Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Turks en Arabisch als verplicht vak?

House
08-11-2003, 15:21

Een mavo-school in Utrecht gaan in het volgende schooljaar Turks invoeren als verplicht vak in het eerste jaar. Directeur van De St. Gerardus Majella Van Vugt vindt dat 'Turks een belangrijke Europese taal is, zeker als Turkije straks toetreedt tot de EU'. De onderwijsinspectie heeft uiteraard bedinkingen bij het plan, omdat het te zwaar zou zijn voor de leerlingen. Directeur Van Vugt denkt niet dat de invoering van Turks meer allochtonen aantrekt. De directeur zou ook Arabisch willen invoeren als vak. Mooi zo, eindelijk eens een vorm van wederzijdse integratie. Wat denken jullie, is dit een goed plan of niet?

Scottie
08-11-2003, 16:47
Nou, dat is een heel slecht plan. Leerlingen dienen in de eerst plaats Nederlands te leren. Verder moeten zij het Engels leren spreken, dat is namelijk de tweede taal van Nederland. Frans is belangrijk omdat de taal van de Europese Unie is. Turkije treedt de eerste jaren niet toe tot de EU vanwege haar mensenrechtenpolitiek. Hiermee vervalt enige noodzaak tot het leren van de Turkse taal. Dat het Turks een belangrijke taal is, is alleen in Turkije zo. Turken die verder kijken spreken al Engels. Daarnaast denk ik niet dat Marokaanse Nederlanders hun kinderen Turks willen laten leren. Het willen lesgeven in het Arabisch getuigt van een zotte instelling. Niet om die taal, maar het is typisch Nederlands om alvast Duits te leren vooral de Duitsers hier binnenvallen. Die mentaliteit, zo van: "Ik spreken jouw taal, jij mij nu niet dood hoeven slaan". Die mentaliteit is verlaten en het adagium is: "Aanpassen en geloven doe je in de kerk". We zullen nou iedereen een beetje gek maken. Straks heeft niemand nog een identiteit. Wederzijdse integratie bestaat niet. Bij integratie is er altijd een dominante factor en een ondergeschikte factor. Om te overleven zoekt de ondergeschikte factor naar mogelijkheden om zich aan de dominante aan te passen. Met andere woorden: moslims mogen hier hun geloof aanhangen en eten wat ze willen maar geen dingen doen die hier ongewenst zijn. Er komt hier geen islamitische rechtspraak, uithuwelijke wordt verboden, discriminatie blijft verboden. Moslims moeten maar wennen aan een homo en een jood als burgemeerster. Er komt vast nog wel een burgemeerster wiens overgrootouders ooit uit Anatolie zijn gevlucht. Haci Karacaer zegt in zijn artikel: "Ook mijn land" waarin hij pleit voor Nederlands-talige imams/voorgangers: "Het toekomstig publiek (in de moskee) zal geen Arabisch of Turks spreken. Nou, en die man gaat straks een moskee bouwen, dus hij zal het echt wel beter weten dan zo'n halve gare leraar die bang is dat z'n school leeg komt te staan, om in elkaar geslagen te worden en z'n baan te verliezen. Scottie.

T-ManiaC
09-11-2003, 00:08
Origineel gepost door Mr_House Mooi zo, eindelijk eens een vorm van wederzijdse integratie. Wat denken jullie, is dit een goed plan of niet? Goeie plan zou ik het niet noemen, ik denk dat het geen enkele nut heeft. Maar het doet me wel goed om te zien dat er ook 'intresse' is van de andere kant.

House
09-11-2003, 01:48
Origineel gepost door Scottie Nou, dat is een heel slecht plan. Leerlingen dienen in de eerst plaats Nederlands te leren. Verder moeten zij het Engels leren spreken, dat is namelijk de tweede taal van Nederland. Frans is belangrijk omdat de taal van de Europese Unie is. Turkije treedt de eerste jaren niet toe tot de EU vanwege haar mensenrechtenpolitiek. Hiermee vervalt enige noodzaak tot het leren van de Turkse taal. Dat het Turks een belangrijke taal is, is alleen in Turkije zo. Turken die verder kijken spreken al Engels. Daarnaast denk ik niet dat Marokaanse Nederlanders hun kinderen Turks willen laten leren. Het willen lesgeven in het Arabisch getuigt van een zotte instelling. Niet om die taal, maar het is typisch Nederlands om alvast Duits te leren vooral de Duitsers hier binnenvallen. Die mentaliteit, zo van: "Ik spreken jouw taal, jij mij nu niet dood hoeven slaan". Die mentaliteit is verlaten en het adagium is: "Aanpassen en geloven doe je in de kerk". We zullen nou iedereen een beetje gek maken. Straks heeft niemand nog een identiteit. Wederzijdse integratie bestaat niet. Bij integratie is er altijd een dominante factor en een ondergeschikte factor. Om te overleven zoekt de ondergeschikte factor naar mogelijkheden om zich aan de dominante aan te passen. Met andere woorden: moslims mogen hier hun geloof aanhangen en eten wat ze willen maar geen dingen doen die hier ongewenst zijn. Er komt hier geen islamitische rechtspraak, uithuwelijke wordt verboden, discriminatie blijft verboden. Moslims moeten maar wennen aan een homo en een jood als burgemeerster. Er komt vast nog wel een burgemeerster wiens overgrootouders ooit uit Anatolie zijn gevlucht. Haci Karacaer zegt in zijn artikel: "Ook mijn land" waarin hij pleit voor Nederlands-talige imams/voorgangers: "Het toekomstig publiek (in de moskee) zal geen Arabisch of Turks spreken. Nou, en die man gaat straks een moskee bouwen, dus hij zal het echt wel beter weten dan zo'n halve gare leraar die bang is dat z'n school leeg komt te staan, om in elkaar geslagen te worden en z'n baan te verliezen. Scottie. http://www.redouan.nl/images/nederlandse_moslims_vlag.jpg :hihi:

FBtje
09-11-2003, 05:19

hetis ook nooit goed.. ooit gedacht dat een directeur van een KATHOLIEKE school hiermee zou komen? En toevallig ook NOVA gezien waarin oud partijleider van de ChristenUnie een zwarte school in de Schilderswijk in Den Haag een fijne school vond om mee te werken (als rector).. nee zeker, want zulke (positieve) dingen worden niet opgemerkt.. http://www.novatv.nl/ -> klik op za (rechtsboven) en dan: het nieuwe leven van Kars Veling waarom worden er over zulke dingen geen topics geopend? waarschijnlijk omdat er niets te klagen valt.. altijd maar klagen, voor de rest niks, open your eyes!

RitaMaria
09-11-2003, 05:57
Origineel gepost door FBtje hetis ook nooit goed.. ooit gedacht dat een directeur van een KATHOLIEKE school hiermee zou komen? En toevallig ook NOVA gezien waarin oud partijleider van de ChristenUnie een zwarte school in de Schilderswijk in Den Haag een fijne school vond om mee te werken (als rector).. nee zeker, want zulke (positieve) dingen worden niet opgemerkt.. http://www.novatv.nl/ -> klik op za (rechtsboven) en dan: het nieuwe leven van Kars Veling waarom worden er over zulke dingen geen topics geopend? waarschijnlijk omdat er niets te klagen valt.. altijd maar klagen, voor de rest niks, open your eyes! Gezien ;) aardige vent die Veling..

temsemni
09-11-2003, 06:02
Origineel gepost door Mr_House http://www.redouan.nl/images/nederlandse_moslims_vlag.jpg :hihi: :haha: wollah die is vers !! :haha: :goedzo:

FBtje
09-11-2003, 06:09
Origineel gepost door RitaMaria Gezien ;) aardige vent die Felix.. FBtje, een man die z'n volk leer vechten ;)