Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : heb serieus hulp nodig...

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

gaifa
08-11-2003, 20:57

Ik heb even getwijfeld voor ik dit stukje hier durfde te plaatsen... maar heb er toch voor gekozen het te doen... gisteren heb ik het slechte nieuws gehoord. na een jaar kozen ze ervoor dat het hoog tijd was om het mij te laten weten...achteraf gezien had ik het liever niet willen weten, of ze hadden het me eerder moeten vertellen gisteren vertelde twee vriendinnen,die ik beschouw als mijn zussen ken ze mn hele leven, het slechte nieuws...ze zijn sinds een jaar ontmaagd door hun vriendjes..toen ik het hoorde...moest ik er eerst om lachen. ik vertelde ze dat ze leuk bezig zijn en dat ze me nou wel mochten zeggen dat het een grapje was. ze bleven me serieus aankijken en zeiden dat dat gedeelte niet zou komen omdat het de waarheid was...op dat moment kon ik niet meer. het was alsof iemand me met een mes heeel diep in mn hart stak. misschien erger nog. ze hebben me gekwets. heel erg zelfs. ik had dit nooit van ze verwacht. sinds het moment dat ik het hoorde doe ik niets anders dan huilen. constant als ik mijn ogen sluit zie ik hoe die klootzakken ze hebben gepakt. ze hebben hun hun eer ontnomen. de vriend van mn ene vriendin is nog bij haar. maar van de ene niet meer. ze zeggen me dat ik me er niets van aan moet trekken. dat het wel goed komt. maar dan vraag ik me af...hoe kan dit ooit nog goed komen. hoe denken jullie dit voor altijd te kunnen verbergen. ik zie namelijk nu al voor me hoe stuk hun ouders hieraan zullen gaan. ze zullen dit niet overleven. als ik het er al zo moeilijk mee heb dan weet ik wel zeker dat hun ouders die al niet meer sterk zijn er een hartaanval over zullen hoede... om dit namelijk te voorkomen vraaag ik om advies. ik ben zeer serieus en vraag alleen om serieus advies. hoe kunnen ze dit ooit goed maken. is het nu nog mogelijk voor ze om een medische ingreep te doen... zijn er meiden die iets soortgelijks hebben meegemaakt, of mensen kennen uit hun omgeving... (ik vraag niet om commentaar, of iets als hadden ze hun benen maar niet wijd moeten openhouden en blabla, want daar hebben zij noch ik wat aan....) alvast bedankt :traan1::traan1:

Selina
08-11-2003, 21:15
Ze moeten vergevenis aan allah vragen en het niet meer doen.. en dat medische ingreep kunnen zij beter niet aan beginen

gaifa
08-11-2003, 21:21
zonder medische ingreep zijn ze weggg Hun ouders zullen dat nooit aankunnen...gepraat van iedereen dat zal hun dood worden!

cousina_rifia
08-11-2003, 21:22
ik denk ook dat het enige is wat nog kan. allah om vergevenis vragen.

Selina
08-11-2003, 21:27

Origineel gepost door gaifa zonder medische ingreep zijn ze weggg Hun ouders zullen dat nooit aankunnen...gepraat van iedereen dat zal hun dood worden! Bang voor gepraat van de buren en niet bang voor allah?? begrijp het even niet,en de ouders hoeven dat ook nooit te weten dat zij geen maagden meer zijn toch

gaifa
08-11-2003, 21:31
ehmm geloof t ff zelf....wie neemt ze als ze ontmaagd zijn...mochten de aanstaande daar later achter komen...of denk je dat je relatie met je vriend serieus wordt/is en je zegt het m eerlijk....dan weet iedereen t meteen...dus hoe pak je t aan ff dit...dit is in februari gebeurt binnen hoeveel (maanden..of jaar) moet t gedaan worden wil die ingreep lukken...

Selina
08-11-2003, 21:35
Origineel gepost door gaifa ehmm geloof t ff zelf....wie neemt ze als ze ontmaagd zijn...mochten de aanstaande daar later achter komen...of denk je dat je relatie met je vriend serieus wordt/is en je zegt het m eerlijk....dan weet iedereen t meteen...dus hoe pak je t aan ff dit...dit is in februari gebeurt binnen hoeveel (maanden..of jaar) moet t gedaan worden wil die ingreep lukken... Zij hebben al iets harams gedaan en nog willen zij dat weer doen,als zij gaan trouwen als ze3ma maagden bedriegen zijn wel de mannen met wie getrouwd zijn :rolleyes: beter niet doen,je hoef het tegen niemand te zeggen ook niet tegen de man met wie zij gaan trouwen,beter vertouwen op allah en vergevenis gaan vragen.........

cousina_rifia
08-11-2003, 21:36
Origineel gepost door gaifa ehmm geloof t ff zelf....wie neemt ze als ze ontmaagd zijn...mochten de aanstaande daar later achter komen...of denk je dat je relatie met je vriend serieus wordt/is en je zegt het m eerlijk....dan weet iedereen t meteen...dus hoe pak je t aan ff dit...dit is in februari gebeurt binnen hoeveel (maanden..of jaar) moet t gedaan worden wil die ingreep lukken... ik weet het niet je kan een huisarts opbellen (het hoeft niet perse jou huisarts te zijn) voor informatie. of naar je ziekenhuis. praat nog een keer met je vriendinnen over wat zij willen doen.

gaifa
08-11-2003, 21:41
ze hebben eerder informatie hierover gevraagd, maar hebben er verder niets mee gedaan. nu herleven ze alles eigenlijk een beetje opnieuwmet mij en ik moet eerlijk zijn dat ik vind dat ze die ingreep wel moeten doen.

gaifa
08-11-2003, 22:04
zeker volhouden...dit wil je jezelf en anderen niet aandoen!!!!

Selina
08-11-2003, 22:11
Origineel gepost door gaifa ze hebben eerder informatie hierover gevraagd, maar hebben er verder niets mee gedaan. nu herleven ze alles eigenlijk een beetje opnieuwmet mij en ik moet eerlijk zijn dat ik vind dat ze die ingreep wel moeten doen. Leuk vriendin ben jij dan,om ze meer in haram dingen te steunen :rolleyes:

LadyLo
08-11-2003, 22:17
mag ik vragen hoe oud die meisjes zijn? en die vriendjes van hun, zijn ze marokkaans en/of serieus?

gaifa
08-11-2003, 22:18
ik denk dat iedere meid die zo ver is gegaan...zou kiezen voor die enige oplossingg

ChOcOtOfFfF
08-11-2003, 22:21
Origineel gepost door gaifa ze hebben eerder informatie hierover gevraagd, maar hebben er verder niets mee gedaan. nu herleven ze alles eigenlijk een beetje opnieuwmet mij en ik moet eerlijk zijn dat ik vind dat ze die ingreep wel moeten doen. Allereerst een vraag aan jou: Waarom vind jij het erg dat ze ontmaagd zijn? a) omdat ze Allah`s wet hebben overtreden b) omdat het zo zielig is voor hun ouders, of voor hun toekomstige echtgenoot? Als je antwoord a kiest, dan zeg je ze dat ze oprecht berouw moeten tonen, en Insha Allah worden ze dan vergeven. Insha Allah krijgen ze dan later ook heus wel een man. Iemand die begrijpt dat een meisje ook fouten kan maken, en als ze berouw heeft getoond aan Allah, zou dat voldoende voor hem zijn. Kies je voor antwoord b: Je zegt tegen ze dat ze een hersteloperatie moeten doen. Wijst ze eventueel een arts aan die het voor hen kan doen. En het grote geheim blijft tussen jullie 3, denk je....... Denk je dat Allah dit niet ziet? Dat jullie(inclusief jij, want jij haalt ze over om het te laten doen) de boel lopen te bedriegen. Voor wie zijn jullie eigenlijk bang? Voor de praatjes van de marokkaanse gemeenschap? Of voor Allah? Sommige meisjes denken dat een hersteloperatie een goede uitkomst is. Als ze dit niet doen, wil geen kerel ze meer, en blijven ze altijd alleen. Maar wat nu te doen als die man er na 3 jaar huwlijk achterkomt(leugens komen altijd uit) is dat niet veel erger dat ze dan alsnog de straat op geschopt wordt? Is dat geen schande dan voor de Marokkaanse gemeenschap? Echt doe dit niet! Leer gewoon van je fouten en toon berouw en ik weet zeker dat je dan veel gelukkiger leeft, dan een leven vol leugens en bedrog, nu en later...... als je voor Allah staat, en je man.

Tarifith25
08-11-2003, 22:23

Ingreep? Ik kan niet begrijpen dat iemand dit adviseert. Wil je dat ze de rest van hun leven met een leugen rondlopen? Je verwijt in je stukje die vriendjes van hun, maar die vriendinnen van jou waren er toch zelf bij? Begrijp me niet verkeerd, die jongens zaten ook fout maar it takes 2 to tango.. In mijn ogen is het beste wat ze kunnen doen is om vergeving te vragen en berouw te tonen en proberen op de goede manier hun leven voort te zetten..

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7