Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : verloven....trouwen

Elhoub_girl
09-11-2003, 21:28

salaam mensjes ik vroeg me af op welke leeftijd jouw ouders je zouden weg kunnen geven aan een man. Ik heb het weleens met mijn moeder over gehad en zij vind dat ik pas na mijn studie moet gaan trouwen, ik ben het daarmee met haar eens. Ik zou wel willen verloven inshallah gewoon tijdens mijn studie en ik hoop dat mijn ouders er inshallah mee akkoord gaan. En wat is jullie mening is verloven tijdens studie wel een goed plan? En wie is of zou trouwen tijdens zijn studie? groetjes :zwaai:

Serendipity
10-11-2003, 18:38
Origineel gepost door Elhoub_girl salaam mensjes ik vroeg me af op welke leeftijd jouw ouders je zouden weg kunnen geven aan een man. Ik heb het weleens met mijn moeder over gehad en zij vind dat ik pas na mijn studie moet gaan trouwen, ik ben het daarmee met haar eens. Ik zou wel willen verloven inshallah gewoon tijdens mijn studie en ik hoop dat mijn ouders er inshallah mee akkoord gaan. En wat is jullie mening is verloven tijdens studie wel een goed plan? En wie is of zou trouwen tijdens zijn studie? groetjes :zwaai: Ik ben ook verloofd :Iluvu: en ik zit nog op school na mijn opleiding gaan we inscha allah trouwen :verliefd:

amiratangawija
10-11-2003, 21:38
he meid ik zou zeggen ga ervoor.......!!!! Ik wens je alle geluk meid inchalah

Lady_moi
10-11-2003, 23:23
verloven tijdens de studie vind ik nog kunnen :)..ma trouwen lijkt me wat moeilijker :confused:..ik kwee nie ik zeg ma iets :p :zwaai:

Elhoub_girl
11-11-2003, 00:23

bedankt voor jullie reacties ik voel me nu stukken zekerder :D

Sellemgirl
11-11-2003, 14:12
Sellem oe hlee kom Ik vind dat je kan verloven ik ben ook verloofd terwijl ik nog anderhalf jaar moet studeren we gaan trouwen na mijn studie en dan ga ik INSALLAH hbo doen hij werkt en leert en steunt me erg wat betreft school!!! Het is gewoon een schat hij is echt lief voor me en voor mijn familie ik mag zelfs winkelen met mijn vrienden en uitgaan met zijn broers!!! Ik ben zo vrij met hem ik heb alle vrijheid Alhamdoellilah we roken zelfs samen!!!!! En ik ben iedere weekend bij hem thuis!!!!

prinses_yasmina
11-11-2003, 14:25
Origineel gepost door Sellemgirl Sellem oe hlee kom Ik vind dat je kan verloven ik ben ook verloofd terwijl ik nog anderhalf jaar moet studeren we gaan trouwen na mijn studie en dan ga ik INSALLAH hbo doen hij werkt en leert en steunt me erg wat betreft school!!! Het is gewoon een schat hij is echt lief voor me en voor mijn familie ik mag zelfs winkelen met mijn vrienden en uitgaan met zijn broers!!! Ik ben zo vrij met hem ik heb alle vrijheid Alhamdoellilah we roken zelfs samen!!!!! En ik ben iedere weekend bij hem thuis!!!! :schok: Ok dit vind ik een beetje overdreven!!wajooooooow!! :rolleyes: Maar wat mij betreft ik ga inscha Allah ook binnekort verloven, terwijl ik met me studie bezig ben!Hij steunt me heel erg hierin hamdoelillah! Ik moet nog wel een jaar of 3 maar ik ben wel van plan om tijdens mijn studie in het huwlijksbootje te stappen..Inscha Allah! Want volgens mij is dit heel goed te combineren omdat je minder (actief) bezig bent met school dan als je zou werken!!Dan heb je tijd over voor schoonmaken :melig: enz...Tog??:D xxx

Bent_Fes
11-11-2003, 19:23
Origineel gepost door Sellemgirl Alhamdoellilah we roken zelfs samen!!!!! Hoezo Elhamdoellilah als je rookt?? :confused:

oem_roekaya
11-11-2003, 21:58
Het huwelijk in de Islam Het huwelijk in de islaam is een gezegend contract tussen de man en vrouw. Waarin het geven en nemen is, en waarin hetgeen een lange levens reis is van liefde, samenwerking, harmonieen en genegenheid. De Qor’aan legt deze relatie tussen man en vrouw uit in de volgende woorden: “En onder Zijn Tekenen is het volgende: dat Hij voor jullie echtgenotes heeft geschapen uit jullie zelf en dat jullie rust bij hen zullen vinden en Hij heeft tussen jullie genegenheid en genade geplaatst.” (soerah 30:21) “Hij is het die jullie geschapen heeft uit één enkele persoon en (toen) heeft hij uit hem zijn vrouw geschapen zodat hij het plezier om met haar samen te leven zou beleven.” (soerah7:189) “Zij zijn lichaamsbedekking of levensvreugde voor jullie en jullie hetzelfde voor haar.” (soerah 2: 187) Man en vrouw zijn elkaars bedekking d.w.z zij ondersteunen elkaar, troostten elkaar, beschermen elkaar en elk past bij de ander zoals een kledingstukbij het lichaam past. Dit benadrukt hun eenheid. Kleding is iets dat het lichaam bedekt en beschermt. Man en vrouw vullen elkaar aan. Abdoellah Ibn Ma’soed (moge Allah tevreden met hem zijn) verhaalde dat de profeet (vzmh) zei: “O jullie jonge mensen! Iedereen die zich het huwelijk kan veroorloven moet trouwen, want dat helpt hen de blikken neer te slaan en zijn kuisheid te behoeden. Iedereen die niet in staat is om te trouwen wort aanbevolen om te vasten, want het vasten (zijn) seksuele kracht verdwijnen.” (Boecharie & Moeslim) Er zijn in de Islam bepaalde regels die voor een ieder die trouwt gelden. Als moslim zijnde zouden we ons moeten houden aan de regels van het huwelijk die de islam voorschrijft. De meeste moslims van tegenwoordig negeren dit of zijn totaal onwetend geworden over deze islamitische etiquette en houden zich vaker vast aan traditionele regels die totaal de islamitische regels overschrijden en vaak ook verboden zijn. Het huwelijk begint bij het uitkiezen van de juiste partner Er zijn twee punten waar een vrouw op zou moeten letten bij het kiezen van een man: · Zijn karakter · Zijn geloof Aboe hoerairah (moge Allah tevreden met hem zijn) verhaalde dat de Profeet (vzmh) zei: “Als een vrome man die goede manieren heeft zich met een vrouw wilt trouwen dan moet hij niet afgewezen worden want anders is er corruptie op de aarde” (Thirmidhi) “Een vrouw wordt om vier redenen getrouwd: haar eigendommen, afstamming, schoonheid en haar godsdienst, Jullie kunnen maar beter de godsdienstigen trouwen, want anders zijn jullie verloren.” ( Al-Boechari: & Moeslim) De huwelijksetiquette die verboden zijn Het uithuwelijken tegen de wil van de vrouw is verboden. Zolang de vrouw niet wil trouwen met een bepaald persoon, Het is voor de ouders niet toegestaan het haar te verplichten. Maar ze weigert niet het advies die de ouders haar geven voor een e.t.v. partner. Want de ouders hebben toch vaak het beste voor hun kind en hebben vaak ook levenservaring. Ibn Abbas(moge Allah tevreden met hem zijn) verhaalde: “Er was eens een meisje dat naar de Boodschapper van Allah (vzmh) kwam en klaagde. Zij zei: “ Mijn vader heeft mij aan zijn neef uitgehuwelijkt om zichzelf in een betere positie te plaatsen. ‘ Daarop gaf de profeet (vzmh) haar de keuze. Zij zei: ‘ Ik accepteer wat mijn vader gedaan heeft.Maar het ging mij erom, dat de vrouwen weten dat hun vaders hen niet tot een huwelijk kunnen dwingen.” (Ibn Majah en Ahmed)

Faris
12-11-2003, 00:37
Origineel gepost door Sellemgirl Sellem oe hlee kom Ik vind dat je kan verloven ik ben ook verloofd terwijl ik nog anderhalf jaar moet studeren we gaan trouwen na mijn studie en dan ga ik INSALLAH hbo doen hij werkt en leert en steunt me erg wat betreft school!!! Het is gewoon een schat hij is echt lief voor me en voor mijn familie ik mag zelfs winkelen met mijn vrienden en uitgaan met zijn broers!!! Ik ben zo vrij met hem ik heb alle vrijheid Alhamdoellilah we roken zelfs samen!!!!! En ik ben iedere weekend bij hem thuis!!!! nu ben je een echt geintegreerde vrouw in de maatschappij, weg met regels van de islam en lang leef de vrijheid en de democratie. la hawla wa la quwwata illa bi-llah :jammer:

Sellemgirl
12-11-2003, 09:34
Sellem oe hlee kom Ik was gisteren een beetje aan het dollen mijn reactie klopt voor geen meter!! maar ik zou zeggen ik ga ook binnenkort verloven en ik denk dat het wel te combineren is!!!!!! InsAllah en ik wil iedereen succes en veel geluk wensen bij het treden in een huwelijk!!! Sellem oe hlee kom

Faris
12-11-2003, 21:59
Origineel gepost door Sellemgirl Sellem oe hlee kom Ik was gisteren een beetje aan het dollen mijn reactie klopt voor geen meter!! maar ik zou zeggen ik ga ook binnenkort verloven en ik denk dat het wel te combineren is!!!!!! InsAllah en ik wil iedereen succes en veel geluk wensen bij het treden in een huwelijk!!! Sellem oe hlee kom ooeeffffff wat een opluchting :o ik dacht dat je het meent echt, maar gelukkig niet :zwaai: