Bekijk originele versie : Europese cultuur onder druk van Amerika
Nederlanders en Vlamingen worstelen met een gebrek aan identiteitsbesef. Dat komt doordat de Lage Landen ingeklemd liggen tussen drie zelfbewuste gemeenschappen, Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië. Dat zei de vooraanstaande Vlaamse cultuurkenner Jozef Deleu zaterdag tijdens de twintigste Pacificatielezing in de Grote Kerk in Breda.
Echter niet alleen Nederland en Vlaanderen hebben last van een culturele druk op hun identiteit. Datzelfde geldt, volgens Deleu, voor heel Europa dat sinds vijftig jaar de door velen als oppervlakkig beschouwde Amerikaanse 'way of life' krijgt opgedrongen. Hij zegt dat zelfs denkers en schrijvers uit het aan Amerika verwante Groot-Brittannië, de machtige en zelfbewuste Verenigde Staten als bedreigend voor hun taal en cultuur ervaren.
Origineel gepost door Pistaa
Ik ben Vlaming en worstel met helemaal niks...
Behalve met mijn teerbeminde vrouw..... :stout:
Dat sommigen toch steeds menen te kunnen spreken voor anderen he...grappig die luitjes..maar de inhoud slaat meestal nergens op.
Of ik moest natuurlijke die spreekwoordelijke uitzondering op de regel zijn.
Ik ben een gelukkige vlaming... :D
Of je doet natuurlijk alsof je niet worsteld, of onbewust worstel je toch :D
pista ter informatie het artikel komt uit de telegraaf en ook nu.nl dus met jouw complottheorie kan ik niet veel
Origineel gepost door buddy
Zal wel een zionistisch complot zijn dat de indentiteiten van de Nederlanders en Vamingen heeft afgepakt.
Want zoals iedereen weet die zionisten zitten overal achter.
Jij begint het te begrijpen :D
Origineel gepost door Democraat
Volgens mij beseffen de Nederlanders juist steed beter te begrijpen waar het in hun cultuur om draait omdat ze worden geconfronteerd met een ander cultuur, die niet dezelfde waarden deelt.
Dus...
Gelukkig niet zeg, zelfde waarden delen.. :D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.