heeft gestolen ''. Zeg ff eerlijk, dan zou jij denk ik ook geen allochtonen aannemen of toch wel?
Nou dat vind ik nergens op slaan! omdat 1 iemand zoiets doet hoef JIJ dat toch niet te doen. Ik denk eerder dat de werkgevers kijken naar: je achtergrond en belangrijkste of je niet met een accent praat! Veel Marokkaanse jongens doen dat namelijk!
Ja klopt er is veel negatieve nieuws over allochtonen, maar aan de andere kant zitten er ook goede tussen toch, mensen die gewoon een kans willen om er iets van te maken. Net als ik zijn er zat allochtonen die ook aan het studeren zijn of zelfs afgestudeerd zijn en die alsnog moeilijk of niet aan een baan komen. Hoe moet je daar dan mee omgaan? en wie heeft hier ervaring mee?,.,,,,
_Driouch_
10-12-2007, 22:19
Nou dat vind ik nergens op slaan! omdat 1 iemand zoiets doet hoef JIJ dat toch niet te doen. Ik denk eerder dat de werkgevers kijken naar: je achtergrond en belangrijkste of je niet met een accent praat! Veel Marokkaanse jongens doen dat namelijk!
Daar erger ik me ook aan dat ze iedereen naar 1 kam scheren. Het is niet dat heel weinig mensen die dat doen, maar wel de meeste. En daarom begrijp ik ze ook een klein beetje. Ze willen de risico niet nemen, omdat de meeste allochtonen als '' Slechterikken '' worden gezien.
_Driouch_
10-12-2007, 22:25
Ja klopt er is veel negatieve nieuws over allochtonen, maar aan de andere kant zitten er ook goede tussen toch, mensen die gewoon een kans willen om er iets van te maken. Net als ik zijn er zat allochtonen die ook aan het studeren zijn of zelfs afgestudeerd zijn en die alsnog moeilijk of niet aan een baan komen. Hoe moet je daar dan mee omgaan? en wie heeft hier ervaring mee?,.,,,,
Ja oke. Maar soms is het ook hun eigen schuld, ze willen wel een kans maar brengen het op een ander manier. Waarop de baas via een hele andere bril mee kijkt, en dat is het eigenlijk wel de grootste deel.
Kom op, je gaat toch niet in een Donay pak, opgeschoren haren, petje, Nike air Max, goude tand, konings ketting en dan echt met Marokkaans-Nederlands accent soliciteren bij een bedrijf. Vind je het logisch dat je dan word geweigerd.
marokkanen investeren niet echt in opleiding , marokkanen zijn meer handelaren of het sociale type , daarom zie je ze overal in nutsbedrijven zoals politiek , aboe talib ,manabihi , lekkere ding van groen links en nog een hele rij maar daar moeten we het mee doen marokkanen kunnen lullen en lijmen maar werken ho maar zit niet ons bloed .
van oudsher stammen we af of van vissers of nomaden en zelfs landbouw waren we te lui voor totdat de fransen kwamen die het land voor ons kwamen omspitten of we namen negers uit mauritanie in dienst.
zelfs onze producten zijn gebaseerd op luiheid , de olijven en dadels vallen letterlijk van de boom af alvorens we ze opraapten en ze verkochten.
tja leuker kunnen we het niet maken
Miss_Kautar
11-12-2007, 17:20
Ik werk bij een W&S bureau en hou mij bezig met hoogopgeleid (multicultureel) talent! Werk nauw samen met verschillende organisaties!
Heb jij een:
HBO/WO studie afgerond?
0-5 jaar werkervaring?
PM mij dan en wie weet heb jij straks een leuke baan!
Mocht je mensen kennen die op zoek zijn, laat mij dat dan weten. Mocht ik dit talent bemiddelen, beloon ik jou met 500 EUR!
KleinJuffie
11-12-2007, 18:05
Mijn broer is op dit moment ook werkloos, vervelende situatie, zelfvertrouwen daalt ontzettend snel.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.