Bekijk originele versie : bidden
Oogappeltje
08-11-2003, 10:56
salaam,
Ik heb een vraagje. Het zit namelijk zo; ik en mijn zus spreken elkaar tegen wat betreft het inhalen van gebeden. Ik ben van mening dat je gebeden die je tijdens je menstuatie of de periode na een bevalling hebt gemist in moet halen en zij zegt van niet. Wie weet hier het antwoord op. Ik hoor graag van je.
groetjes
Glimlachje
08-11-2003, 14:30
Volgens mij hoef je het niet in te halen.(allah oe a3lam)
Salaam,
Ik heb er nooit van gehoord dat je ze moet inhalen. De Ramadan moet je inhalen, maar uw gebed niet hoor.
Nee je hoeft ze niet in te halen daar ben ik zeker van, ik zal inshAllah als ik bewijs heb het hier plaatsen
oem_roekaya
08-11-2003, 14:53
salaam eleykoem
nee je hoeft die NIET in te halen!!
alleen waneer het zoals nu ramadan is en je vast moet je het vasten in te halen maar bidden dat hoeft niet!!!
lella_ouafae
11-11-2003, 12:23
Die hoef je zeker niet in te halen, zoals mijn zuster oem_roekaya al zei: alleen het vasten moet je inhalen, de gebeden niet.
De dagen die je niet hebt gebeden tijdens je menstruatie moet je zeker niet inhalen.
Goede vraag hoor. Nee hoef je niet in te halen.
Groetjes.
Sorry dat is vast een domme vraag, maar waarom zou je gebeden missen tijdens je menstruatie? Na een bevalling kan ik me nog voorstellen, dan lig je voor apegapen op bed, maar als je ongesteld bent kun je toch wel bidden?
hallo, je bent dan niet "rein".
Bidden wordt hier bedoelt de Salat verrichten, en de wassing ervoor. Bidden kan inderdaad altijd, ook tijdens de menstruatie, maar dan niet in Salat-vorm.
Ga nog even verder met domme vragen (ik ben ook maar een suffe Hollander die er niet al te veel van afweet): waarom ben je niet rein als je ongesteld bent? Omdat je dan bloed verliest? Betekent dat als je je in de vingers hebt gesneden (of iets dergelijks) en het bloeden is nog niet helemaal gestopt, je dan ook niet mag bidden?
En als je nou tampons gebruikt? Dan verlaat het bloed je lichaam niet. Ben je dan nog steeds niet rein?
Ghatar_tangawia
14-11-2003, 14:18
Origineel gepost door tonk
Ga nog even verder met domme vragen (ik ben ook maar een suffe Hollander die er niet al te veel van afweet): waarom ben je niet rein als je ongesteld bent? Omdat je dan bloed verliest? Betekent dat als je je in de vingers hebt gesneden (of iets dergelijks) en het bloeden is nog niet helemaal gestopt, je dan ook niet mag bidden?
En als je nou tampons gebruikt? Dan verlaat het bloed je lichaam niet. Ben je dan nog steeds niet rein?
Wat jij nu zegt, slaat helemaal nergens op!! Ga eerst maar eens de islam bestuderen kom dan maar eens met ons meediscussieren..
Maar dat terzijde, volgens mijn weten hoef je je gebeden niet in te halen....
Gunst, ik mag toch wel wat vragen?
Origineel gepost door Ghatar_tangawia
Wat jij nu zegt, slaat helemaal nergens op!! Ga eerst maar eens de islam bestuderen kom dan maar eens met ons meediscussieren..
Maar dat terzijde, volgens mijn weten hoef je je gebeden niet in te halen....
Zie hier, de islamdeskundige heeft gesproken!!
Hou toch op meid, ze ZEGT niks, ze VRAAGT het, het is zelfs jouw taak als moslima zijnde (kuch) om een niet -wetende informatie te verstrekken en niet zoals jij doet onderuit te halen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.