Bekijk originele versie : paar vraagjes..
Hallo
Ik heb een paar vragen omtrent vet die ik moet beantwoorden voor een biologiewerkstuk. kan iemand mij helpen :confused:
1. klopt het dat je volgens koolhydraten dik wordt? (uitleg)
2.veel vet is afkomstig van de warme maaltijd, hoe komt dat?
3. Ook in broodmaaltijden kan veel vet zitten vanwege het broodbeleg. Hoe kun je ervoor zorgen dat je broodmaaltijd minder vet is? geef 3 suggesties.
alvast bedankt:p :)
m0cro_loVe
06-12-2007, 20:42
1.Uit onderzoek blijkt dat mensen die minder vet en meer koolhydraten eten, sneller gewicht verliezen en gemakkelijker op gewicht blijven dan mensen die dat niet doen. Dat komt doordat voedingsmiddelen met veel koolhydraten, zoals aardappelen, brood, rijst en pasta, vaak ook vezels bevatten. Vezels geven sneller een verzadigd gevoel. Bovendien leveren koolhydraten minder calorieën per gram dan vet. Vet levert per gram maar liefst negen kilocalorieën. Dat is ruim twee keer zoveel als een gram koolhydraten (vier kilocalorieën).
Om deze redenen geldt: eet ruimschoots koolhydraten in de vorm van (bruin) brood, aardappelen, (zilvervlies)rijst, (volkoren)pasta, groente en fruit. Wees wel spaarzaam met voedingsmiddelen met toegevoegde suiker, zoals frisdrank, koek en gebak. Deze producten leveren gemakkelijk veel calorieën.
dank je m0cro_love (K):kus:
m0cro_loVe
06-12-2007, 20:46
3.Gezondere dingen op je brood doen, zoals stukjes komkommer of sla.
Of bruin brood met halvarine en appelstroop, vruchtenhagel of jam.
;bron, tormijnschool;
m0cro_loVe
06-12-2007, 20:49
Graag gedaan, (K).
m0cro_loVe
06-12-2007, 20:53
vraag 2? Geen idee, meschien omdat men na drukke dag geen zin heeft om te koken, en dan een pizza erin gooit ofzo.En het de laatste maaltijd is van de dag, dat je lekker uitgebreid wil van genieten??
;haha;.
haha dank je wel lieverd :kus2: heb er veel aan gehad:)
Gr Chaimae
m0cro_loVe
06-12-2007, 20:55
Is goed meid, graag gedaan.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.