Bekijk originele versie : Aanslag in Riyad 23:03
xxTigerxx
09-11-2003, 00:26
Iets buiten de diplomatieke wijk van de Saudische hoofdstad Riyad hebben zich vanavond drie zware explosies voorgedaan. Net voor de zware explosies waren er geweerschoten te horen. De ontploffing vond plaats bij een wooncomplex van buitenlanders. Of er slachtoffers zijn gevallen, is nog niet bekend
Afgelopen vrijdag hebben de Amerikaanse autoriteiten al gewaarschuwd voor terroristische aanslagen. Ze zijn bang dat terroristen tijdens de vastenmaand ramadan hun slag zouden slaan. De VS heeft de ambassade en consulaten al voor onbepaalde tijd gesloten uit vrees voor mogelijke terroristische aanslagen.
In mei dit jaar werd Riyad ook al opgeschrikt door aanslagen op wooncomplexen. Hierbij kwamen 35 mensen om het leven, waaronder 9 Amerikanen.
Update 00:18
Volgens de eerste berichten zijn er tussen de 20 en 30 doden gevallen. Nog eens 50 à 60 mensen raakten gewond. Na de explosies zouden ook schoten zijn gewisseld. Er wordt inmiddels officiëel van een 'terroristische aanslag' gesproken.
temsemni
09-11-2003, 00:50
pistaa jij achterbakse jood, praat niet zomaar zo over DE moslims.
Islam is nog altijd beter dan wat jij denkt voor te stellen.
Als je eens wist wat jouw "heilige" en "democratische" Amerikanen en Israel uithalen (en uitgehaald hebben!) maar dat keur je zeker goed he ??
update
RIYAD Bij een zware aanslag op een
wooncomplex in de Saudische hoofdstad
Riyad zouden tientallen doden en 50 tot
60 gewonden zijn gevallen.Een aantal
gewapende mannen wist langs de bewaking
van het complex te komen.Kort daarna
vonden minimaal twee explosies plaats.
Het complex wordt voornamelijk bewoond
door Saudische families.De meeste
gewonden zouden kinderen zijn,wier
ouders in de stad waren om boodschappen
te doen voor de ramadan.
De Amerikaanse autoriteiten hadden
eerder al gewaarschuwd dat terroristen
aanslagen aan het voorbereiden waren.De
VS had de ambassade daarom al gesloten.
xxTigerxx
09-11-2003, 01:33
Origineel gepost door Pistaa
Voor wanneer de aanslagen op Mekka?
Geschikte tijd ..de ramadan..tijd van vrede en liefde.
Doet me denken aan die christelijke gewoonte..vrede op aarde aan alle mensen van goede wil.....tijdens de kerstdagen..daarna gaat alles weer zijn gang.
Moslims draaien het om......geweld en dood tijdens de ramadan.
Leuke religie. :rolleyes:
Leuke aanhangers...gewelddadig....neen meneer..1 en al vrede.
An me hoela....
Je weet niet wat jij Lu*lt JooD!
laten we de joden even met rust please.. als je nou reageert ZONDER te schelden, kom je misschien wat slimmer over.. vertel ons liever wat jij hiervan vindt zonder alleen maar een bericht te quoten.. of vindt jij zo'n aanslag gerechtvaardigd?
En vind jij dat mensen die dit soort dingen doen, moslim genoemd mogen worden? ja of nee?
T-ManiaC
09-11-2003, 02:26
Origineel gepost door FBtje
laten we de joden even met rust please.. als je nou reageert ZONDER te schelden, kom je misschien wat slimmer over.. vertel ons liever wat jij hiervan vindt zonder alleen maar een bericht te quoten.. of vindt jij zo'n aanslag gerechtvaardigd?
En vind jij dat mensen die dit soort dingen doen, moslim genoemd mogen worden? ja of nee?
Neen!
Vaag dat mensen een verband leggen tussen terrorisme en Islam.
Pista ik vind het erg spijtig om te zien dat je dingen uitbrult zonder enig idee te hebben wat de islam nou wel en niet toelaat. Maar ja.. daar ben je Hollander/Belg voor hé!
ja, vind je het gek als je mensen zoals Bin Laden de Islam en Allah erbij ziet halen.. mensen die niet beter weten, krijgen dan inderdaad een verkeerd beeld van de Islam.. wees liever kwaad op mensen die de Islam een slechte naam bezorgen, dan om mensen die volgens moslims de Islam om zeep willen helpen, want dat is toch waarom sommige moslims dit soort geweld goedpraten?
T-ManiaC
09-11-2003, 02:47
Maar vind je niet dat mensen ook gewoon logisch kunnen nadenken? Ik heb sterk het idee dat de westerse wereld de islam negatief WIL zien. Vandaar dat de link tussen terrorisme en islaam snel is gemaakt.
ik weet niet, als ze niet beter weten
de aanslag was trouwens gericht tegen de Saoudische koninklijke familie, de authoriteiten leggen de verantwoordelijkheid van de aanslag bij Al Quaida, die van Saoudie Arabie een streng Islamitische staat willen maken.
temsemni
09-11-2003, 05:54
Voor degenen die hier hele tijd zitten brullen over geweld en terrorisme en whatever nog meer:
Kijk goed tegen wie die groepen (zoals Al-Qaeda en zo) nou eigenlijk 'strijden': tegen achterbakse landen als VS, Israel, GB, en nog wat andere Arabische regimes.
Als jij afkeurt dat er aanslagen worden gepleegd tegen deze schurkenstaten, dan moet je ook afkeuren wat die staten ZELF hebben gedaan om al die (voornamelijk Islamitische) groepen op hun nek te krijgen, en accepteren dat die groepen nou eenmaal NIET VOOR NIETS de VS, Israel enz. als hun VIJANDEN zien.
Streden deze groepen bijv. in begin 19e eeuw tegen deze landen? Nee! Toen was er namelijk nog geen reden voor. Pas later. Het begon met de strijd tegen de Sovjets omdat die een en ander uitmoordden (op moslims). Vervolgens begonnen we te zien dat de VS een alleenmacht werd en hetzelfde probeerde te bereiken voor Israel in het Midden-Oosten. Israel misbruikte haar macht tegenover moslims.
En daarom zijn we nu hier... pratend over zogenaamd 'terrorisme' en whatever voor gezeik...
Wat er ook gebeurt, die zogenaamde "terroristen" hebben torenhoog meer respect van mij dan die achterbakse landen die ik eerder genoemd had... :goedzo:
wtf heeft dit nou met saoudie arabie te maken? en stonden de terrroristen die de aanslagen pleegden in Marokko ook in hun recht? Is het alleen gerechtvaardigd als de Islam wordt aangevallen of niet? Altijd weer dat zogenaamde medelijden met alles en iedereen.
Weet je wat.. vermoord Arafat even voor me als je wilt, zijn we ook van dat gezeik af, over terrorisme gesproken zeg
en btw: hoe duur ben je?
tetouani79
09-11-2003, 09:15
Mogelijk tientallen doden bij aanslag Riyad
Voor wanneer de aanslagen op Mekka?
Geschikte tijd ..de ramadan..tijd van vrede en liefde.
Doet me denken aan die christelijke gewoonte..vrede op aarde aan alle mensen van goede wil.....tijdens de kerstdagen..daarna gaat alles weer zijn gang.
Moslims draaien het om......geweld en dood tijdens de ramadan.
Leuke religie. :rolleyes:
Leuke aanhangers...gewelddadig....neen meneer..1 en al vrede.
An me hoela....
een ding moet je weten wat men hier vergeet. een moslim zal nooit, maar ook nooit een aanslag plegen in de heilige mekka zelf. lijkt mij heel onlogisch vind je niet. je strijdt voor je geloof en dan de beddevaart gangers doden????
en de amerikanen weten ook alijd een paar dagen van te voren dat er een aanslag gepleegd zal worden(en osama en saddam niet kunnen vangen). hier wordt een heel smerige spel gespeeld en wie de hoofdrol heeft weet niemand.
dus kom niet gelijk roepen dat het om moslims gaat. dat je zwart haar hebt en een arabische naamkt maakt je nog niet tot moslim.
tetouani79
09-11-2003, 11:02
Een moslim zal ook nooit een moslim doden...zeg nooit nooit tetouan...de realiteit geeft een heel ander beeld.
De islam geeft een beeld van geweld en terrorisme.....dat beeld begint stilaan te overheersen..
Nergens hier een massale verontwaardiging van moslims over deze zoveelste aanslag..enkele een haast achterlijk vastklampen aan ...neen...moslims doen zoets niet..
Toch wel tetouani..toch wel. :rolleyes:
waar baseer jij je woorden op. je drukt het hier alsof het een feit is, maar dat is het daar vere van. als iemand zijn geloof verdedigd, waarom zou hij dan zijn heilige plaats opblazen en mensen opblazen die daar hun geloof compleet maken en zonden van zich afdoen???
lijkt me niet echt logisch toch.
alleen omdat osama in afghanistan acties was/is wordt nu alles wat opgeblazen wordt op de naam van de moslim/terrorist gezet, lekker bezig zijn we hier met zijn allen.
een moslim mag doden om zijn geloof te verdedigen, zo staat het in de koran ja. er staat ook dat je je eigen broeder niet opzettelijk mag doden. daar volgd de hel op hoe dan ook, ook al leef je de rest van je leven als een goede moslim. ons profeet heeft gezegd dat wij goed moeten omgaan de niet moslims. met wederzijds respect, als zij je niet probeleren van je geloof af te halen of je bestreiden om het feit dat je moslim bent.
dus als moslim zijnde mag je helemaal niet zomaar iemand doden. maar dan alles op de moslims te schuiven is wel heel makkelijk
shirihane
09-11-2003, 11:24
de islam staat los van de moslims...waarom moet dat iedere keer toch uitgelegd worden...
ga de ahadieth van de profeet salla allaho alaihi wasellem bestuderen en je ontdekken dat de islam de enige vredelievend geloof is..de enige waarheid zul je ook ontdekken als je de islam verder zal bestuderen...
de moslims van deze tijd staan ook los van elkaar..je hebt moslims die in het westen wonen en die totaal niet bezig zijnmet islam..beinvloedt door het westen..je hebt moslims die in het westen wonen die wel zuiver bezig zijn met islam..door hun sterke imaan en wilskracht..je hebt moslims die in bezette gebieden wonen wiens ouders ..zussen ..broers..buren..vrienden..vrouwen ..kinderen zijn vermoord door het zogenaamd vredelievend vredesmacht uit amerika oftewel door de zionistische joden...laat niemand me nu vertellen dat als hij 1 van deze getroffen mensen zou zijn dat hij even achter het internet zou zitten en zal schrijven maar ja...je mag GEEN ONSCHULDIGE MENSEN DODEN!!!!!dat doe je toch niet!!
oftewel jullie pistaa enz...zitten veilig omgeven door jullie gezinnen te kletsen zonder gevoel...je zal heel anders praten als er maar 1 van je dierbaren iets overkomt..!!!
shirihane
09-11-2003, 11:26
en aub hou tijdens het lezen van dit stuk rekening mee dat je islam als geloof en de moslims uit elkaar dient te houden...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.