a salaammoe 3alaykoem wa rahmatoeAllahi wa barakatoeh beste broeders en zusters en gegroet ouwe makker Esau
Citaat:
hey ben er echt niet mee eens wat je zegt over die sadaqa allahoel 3adiem als je het in het gebed zegt is het bidá zeker weten maar als je het leest buiten het gebed(salaat) of iemand een antwoord op z´n vraag geeft en atw uit de quran geeft en dan zegt gods woord is waarheid dan is het toch geen toevoeging moge allah je kennis bijwerken EN KHALID HASBOEK ZEI HIJ TEGEN 1 VAN ZIJN METGEZELLEN DIE AAN HET RECITEREN WAS OMDAT HIJ WOU DAT HIJ STOPTE EN DEGENE DIE SADAQA ALHOEHOEL3ADIM VERBIEDEN EN AL DIE ALLE ANDERE WEET ECHT NIET WAT JULLIE BEZIELT. KIJK OF LUISTER EEN BEETJE GOED HOOR JE DAT ZELFS DE GROOTSTE GELEERDEN(3OELAMAAT) HET ZEGGEN EN GA BIJ JE ZELF NA OF JE WEL GOED BEZIG BENT EN JE SCHREEF TROUWENS (tevens ook alle geleerden) WEET JE HET ZEKER ANDERS KAN JE HET BETER SNEL WEG HALEN ALLAH HOUDT NIETVAN DEGENE DIE OVER HEM LIEGENT.
Even reageren op jou verzonden tekst.
Je zegt met een volle overtuiging dat je er niet mee eens bent. Ik weet dat je geen geleerde bent en ik zie ook aan je tekst dat je de definitie 'bida'h' niet weet. Het kon zo zijn dat je te overhaastig een conclusie trekt, uit je eigen begeerte natuurlijk, anders had je wel een bewijs genoemt op je reactie of een bekende geleerde bij genoemt. Maar geen van beide zie ik hier staan.
Dus het is mijn taak om de definitie bida'h uit te leggen.
De taalkundige betekenis van bid’ah: een vernieuwing, een nieuwigheid, nieuwtje; iets dat voortgebracht is, uitgevonden of geïnnoveerd welke niet eerder bestond en niet naar de gelijkenis van iets dat eerder bestond. In deze context is het volgende te lezen in de woorden van, Allah: “(Hij is) de Voortbrenger van de hemelen en de aarde.” Soerat Al-Baqarah, aayaah 117.
Dat wil zeggen dat Hij de Schepper en Voortbrenger is van de hemelen en aarde waarvoor geen bestaand model was. Ook zegt Allah: “Zeg: “Ik ben niet iemand die (iets afwijkends) toevoegt onder de boodschappers.” Soerat Al-Ah’qaaf, aayaah 9.
Betekenend, dat ik niet de eerste ben die met een boodschap van Allah is gekomen, temeer ik ben voorafgegaan door vele boodschappers.
En als er gezegd wordt: “Die en die voerde een innovatie in”, betekent het dat hij een methode is begonnen die door niemand is voorafgegaan.”
Innovatie-invoering (iebtiedaa&rsquo
bestaat uit twee categorieën.
a. Iebtiedaa’ in termen van gewoontes: zoals het uitvinden van moderne uitvindingen wat zeker toegestaan is, omdat alle gebruiken of toepassingen van origine toegestaan zijn.
b. Iebtiedaa’ in termen van de religie is niet geoorloofd. Omdat religieuze rechten oorspronkelijke verboden zijn behalve die zijn ingesteld door de Wetgever (Allah de Verhevene en Zijn boodschapper ). De profeet zei: “Hij die een daad introduceert in onze zaak (religie) wat er niet aan behoort, het zal verworpen worden.” Overgeleverd door Boekhaarie en Moesliem
In een andere versie zegt hij: “Hij die een daad verricht, welke niet bevestigd is door onze religie, het zal verworpen worden.” Overgeleverd door Moesliem
Nu je de term 'bida'h' kent (insha'Allah), ben je al wat wijzer geworden over de islam.
Dus de vraag is ga je de toevoeging erbij zetten bij de islam. Want het gaat over de islam dus dat betekent dat men de profeet, vrede zij met hem, als voorbeeld moet nemen en de innovaties niet moet praktiseren, zoals ik je al boven heb uitgelegd.
Weet wel best zuster dat er veel moslims zijn die sadaqa allahoel 3adiem als een soort verplichting stellen en begrijp me goed dat dit nog nooit door de profeet is overgeleverd. Weet nogmaals dat zo'n recitatie niet erkend is binnen de soenna nog is het overgeleverd door de salafs.
Ik ga het nog een keer zeggen, dus alle innovaties over de islam is een dwaling en elke dwaling leidt naar de hel.
Alle erkende en bekende geleerden zoals sheigh al-Albaani, bin Baaz, Fawzaan, Uthamien, Jibreen, standing Comittee (grote groep geleerden), zeggen dat het bida'h is. Jou argument is wat zwakjes en is niet onderbouwd. Dus vraag ik jou om een authentieke of een vers uit de Qoran die expliciet vertelt dat het wel toegestaan is.
Zoniet dan heb je het recht niet om jezelf boven te stellen dan die geleerden (die zojuist opnoemde), die hun hele leven lang de islam hebben bestudeerd.
Ik verplicht niemand tot iets, geef slechts een advies. Men mag zijn begeerten volgen, dat kan mij niets schelen. Maar als iemand mij beweert dat ik het fout heb, graag een duidelijke bewijs a.u.b.
Citaat:
Khalid, het verbieden van gewone woorden maar in plaats daarvan exact dezelfde woorden zeggen als de profeet noem ik nou 1 van die zogenaamde innovaties die geen innovaties zijn. denk je nou echt dat God het een xxxxxxx kan schelen wat wij aan het einde van een soerat zeggen, als het nog steeds op hem gericht is? met de soenna van mohammed bedoelt hij: rein zijn, vriendelijk zijn, huwen, bidden,vasten,slapen, eten en drinken
Jou woorden zijn irrelavant voor mij, je onderbouwt je argument niet met authentiek bewijzen. Dus amigo adios
wa salaammoe 3alaykoem