Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wie is er klaar voor ?

Pagina's : [1] 2

Kais
26-08-2002, 23:33

Salaam iedereen Ik vroeg me eigenlijk wat af..... Elke keer als ik het nieuws kijk word ik depri omdat meestal de muslims de slachtoffers zijn. Dus heel vaak denk ik aan terug vechten ......dus de jihad. Maar dan merk ik dat ik er helemaal niet klaar voor ben als het de juiste tijd was......ik krijg daarom een slechte gevoel over mezelf omdat ik vind dat ik te weinig doe... Dus mijn vraag aan jullie ........ Wie vind dat als het erop aan zou komen.....dat diegene klaar is voor de jihad......dus letterlijk alles achterlaten en voor je geloof vechten waarbij de kans op doodgaan zeer groot is. Ik weet dat de meeste zouden zeggen...Tuurlijk ga ik....maar ik wil graag serieuze reacties. Want ik denk er ook heel simpel over maar als je in de koran leest wat je allemaal moet leren/kunnen voordat je gaat dan sta je verstelt. Dan ga je heel erg aan jezelf twijfelen... Ik weet dat dit geen "leuke" of "grappige" topic is maar ik zou graag jullie meningen willen weten want voor mij is dit heel belangrijk. Want het is het enige waar ik naar uitkijk in mn leven. beslama :(

Kais
26-08-2002, 23:48
Ik vraag me af of ik meer reacties zou krijgen als ik zou vragen..... Wie is er klaar voor ???? Wie is er klaar voor sex ...want ik heb gemerkt dat zulke topics meer aand8 krijgen....maar ja. Dat betekent alleen dat het tot nu toe door de verkeerde mensen is gelezen.

Kais
26-08-2002, 23:54
Nou Achmad als je het zo stelt Than you can count on me ! Ik zou meteen met je meegaan.......d8en maar meer mensen zo dan had ik tenminste niet t gevoel dat ik de enige ben. En van die luie FarD hoor ik morgen dus wat ;-) beslama

Kais
27-08-2002, 00:11
Nou als jij t verschil niet ziet tussen een serieuze zin en 1 die niet serieus bedoelt is dan weet ik t ook niet. Die knipoog staat niet 4 nix.

Kais
27-08-2002, 00:18

Achmad....het stoort een beetje dat je me meteen gaat vergelijken met muslims die anderen uitmaken voor "iets". Moet je dat stuk effe opnieuw lezen en dan zal je merken hoe belachelijk t eigenlijk klinkt ...want ik ben hier bloedserieus en dan maak ik ertussen door een grapje en dan ga je me meteen een "lesje" leren. Wat ik voel is niet te beschrijven want niemand kan zn gevoelens letterlijk neerzetten dus je moet niet meteen van uitgaan dat iemand zo of zo denkt terwijl je dat helemaal niet kan weten. Ik hoop dat ik nu wat duidelijker ben. beslama

Kais
27-08-2002, 00:23
Geen probleem Achmad ......kleine misverstand. Maar ik weet heus wel wat je bedoelt hoor ik wou je alleen een beetje corrigeren....omdat ik t niet zo bedoelde. beslama

Fatomaat
27-08-2002, 00:24
[i] Ik weet dat dit geen "leuke" of "grappige" topic is maar ik zou graag jullie meningen willen weten want voor mij is dit heel belangrijk. Want het is het enige waar ik naar uitkijk in mn leven. beslama :( [/B] Ik zou zeker 100% sterven voor mijn geloof en ik denk elke Islamiet, maar het is niet dat ik er naar uitkijk. Kijk als de tegenstanders beginnen, kunnen ze van mij part doodvallen en ik ook voor Allah (SwT). Maargoed nou vroeg ik me wel af of dat echt het enige is waar je naar uitkijkt. Je kan toch gewoon je leven leiden en weten wat je te doen staat, zonder dat je daar op gaat zitten wachten? Wie zegt dat het deze eeuw gaat gebeuren ? Nou daar zit je dan te wachten en te wachten volgens mij is dat ook niet de bedoeling. Correct me if I'm wrong. Verder ben ik heel erg vriendelijk hoor, ook voor de medelanders :D

Kais
27-08-2002, 00:29
Ahlaan Fatomaat....bedankt voor je reactie. Maar het is inderdaad wel zo ik hoop me wel goed te kunnen voor bereiden want dat is mijn doel ......maar met jihad bedoel ik gewoon vechten voor mn geloof ik bedoel niet per se de laatste slag tussen de muslims en de ongelovigen. Maar bijvoorbeeld genoeg andere plaatsen . Noem t maar op.....die vind ik ook heel belangrijk ....voornamelijk Palestina dat trekt mij t meest aan. Maar het is echt zo....dat is het enige waar ik naar uit kijk. Ik denk er elke dag aan en aan bijna nix anders

Fatomaat
27-08-2002, 00:42
Weet je iets waar je nu aan denkt daar kun je later een heel ander idee over hebben, dus neem niet overhaaste beslissingen. Misschien dat je beter langs kunt gaan bij een deskundige een psychiater bijvoorbeeld :D (Geintje hoor!! moest ff tis zo'n zwaar onderwerp) Nee naar een goeie Imaam bijvoorbeeld die misschien jou meer in de juiste richting kan sturen, want ik zou niet weten of dit nou zo'n slimme zet is ook met het kijk op het hiernamaals dan. Wie weet zit je in een dip, waardoor je eigenlijk je eigen leven niet veel waard vind, ik zeg maar iets, want dat bestaat toch ook? En hoe denken je ouders hierover als ik vragen mag?

Analfabeet
27-08-2002, 00:54
Origineel gepost door Kais Want het is het enige waar ik naar uitkijk in mn leven. Dan heb jij best een saai leventje... :rolleyes:

Kais
27-08-2002, 09:25
Nou het zit zo.....ik denk eraan maar t liefst vertel ik het aan niemand die een bekende van me is. Jullie reacties verbazen me wel een beetje eigenlijk want het heeft nix te maken met een dip zitten of niet. Het is gewoon je manier van denken en dat is bij mij de afgelopen 2 jaar drastisch verandert. Ik vind dat dit voor mij t belangrijkste is ...en voor vele anderen misschien ook maar toch denk ik dat nederland de islam voor vele mensen zwak maakt ....maar dat komt ook omdat ze makkelijk denken. Dus ik kan het wel snappen als jullie me vreemd vinden.... En als reactie op de "dan heb je wel een saaie leven"......kijk het is wat JIJ saai noemt. Ik zou wel met jouw willen gaan en dan zou ik het je nog een keer vragen. Ik denk dat het dan wat minder saai is dan t lijkt....maar ja zo denk ik. Maar bedankt voor jullie reacties want nu weet ik hoe jullie ong denken.Wel anders dan mij .....maar ik vond t toch boeiend om het te weten. beslama

Fatomaat
27-08-2002, 10:08
Ik wilde nog wel ff zeggen dat ik je niet raar vind denken, in principe denk ik er namelijk ook zo over, vooral door al die negatieve berichten over ons Islamieten/Marokkanen. Ik ben het een beetje zat aan het worden. Ik ben daar best gefrustreerd over als je dat zo moet noemen, en dan ben ik nogwel een meisje, laat staan voor jongens, die toch wat agressiever van aard zijn. Dat wat ik zei over in een dip zitten bestaat bij sommige nou eenmaal. Ik vraag me alleen nog steeds af wat een imaam hierover zou zeggen en je ouders. Dat je het er met niemand over hebt dat wil toch ook iets zeggen. Ik denk dat er ook een andere manier is om te helpen, bijvoorbeeld financieel of via studie/intelligentie. Als we zorgen dat we een sterke, inteliggente en gezonde natie vormen, dat werkt beter dan je leven vroegtijdig geven. Zie het maar zo: het is beter als jongens studeren en denken wacht maar, dan dat ze hun school verlaten, god weet wat niet allemaal uitvreten, zo gefrustreerd worden en uiteindelijk in de bak terecht komen waar je dan weer weinig aan hebt. Waar denk je dat het westen het bangst voor is? Juistem dat we nog eens baas over baas worden & dat is de reden waarom ze ons liever in de bak zien dan dat we een hoge functie bekleden. Maargoed Allahoealem en Inshallah kom je eruit, wens je veel sterkte a goeja. Groetjes fatima

Kais
27-08-2002, 11:10
Beste "AhlamZehna ".....in de koran staat dat je mag terug vechten als jij niet juist wordt behandelt ...niemand hier heeft t over dat""doden"mag. Ik weet ook niet waar je dat vandaan haalt, wij hebben het over terugvechten voor je geloof. En jihad betekent niet altijd vechten.. Ik hoop dat t'nu wat duidelijker is

Kais
27-08-2002, 11:15
Volgens mij delen Fatomaat en ik t zelfde gevoel. Ik vind dat je t heel duidelijk en correct uitlegt ......t enige verschil tussen ons is dat ik heel snel t gevoel krijg dat ik te weinig doe en dat ik niet kan wachten .....maar voor de rest ben ik t helemaal met je eens . beslama

Schorpioentje
27-08-2002, 13:17

Ik vecht wel elke dag hier op het werk voor mijn geloof. Al die negatieve reacties. Is gewoon niet normaal meer. Alhamdoullilah ben ik niet de enige........mensen inlichten over onze mooie geloof is ook een vorm van Jihaad.

Pagina's : [1] 2