Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Huwelijk en geld

LZN
08-11-2003, 20:24

Salaam alaykoum, Mijn man en ik hebben gescheiden rekeningen en ieder betaalt zowat een beetje van zijn of haar rekening. Dit is niet zo bewust gekozen door mij. Voor ik trouwde had ik al een zicht- en spaarrekening en behield ik die voorlopig. Totdat ik merkte dat mijn man tijdens ons huwelijk een eigendom heeft gekocht in Marokko en deze akten ervan enzo liet hij gewoon ginder bij wie anders dan mama, idem voor de rekeningen enzo waarop hij huurgeld krijgt. Ik heb dit nooit gezien wat hij al dan niet gekocht heeft, hoeveel hij ervoor krijgt enzo. Daarom dat ik besloot om toch mijn "eigen geld" te houden en niet te delen op een rekening omdat hij er ook niet eerlijk over is. We maken hier nogal dikwijls ruzie over omdat voor we trouwden we van het principe waren alles delen enzo. Let op het is niet zo dat ik achter zijn geld of huis ginder aanloop, ik ben zelf ook niet arm. Maar het maakt me verdrietig. Zo wil ik niet getrouwd zijn. Als ik hem zeg dat we toch een gezin zijn enzo dat we alles moeten delen. Zegt hij me dan: wel dan al wat we hier hebben gewoon samendoen. Yeah right en meneer houdt zijn hebben en houwen ginder in Marokko dan wel mooi geheim voor mij. Ik moet wel goed gek zijn om dit te doen. Dit komt mede door z'n gedrag met geld ed. Maar ondertussen probeert hij toch wel wat hij te pakken kan krijgen van geld uit mij. Bv als we boodschappen doen blijkt hij opeens zijn bankkaart vergeten te hebben of heeft hij weer eens geen geld en vraagt aan mij en zegt er expleciet bij dat hij het zeker zal teruggeven maar heb nooit één cent teruggezien, of soms als er facturen binnenkomen blijkt hij opeens geen geld meer te hebben en moet ik ze wel betalen. Ik vind dat ik als vrouw meer dan genoeg financieel mijn bijdrage heb geleverd, toen mijn man hier kwam ikv gezinshereniging en hij dus ten laste was van mij maar eens hij zelf vast werk had is het meer van zoveel mogelijk zelf houden. Het is ook niet zo ook dat hij één of ander familielid moet onderhouden in Marokko ofzo want ze hebben het heel goed alhamdoullillah. Alleen spijtig genoeg zegt men 'hoe meer je hebt hoe meer je wil' klopt in dit geval wel voor zijn familie in Maroc. Maar ik heb ook mijn rechten als vrouw dat ik niet voor eeuwig zal blijven werken maar "gewoon" thuis zal blijven en kinderen opvoeden. Ik moet mijn man nog maar spreken over "ik denk er aan om te stoppen met werken" of hij slaat al in paniek, nee niet omdat we er dan niet geraken, maar omdat hij erop "verliest" Een man die meer waarde hecht aan geld dan aan zijn gezin. Die meer waarde hecht dat zijn familie ginder steeds meer rijker worden moet ik niet. Je kan nu wel zeggen heb geduld enzo en praten enzo maar ik ben ook niet net getrouwd maar al enkele jaren en het gaat steeds erger. Salaat istigharaa doe ik ook maar ik word er niet echt veel wijzer van. Nog één ding: ik wil hier zeker niet veralgemenen dat mannen uit Maroc profiteurs zijn ed want heb ook in mijn omgeving gezien dat er wel degelijk mannen bestaan die die naam ook waardig zijn. Het is het lot zeker? Wa alaykoum salaam.

Missy_Rose
09-11-2003, 12:22
Zulke mensen :verdriet: Sorry hoor, maar die zijn gewoon ZIELIG

Amal112
09-11-2003, 20:44
*zucht* je zal maar zo'n man hebben. En jullie zijn pas getrouwd...laat staan hoe meneer er over 10 jaar zich gaat gedragen. Sorry...kan je geen advies geven. sterkte

bella_amina
10-11-2003, 02:17
Hey meid, wat erg voor je dat je in zo'n situatie zit. Ik zou ook niet weten welke raad ik je moet meegeven omdat ik het me ni kan inbeelden hoe het is om zo te leven. Maar dit wil ik je wel zeggen: je moet ni steeds vanalles gaan betalen als hij zijn kaart zogezegd vergeten is of als hij geen geld heeft om de facturen te betalen. Als je het eenmaal doet zal hij verwachten dat je het steeds gaat betalen. Als hij zegt dat hij zijn kaart vergeten is dan zeg jij gewoon hetzelfde. Als hij zegt dat hij de facturen niet kan betalen omdat hij geen geld heeft dan zeg jij dat het kan wachten totdat zijn geld er is. Maar stel niet altijd voor om te betalen want zo maak je het hem gewoon. Geef hem gewoon van hetzelfde laken een broek, je moet hem wat harder gaan aanpakken en je moet wat strenger worden. Ik begrijp best dat het gemakkelijker gezegd is dan gedaan maar zo kan je hem doen inzien dat hij verkeerd bezig is. Als hij geen werk heeft dan kan ik nog begrijpen dat jij voor de kosten moet instaan. Maar hij heeft hamdoulilah werk. Wat doet hij dan met zijn geld? Zonder jouw medeweten eigendommen kopen in Marokko? Jij bent toch zijn vrouw, jullie zijn mekaars levensgezellen en dingen voor mekaar verzwijgen hoort gewoon niet. Wie weet wat hij nog allemaal verzwijgt... Kweek wat meer haar op je tanden en laat zien dat je zijn gedrag niet waardeerd. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat alles goed komt inshallah! veel moed.

courage
10-11-2003, 14:37

weet jij waarom hij zo doet tegen jou? of hij is het met jou ergens niet eens waar jij geen consessies over kan doen...b.v. dat jij werkt...enz enz...of hij is gewoon hebberig... en dat hebben nogal wat mensen die vers uit mrokko komen. in beide gevallen moet je over je hart heen stappen en HET PROBLEEM ZIEN BLOOT TE LEGGEN. vragen vragen vrage stellen.....

BentShawiya
11-11-2003, 14:48
Ik wist niet dat er zulke mannen bestonden!! :jammer: Ik wens je veel sbar meid

chahidaatje
13-11-2003, 23:17
he meid, Toen hij met jou getrouwd is , is hij ook getrouwd om goed voor je te zorgen, en dat betekend ook op het financieele gebied , zoals ik lees is dat jij alles betaald dat vind ik erg schandalig voor een man.. Als jij er echt niet over kan praten met hem enz., spaar dan maar lekker door voor jezelf, want als hij zo gierig verander je er niet veel aan... Ik zelf zal me dan afvragen als ik zo had, of hij wel van mij houd , omdat die zulke dingen achterhoud, dan lijkt het mij dat er geen vertrouwen is... Als ik jou was zal ik toch eens goed met hem praten, en hem goed duidelijk maken wat jij te zeggen hebt en wat jij er van vind.... veel succes meid!!! inshallah komt alles goed... groetjes Cha

marocgirl18
15-11-2003, 15:21
ik zweer het als mijn man zo was ga ik zeggen van wie hou je van het geld of van mij als hij zegt van het geld zeg ik doei ga ik weg zo simpel ligt dat ook al hou ik te veel van hem maakt me niks uit me man moet ook van me houden en geld moet hij niet belangrijk vinden en ik ben ook met iemand uit marokko getrouwd hij denkt niet aan geld we doen alles samen en hij is zeker niet gierig en als hij me iets flikt dan ligt hij der uit maar ik weet dat hij van me houd beslamma en ik wens je echt heel veel sbar ik zou het niet kunnen volhouden

halli
16-11-2003, 21:35
Beste moslima, Ik heb je verhaal gelezen, en vind dit heel erg voor je. Zoals ik je verhaal lees, lijkt het erop dat je partner alleen maar van je wil profiteren. Als ik jouw was zou ik hem erop wijzen desnoods tegenover een hadel (trouwambtenaar) van de consulaat wat zijn plichten zijn als man zijnde. Vanaf dat hij het huwelijksakte heeft ondertekend met jouw is hij verantwoordelijk voor jou. Hij behoort jouw te onderhouden, het is niet jouw plicht om te werken en in jouw en zijn onderhoud te voorzien. Mocht je vrijwillig willen werken (in jouw geval) dan ben je niet eens verplicht om 1 euro bij te dragen. Hij is daar verantwoordelijk voor!!! Wij leven in een tijd dat wij ook onze bijdrage willen leveren als vrouw zijnde, om samen iets op te bouwen en dat vind ik persoonlijk juist goed het is alleen jammer dat sommige mannen er juist misbruik van maken! Als ik jouw was zou ik geneigd zijn om te stoppen met werken en dan kijken hoe hij met jouw omgaat. Wat je ook doet, Ik wens je heel veel succes!

peacefull
16-11-2003, 22:05
Origineel gepost door bella_amina Hey meid, wat erg voor je dat je in zo'n situatie zit. Ik zou ook niet weten welke raad ik je moet meegeven omdat ik het me ni kan inbeelden hoe het is om zo te leven. Maar dit wil ik je wel zeggen: je moet ni steeds vanalles gaan betalen als hij zijn kaart zogezegd vergeten is of als hij geen geld heeft om de facturen te betalen. Als je het eenmaal doet zal hij verwachten dat je het steeds gaat betalen. Als hij zegt dat hij zijn kaart vergeten is dan zeg jij gewoon hetzelfde. Als hij zegt dat hij de facturen niet kan betalen omdat hij geen geld heeft dan zeg jij dat het kan wachten totdat zijn geld er is. Maar stel niet altijd voor om te betalen want zo maak je het hem gewoon. Geef hem gewoon van hetzelfde laken een broek, je moet hem wat harder gaan aanpakken en je moet wat strenger worden. Ik begrijp best dat het gemakkelijker gezegd is dan gedaan maar zo kan je hem doen inzien dat hij verkeerd bezig is. Als hij geen werk heeft dan kan ik nog begrijpen dat jij voor de kosten moet instaan. Maar hij heeft hamdoulilah werk. Wat doet hij dan met zijn geld? Zonder jouw medeweten eigendommen kopen in Marokko? Jij bent toch zijn vrouw, jullie zijn mekaars levensgezellen en dingen voor mekaar verzwijgen hoort gewoon niet. Wie weet wat hij nog allemaal verzwijgt... Kweek wat meer haar op je tanden en laat zien dat je zijn gedrag niet waardeerd. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat alles goed komt inshallah! veel moed. Hey moslima, Ik vind het ook héél erg voor je, en als ik het zo hoor haat ik de marokkaanse mannen steeds meer en meer! Maar aan dit antwoord heb je waarschijnlijk niet veel hé :rolleyes: Ik sluit me een beetje aan bij bella_amina, ook ik vind dat je je niet moet laten doen, als hij meneertje profiteur gaat beginnen spelen dan moet jij dringen je ogen openen en daar iets aan doen, doe ook maar alsof jij geen geld hebt, en geloof niet altijd zijn smoesjes om toch maar niet te betalen. Zeg ook eerlijk tegen hem dat je zijn manier van doen wel begint door te hebben en dat dit niet duld! Ik wens je alvast héél veel succes toe, en hoop dat je word beloond voor je geduld! ;)

OUIDAD1
18-11-2003, 11:34
beste zuster, mijn broek viel er werkelijk van af....dat er zulke mannen bestaan..nie normaal meer. Ik vind heto ok heeeeel verdacht dat hij jou niet heeft verteld over zzijn aankoop in marokko!! Jullie zijn getrouwd, hij zo zoiets never en te nimmer mvan je moeten verbergen en dat zn moeder daar niets van zegt....zegt ook genoeg over haar!!! De appel valt niet ver van de boom!! Daarnaast heb je dit ook een beetje aan jezelf te wijten. ten 1e: als hij 'per ongeluk'zijn kaart is vergeten, dan ben jij 'per ongeluk'ook je kaart vergeten. Je kan ook als jullie van huis vertrekken om boodschappen te doen, hem eraan herinneren dat ie zijn kaart moet pakken, op deze manier zet je hem voor het blok en kan hij het niet vergeten. Zelf als de deur al achte jullie dicht is, zou ik hem vragen of hij wil kijken hij zn kaart heeft. ten 2e: als hij zemma rekeningen vergeten is te betalen....dan HOEF jij dat niet te betalen. Dan zeg je gewoon dat je wacht totdat zijn geld binnen is!!!! Is heus geen drama. Jij betaalt het NIET ten 3e: als je merkt dat niets helpt, dan zou ik een serieus gesprek met hem aangaan en gewoon zeggen dat het jou is opgevallen dat hij het elkekeer voorelkaar krijgt zijn geld niet uit te geven en dat je voortaan niets meer zal betalen omdat je zo ie zo dat niet verplicht bent als werkende moslima. ten 3e; als ik jou was zou ik gewoon bij alle rekeningen van die automatisch incasso regelen, dan wordt het geld elke maand automatisch afgeschreven van zijn rekening!! dan heeft hij helemaal geen excuus meer. je moet gewoon zelf papieren invullen. verder wens ik je veel succes.

power_flower
18-11-2003, 22:22
Echt Jammer dat het zo moet :jammer:

boss
20-11-2003, 00:03
Origineel gepost door moslima_123 Salaam alaykoum, Mijn man en ik hebben gescheiden rekeningen en ieder betaalt zowat een beetje van zijn of haar rekening. Dit is niet zo bewust gekozen door mij. Voor ik trouwde had ik al een zicht- en spaarrekening en behield ik die voorlopig. Totdat ik merkte dat mijn man tijdens ons huwelijk een eigendom heeft gekocht in Marokko en deze akten ervan enzo liet hij gewoon ginder bij wie anders dan mama, idem voor de rekeningen enzo waarop hij huurgeld krijgt. Ik heb dit nooit gezien wat hij al dan niet gekocht heeft, hoeveel hij ervoor krijgt enzo. Daarom dat ik besloot om toch mijn "eigen geld" te houden en niet te delen op een rekening omdat hij er ook niet eerlijk over is. We maken hier nogal dikwijls ruzie over omdat voor we trouwden we van het principe waren alles delen enzo. Let op het is niet zo dat ik achter zijn geld of huis ginder aanloop, ik ben zelf ook niet arm. Maar het maakt me verdrietig. Zo wil ik niet getrouwd zijn. Als ik hem zeg dat we toch een gezin zijn enzo dat we alles moeten delen. Zegt hij me dan: wel dan al wat we hier hebben gewoon samendoen. Yeah right en meneer houdt zijn hebben en houwen ginder in Marokko dan wel mooi geheim voor mij. Ik moet wel goed gek zijn om dit te doen. Dit komt mede door z'n gedrag met geld ed. Maar ondertussen probeert hij toch wel wat hij te pakken kan krijgen van geld uit mij. Bv als we boodschappen doen blijkt hij opeens zijn bankkaart vergeten te hebben of heeft hij weer eens geen geld en vraagt aan mij en zegt er expleciet bij dat hij het zeker zal teruggeven maar heb nooit één cent teruggezien, of soms als er facturen binnenkomen blijkt hij opeens geen geld meer te hebben en moet ik ze wel betalen. Ik vind dat ik als vrouw meer dan genoeg financieel mijn bijdrage heb geleverd, toen mijn man hier kwam ikv gezinshereniging en hij dus ten laste was van mij maar eens hij zelf vast werk had is het meer van zoveel mogelijk zelf houden. Het is ook niet zo ook dat hij één of ander familielid moet onderhouden in Marokko ofzo want ze hebben het heel goed alhamdoullillah. Alleen spijtig genoeg zegt men 'hoe meer je hebt hoe meer je wil' klopt in dit geval wel voor zijn familie in Maroc. Maar ik heb ook mijn rechten als vrouw dat ik niet voor eeuwig zal blijven werken maar "gewoon" thuis zal blijven en kinderen opvoeden. Ik moet mijn man nog maar spreken over "ik denk er aan om te stoppen met werken" of hij slaat al in paniek, nee niet omdat we er dan niet geraken, maar omdat hij erop "verliest" Een man die meer waarde hecht aan geld dan aan zijn gezin. Die meer waarde hecht dat zijn familie ginder steeds meer rijker worden moet ik niet. Je kan nu wel zeggen heb geduld enzo en praten enzo maar ik ben ook niet net getrouwd maar al enkele jaren en het gaat steeds erger. Salaat istigharaa doe ik ook maar ik word er niet echt veel wijzer van. Nog één ding: ik wil hier zeker niet veralgemenen dat mannen uit Maroc profiteurs zijn ed want heb ook in mijn omgeving gezien dat er wel degelijk mannen bestaan die die naam ook waardig zijn. Het is het lot zeker? Wa alaykoum salaam Weet je zeker dat je met een man bent getrouwd, heeft hij geen operatie ondergaan? :confused: