Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Een zoen....

babyvanbelisma
08-11-2003, 19:10

Vandaag was ik met mijn verloofde en toen het etenstijd was ging hij naar huis. Maar toen liep hij zo weg. Ik vroeg hem waarom en hij zei dat het haram was overdag elkaar een zoen te geven. Ik had begrepen dat het wel mag, zolang er geen sexuele verlangens achter zitten. Iemand meer info hierover??

Selina
08-11-2003, 19:15
Jullie zij niet getrouwd,dus mag het al zoizo niet

babyvanbelisma
08-11-2003, 19:16
:) ja daar heb je gelijk in.... Maar als je wel getrouwd bent...?

Jebliyaaa
08-11-2003, 21:52
salaam, Als je je man/verloofde kust dan neem ik aan dat je er gevoelens bij krijgt...en dat mag niet als je vast.... wa lahoe a3lam

Selina
08-11-2003, 22:05

Origineel gepost door babyvanbelisma :) ja daar heb je gelijk in.... Maar als je wel getrouwd bent...? Een kus gewoon zonder gevoelens er bij MAG als je vast

babyvanbelisma
09-11-2003, 00:12
Nee het was niet buiten het was in huis. En bij een kus krijg je niet altijd sexuele gevoelens, maar misschien is het inderdaad beter om het gewoon niet te doen.. Voor het geval dat...

falak
09-11-2003, 08:48
Origineel gepost door babyvanbelisma Vandaag was ik met mijn verloofde en toen het etenstijd was ging hij naar huis. Maar toen liep hij zo weg. Ik vroeg hem waarom en hij zei dat het haram was overdag elkaar een zoen te geven. Ik had begrepen dat het wel mag, zolang er geen sexuele verlangens achter zitten. Iemand meer info hierover?? Salaam aleikoum zuster Het is inderdaad niet toegestaan om tijdens het vasten, nl overdag uw verloofde/ man te zoenen. Omdat de maand ramadaan ,een maand is van bezinning. Maw je gedenkt alleen Allah(swt). En dat kan je doen via allerlei zaken doen bv, nafila gebeden, Onze Heilige Qoran lezen, meer Allah (swt) te gedenken en vergiffenis vragen aan Allah (swt) want Hij is de Almachtige, de Genadevolle en de Barmhartige! Moge Allah (swt) je beschermen en je goede daden belonen en inshallah je vasten accepteren! waleikoum salaam je zuster in de Islaam

XxNabilxX
09-11-2003, 11:58
Origineel gepost door Selina Een kus gewoon zonder gevoelens er bij MAG als je vast Kom op meid hoe kan je nou een kus zonder gevoelens geven? :rolleyes: Ten eerste ze zijn verleifd :Iluvu: dus zodra ze hem eenkus heeft dan komen er zeker gevoelens erby anders is het wel raar als je geen gevoelsn er by krijgt maar ja :o

babyvanbelisma
09-11-2003, 12:05
Ik heb wel gehoord van een hadith dat er twee mannen bij de profeet (saws) kwamen, een jongeman en een oude. Ze vroegen allebei of ze hun vrouw mochten omhelzen tijdens het vasten. Tegen de oude man zei de profeet (saws) dat hij het mocht doen. Tegen de jongeman zei hij dat hij het niet mocht doen. Het verschil zat m in het feit dat een oudere man waarschijnljik minder snel 'opgewonden' zal raken van een omhelzing dan een jonge man.

ilhame_N
09-11-2003, 12:13
Origineel gepost door babyvanbelisma Ik heb wel gehoord van een hadith dat er twee mannen bij de profeet (saws) kwamen, een jongeman en een oude. Ze vroegen allebei of ze hun vrouw mochten omhelzen tijdens het vasten. Tegen de oude man zei de profeet (saws) dat hij het mocht doen. Tegen de jongeman zei hij dat hij het niet mocht doen. Het verschil zat m in het feit dat een oudere man waarschijnljik minder snel 'opgewonden' zal raken van een omhelzing dan een jonge man. Dag meid, Vorig jaar heb ik tijdens de ramadan veel lezingen gevolgt en ook DE KUS kwam hier aan bod. EEN ZOEN MAG WEL tijdens het vasten zolang er maar GEEN SEXUELE gevoelens bij komen kijken. Gewoon een snelle zoen hoe je je moeder of je eigen kind zou zoenen. Als je het bewijs ervoor wilt dan zou ik naar islamitische websites surfen, want hier op marokko.nl roept iedereen maar wat. (nou ja niet ierdereen maar veel mensen wel) Veel succes!

babyvanbelisma
09-11-2003, 12:55
Bedankt!!