Bekijk originele versie : Vrouwen klagen vaak over mannen, maar is dit terecht???
Jemal2002
26-08-2002, 14:04
Heel vaak hoor je vrouwen klagen zodra ze getrouwd zijn. Heel vaak klagen zij dat hun mannen hun niet goed behandelen.
Een echte moslim behandelt zijn vrouw als een dure juweel.
Hij is de volmaaktste moslim, wiens aard 't beste is, en de besten van jullie zijn zij, die zich 't best gedragen tegenover hun vrouwen.
De Qur'aan wijst mannen die vrouwen onderdrukken of slecht behandelen terecht:
Qu'raan 4:20
"0, gij die gelooft, het is u niet geoorloofd, vrouwen te erven tegen haar wil, noch moogt gij haar tegenhouden opdat gij een gedeelte van wat gij haar hebt gegeven, moogt terug nemen, tenzij zij schuldig zijn aan een schandelijk kwaad; en bijft met haar vriendelijk omgaan en als gij afkeer van haar hebt, kan het zijn, dat gij afkeer hebt van iets, waarin Allah veel goeds kan hebben gelegd."
Qu’raan 30:22
"En dit is onder Zijn tekenen, dat Hij uit Uw midden echtgenoten voor U schiep, opdat gij er rust in moogt vinden, en Hij heeft liefde en tederheid onder U geplaatst. Daarin zijn zeker tekenen voor een volk, dat nadenkt"
Qu'raan 24:26
“En goede vrouwen zijn er voor goede mannen, en goede mannen zijn er voor goede vrouwen”
Vrouwen moeten ook goed zijn voor hun mannen. Er moet evenwicht zijn tussen man en vrouw. Behandel elkaar gelijk en eerlijk.
Voor mannen die hun vrouwen niet goed behandelen:
Wees lief voor jullie vrouwen. Zij is jou waardevolste bezit.
Voor vrouwen die hun mannen niet goed behandelen:
Wees lief voor jullie mannen. Hij is jou beschremer en verzorger.
_crazy2000
26-08-2002, 14:15
Het bericht dat je hebt ingetypt is te kort. Klik op de 'Terug' knop van je browser, wijzig het bericht en probeer het nog eens.
Jemal2002
26-08-2002, 14:16
Origineel gepost door NIELS
De vraag is of de Marokaanse mannen wel de koran naleven?
Die zullen er natuurlijk wel zijn, ik kan niet voor de Marokkaanse bevolking spreken, maar ik denk dat er goede en slechte zowel mannen en vrouwen tussen zitten net als alle andere bevolkingd groepen.
Jemal2002
26-08-2002, 14:28
Wel ik wou zeggen indien de moslimmannen degelijk aan de koran hielden dan zouden de vrouwen niet klagen!
Ik ben geen expert in de islam omdat ik geen moslim ben!
groetjes
Mensen zijn nooit tevreden, moslims niet, christen niet, joden niet.
een mens blijft een mens. mensen klagen ook al ben je een moslim.
Maar de islam, net zo als de christendom en jodendom, probeert mensen te leren om niet te klagen (in overvloed) klagen is slecht
er komt weinig goeds van klagen.
_crazy2000
26-08-2002, 14:46
De vraag is of de Marokaanse mannen wel de koran naleven?
dat is ons streven
Jemal2002
26-08-2002, 23:28
Origineel gepost door just-somebody
Jemal2002
Mijn complimenten; je citaten zijn doeltreffend alleen jammer dat je onderwerp slogan niet alles omvattend is. je kan duidelijk aan je stukken aflezen dat je vroeger goed was in begrijpend lezen!
Toch zou ik graag nog opheldering willen over je onderwerp, gaat het hier alleen om getrouwde mannen en vrouwen of om vrouwen en mannen in het algemeen???
het gaat om beide gevallen.
mannen en vrouwen hebben elkaar nodig, dingen die je nodig hebt moet je goed bewaren en onderhouden.
Ben blij dat iemand van het mannelijk geslacht dit opmerkt.
Jemal2002
01-09-2002, 23:57
Origineel gepost door Merjem
De meeste vrouwen die klagen klagen terecht.Kijk gewoon om je heen wat er gebeurt dan weet je al meer dan genoeg.
Hoezo is dat terecht, geef een voorbeeld AUB?
sweetyfeyrouz
02-09-2002, 00:54
Als je voor elkaar kiest dan ga je er voor, 200% mocht het niet zijn zoals je had verwacht dan is sabr, vertrouwen en communiceren vaak de oplossing. Ik vindt niet dat je hebt te klagen als je eenmaal voor je partner hebt gekozen.
Of je doet er iets aan, of je houd je mond en accepteerd het.
Groet Feyrouz
Obiwan_kenobi
02-09-2002, 01:04
Origineel gepost door Merjem
De meeste vrouwen die klagen klagen terecht.Kijk gewoon om je heen wat er gebeurt dan weet je al meer dan genoeg.
kan je dat ook nog beargumenteren of is dat iets te veel gevraagd.
Mango2002
02-09-2002, 13:23
volgens mij zit het zo, voordat ze trouwen belooft de man van alles en als ze getrouwd zijn komt er niets van in hij is altijd bij zijn vrienden en zij....bij haar moeder.
Safira75
02-09-2002, 13:30
Origineel gepost door Mango2002
volgens mij zit het zo, voordat ze trouwen belooft de man van alles en als ze getrouwd zijn komt er niets van in hij is altijd bij zijn vrienden en zij....bij haar moeder.
daarom zijn mannen ook de beste politici....van alles beloven..als de verkiezingen eenmaal gewonnen zijn....niks van de beloften waarmaken
Obiwan_kenobi
02-09-2002, 13:35
blabla onzin moet je het samen maar thuis maar gezelliger maken dan bij zijn vrienden.
Jemal2002
02-09-2002, 13:50
Origineel gepost door Safira75
daarom zijn mannen ook de beste politici....van alles beloven..als de verkiezingen eenmaal gewonnen zijn....niks van de beloften waarmaken
mannen moet en toch ergens goed in zijn.
vrouwen kunnen goed zeuren. evenwicht
Als ik een vrouw zou ontmoeten die niet zou klaagt dan zou ik me sterk gaan afvragen of het wel een vrouw is ;)
Klagen is een vrouw haar natuur.......
C Yah....
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.