Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hooligans uit holland plegen gewelddadige acties

jihad12
09-11-2003, 19:43

RIJSWIJK - Het voorkomen van confrontaties tussen voetbalsupporters van Ajax, Feyenoord en ADO Den Haag heeft de politie zondag handen vol werk gekost. De politie hield grootscheepse verkeerscontroles op de snelwegen rond Rotterdam en de toegangswegen naar Volendam. In het vissersdorp en in Den Haag braken ongeregeldheden uit. De politie postte op de wegen naar Den Haag en Volendam, omdat zij de afgelopen dagen aanwijzingen had gekregen, dat aanhangers van Ajax en Feyenoord uit waren op een confrontatie. Ajax was vanaf 14.30 uur op bezoek bij ADO Den Haag. Feyenoord speelde vanaf 12.45 uur uit tegen Volendam. De wedstrijd begon een kwartier later omdat vel supporters waren opgehouden door de controles. Op de snelwegen rond Rotterdam, waar ook mobiele eenheid klaarstond, verrichtte de politie enkele aanhoudingen. Politiemensen betrapten bij controles op de A13, A15 en A20 enkele voetbalsupporters op onder meer het bezit van een honkbalknuppel en messen in de auto. De politie pikte af en toe een auto uit voor controle. Als er Rotterdamse voetbalfans inzaten, moesten die een toegangskaartje voor de wedstrijd van hun club kunnen tonen. Er ontstonden files. De politie Zaanstreek-Waterland zette honderd mensen in om iedereen te controleren die het dorp Volendam in- en uitging. In de nacht ervoor was het in Volendam al uit de hand gelopen toen honderd tot 150 Ajax-supporters politiemensen met glazen, flessen en vuurwerk bekogelden. De politie sluit niet uit dat de relschoppers op zoek waren naar Feyenoord-aanhangers. De Amsterdamse supporters raakten slaags met een groep Volendamse jongeren. De politie scheidde de vechtenden en voerde Ajax-aanhangers weg naar hun auto's. Er vielen geen gewonden. De politie verrichtte geen arrestaties. In Den Haag braken na de wedstrijd rellen uit. Hondervijftig tot 250 fans van de thuisploeg probeerden bij de bussen van Ajax-fans te komen. In straten bij het stadion sneuvelden ruiten van auto's. De politie zette de ME en een waterkanon in en verrichtte zeker tien aanhoudingen. Twee ADO-supporters raakten geraakt. De politie Haaglanden hield vooraf ook extra surveillances op de wegen naar Den Haag. In en rond het stadion Zuiderpark waren veel politiemensen op de been. De verkeerscontroles waren volgens de woordvoerder van het korps Rotterdam-Rijnmond ingesteld om supporters af te schrikken. Het is volgens hem niet te zeggen of de controles in vergelijkbare situaties altijd zullen worden gehouden. Over de kosten van de operatie wilde hij zich ook niet uitlaten.

maroc1984
09-11-2003, 20:51
:auw: :stomp: :maf2: :hammer: Deze mensen zijn zeer zwaar psychischhhhhh :zwaai:

maroc1984
09-11-2003, 21:23
Ik zal er maar niet op ingaan. Ik zou me niet durven te verlagen tot jouw niveau :D :zwaai:

appie666
10-11-2003, 00:43
Ik begrijp niet dat meneertje Deetman meer dan 1000 agent op de been brengt. Als er mensen zijn die elkaar tegen willen vechten op een weiland laat ze lekker gaan zou ik zeggen, zolang ze niets slopen, vind ik het goed.

HeyoanQT
10-11-2003, 01:23

Tja , wie houdt er nou van voetbal :rolleyes:?

maroc1984
10-11-2003, 11:11
Als de clubs financieel verantwordelijk worden gesteld dan hebben ze altijd nog de gemeente als back-up :rolleyes: Want hoeveel clubs zouden zonder financiele hulp van de gemeentes al niet meer bestaan dat is echt on :zwaai: gelofelijk en niet dat ze dat aan betere doelen besteden nee ze vinden het belangrijker dat de voetballers hun tonnen per jaar wel blijven ontvangen en om nou te zeggen dat het voetbal kwalitatief van zo'n hoog niveau is :D

Bazba
10-11-2003, 11:54
Ik kwam laatst van Schiphol terug van een zakenreis. Zomaar een woensdagavond moe op weg naar huis in een bijna lege coupé. Toen de trein stopte op een tussenstation stroomde de coupé vol met Ajax supporters die terugkwamen van een Europacup wedstrijd. 95% procent ging rustig zitten, maar een paar jongens (rokend, drinkend, schreeuwend) bepaalde de sfeer. Iedere vrouw werd voor ho.er uitgemaakt, iedere man voor homo. Niet bepaald een fijne reis stapvoets terug naar huis. Geen conducteur of spoorwegpolitie te zien. Feitelijk ben ik niet belaagd, maar toch voelde ik me bijzonder onprettig. Gek genoeg bedacht ik me tijdens die reis een paar dingen waarover de laatste tijd op Marokko.nl gediscussieerd is: - je hoeft geen bejaarde te zijn om je bedreigd te voelen door een grote groep mensen die feitelijk niks doen; - ook zonder Marokkaan in de buurt kunnen er problemen zijn ;) - als je opvalt (i.d.g. door mijn uiterlijk) voel je je extra snel ongemakkelijk en word je snel het mikpunt - politie en andere gezagsdragers zijn er altijd net niet als je ze nodig hebt, en andersom. Zouden ze er een neus voor hebben? - Het gedrag van enkelen straalt uit op de groep, met name als het negatief is. De groep laat zich op haar beurt leiden door de mensen met de grootste mond. - Homo of ho.er ben je al snel als je er niet bijhoort. Zo kan ik nog wel even door gaan. Enfin, ik ben er zonder kleerscheuren afgekomen, maar prettig was het zeker niet.

Peej
10-11-2003, 12:04
Die "voetbalsupporters" die alleen maar uit zijn op rellen en onrust, dat is inderdaad tuig van de richel. Kosten van eventueel noodzakelijk politieoptreden zou verhaald moeten worden op die relschoppers. Helaas zal dit probleem moeilijk uit te bannen zijn. Maar gelukkig is het probleem niet zo structureel als andere problemen waar we mee te maken hebben. Het lijkt een typisch weekend probleem te zijn. Veel van die hooligans gaan op maandag gewoon weer normaal naar hun werk op hun brood te verdienen. Door de week bij de europese wedstrijden zie je overigens weinig problemen met supporters. Daarmee wil ik het probleem niet bagatelliseren, het blijft een groot probleem. Maar het dient niet gebruikt te worden als bliksemafleider voor andere, grotere problemen.