Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : is het verplicht om

yesmina19
09-11-2003, 21:19

ik heb een vraag je aan jullie is het verplicht om bij shur op te staan af en toe sta ik nooit op en me ouders zeggen dat he niet hoeft en de vraag is aan jullie mag dat??

Miss_BB
09-11-2003, 21:29
Jah je hoeft niet op te staan is makkelijk voor jezelf dan heb je niet zoveel honger tog?? Volgens mij hoor... Ik sta ook zo vaak niet op... :)

soennia83
09-11-2003, 21:44
Assalaam mu3alikom warahmatolah, Blijf in de nacht niet te lang op, want dit veroorzaakt nalaten van Suhur(eten voor de ochtenschemering) en het ochtendgebed(Fajr). Begin met werk in de vroege ochtend, omdat de profeet(vzmh) heeft gezegd: " O Allah, zegen de (vroege) ochtend voor mijn volk." (authentiek, overgeleverd door Ahmad en At -Thirmidhi). Meid het is niet verplicht op te staan en suhur te doen, maar het is wel aanbevolen want je krijgt er wel zegeningen voor! Ik moet eerlijk zeggen dat zodra je eraan gewend bent altijd opstaat, ik heb het altijd van mijn ouders meegekregen en sta dus ook bijna altijd op, zo kan je ook wachten om het fajr gebed te verichtten!(twee vliegen in 1 klap om het maar zo uit te drukken) wasalaam mu3alikom

yesmina19
09-11-2003, 22:01
Origineel gepost door soennia83 Assalaam mu3alikom warahmatolah, Blijf in de nacht niet te lang op, want dit veroorzaakt nalaten van Suhur(eten voor de ochtenschemering) en het ochtendgebed(Fajr). Begin met werk in de vroege ochtend, omdat de profeet(vzmh) heeft gezegd: " O Allah, zegen de (vroege) ochtend voor mijn volk." (authentiek, overgeleverd door Ahmad en At -Thirmidhi). Meid het is niet verplicht op te staan en suhur te doen, maar het is wel aanbevolen want je krijgt er wel zegeningen voor! Ik moet eerlijk zeggen dat zodra je eraan gewend bent altijd opstaat, ik heb het altijd van mijn ouders meegekregen en sta dus ook bijna altijd op, zo kan je ook wachten om het fajr gebed te verichtten!(twee vliegen in 1 klap om het maar zo uit te drukken) wasalaam mu3alikom tnx voor je uitleg ik wou het effe weten

soennia83
09-11-2003, 22:05

Origineel gepost door yesmina19 tnx voor je uitleg ik wou het effe weten Geen dank meid! het is onze taak onze broeders en zusters in de islam te helpen, dus doe het graag :D ! wasalaam

chicamaroquia
09-11-2003, 23:33
Goede topic. Ik sta ook altijd op. Al is het maar om een slokje water te drinken en mijn tandjes te poetsen... :p

ilhame_N
10-11-2003, 08:28
Je moet het shur zo lang mogelijk uitstellen (liefst een kwartier voor el fadjr) en je haasten bij het verbreken ervan (dus niet als het el margeb is nog 5 minuutjes wachten om er zeker van te zijn) Hier wordt het onderscheid gemaakt tussen het vasten van christenen en joden en dat van de moslims. De joden en de christenen hadden de gewoonten om het verbreken van het vasten uit te stellen. Dit is daarom voor de moslims verboden. Door het opstaan met shur heb je veel meer zegeningen als wanneer je het niet doet, bovendien is het vasten dan ook makkelijker vol te houden. Allah wil het makkelijke voor je en niet het moeilijke Het is trouwens aan te raden om el fadjr gebed te bidden, er bestaan veel haddiths over zo zou Allah geen fadjr gebed accepteren wanneer de zon al helemaal op is. Zeker in de ramadan is het belangrijk om op tijd je fadjr gebed te verrichten. Ik heb je de kennis die ik over dit onderwerp heb overgedragen, wat je hier mee doet is natuurlijk aan jou. Wil je meer weten dan zou ik als ik jou was naar islamitische websites surfen (wat betrouwbaarder dan hier op marokko.nl, de een heeft er nu eenmaal meer kennis over dan de ander) Op www.islam.pagina.nl vind je veel links. Succes Ilham

yesmina19
10-11-2003, 10:45
dus je moet opstaan voor het te bidden ikb id vaak als ik opsta voor ik naar school gaat ik heb ook gehoord dat je dat magg inhalen enzo

soennia83
10-11-2003, 12:15
Origineel gepost door yesmina19 dus je moet opstaan voor het te bidden ikb id vaak als ik opsta voor ik naar school gaat ik heb ook gehoord dat je dat magg inhalen enzo Assalaam mu3alikom, Fadjr ( 2 soenna en 2 fard)moet je op tijd bidden en je mag het niet inhalen als je wakker word. Voordat je naar school gaat bid je waarschijnlijk shoroek! wasalaam mu3alikom warahmatolah