Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wat zouden jullie doen?

Pagina's : [1] 2

moi21
07-11-2003, 14:40

wat zouden jullie doen? stel je voor: je bent 3 jaar met een jongen gegaan en van plan te verloven/ trouwen(eindelijk) maar t gaat niet zo goed je houd allebei zielsveel van elkaar maar t werkt niet tussen jullie, allebei blijf je maar terug rennen maar je wilt er nu wel is een einde aan maken want voor een toekomst is hij t gewoon niet. Dan kom je een hele lieve jongen tegen met een gouden hartje die respec voor je heeft en alles voor je over hebt. Wat zal je doen : je ex nog een kans geven terwijl je weet dat t weer fout gaat, maar je houdt nog zoveel van hem, en er voor vechten?? of met die nieuwe jongen verder gaan maar wel met je ex in je achterhoofd? of denk je dat die ex weer kan verdwijnen uit je hoofd en je verder kan gaan? :confused:

Najiha
07-11-2003, 16:23
Origineel gepost door abracadabra Ik weet precies hoe jij je voelt. Ik heb 3 jaar gehad met een jongen waarvan ik dacht dat hij de liefde van mijn leven was. Na drie jaar wilde ik gaan verloven maar hij probeerde het onderwerp steeds te ontwijken. We hadden het wel over trouwen en verloven maar meer in de trant van ooit gaan we... OP een dag wilde ik het concreet hebben. ik wilde gewoon een periode hebben waarin we zouden gaan verloven. we hadden afgesproken om nog te wachten met trouwen totdat we allebei klaar zijn met onze studie en we allebei een baan hadden en een huisje. Dat zou dan bij elkaar 2 jaar duren. Wij waren geen jonkies: hij is twintiger bijna een dertiger en ik ben 25. OP een dag hadden we na een ruzie besloten dat we zouden gaan verloven. hij had het aan zijn ouders gezegd en ik had het later aan die van mij gezegd. We zouden na de zomer vakantie gaan verloven. Toen meneer terug kwam van vakantie was er iets mis. Hij wist het opeens niet meer zeker en wist niet wat hij moest doen. Hij hield nog steeds van me en wilde nog steeds met mij trouwen maar het verloven wilde hij nog even uitstellen. Terwijl mijn ouders het al wisten en verwachtten dat hij langs zou komen. Ik hield zielsveel van hem en heb uitgelegd dat ik de verloving niet uit kan stellen. Mijn ouders haten hem en mijn zus ook. ze vinden hem geen man en willen niet dat ik met hem om ga. Ik hou nog steeds van hem en ik probeer geen contact met hem te hebben maar hij wil juist wel contact met mij houden. Mijn hart is gebroken. omdat hij al zijn beloftes verbroken heeft, heb ik het uitgemaakt. Ik kon hem niet meer vertrouwen. als hij nu opeen niet meer wil, wie zegt dan dat hij over een jaar wel wil. Ik heb besloten dat hij gewoon niet degene voor mij is waar ik mee ga trouwen. achteraf zal het misschien wel beter zijn omdat er enkele punten waren waar wij het niet over eens waren. Misschien had dat problemen opgeleverd als we wel getrouwd waren. Ik hoop nu echt dat ik er iemand anders in mijn leven komt zodat ik mijn ex kan vergeten. ik hou nog steeds van hem en ik zie hem elke dag op school. Het doet zo'n pijn om hem te zien en tegelijkertijd wil ik hem ook graag zien omdat hij mijn beste vriend was. We vertelden alles aan elkaar. Dus als je echt van je vriend houd en hij doet niets illegaals hij gaat niet vreemd of...... Ik weet niet wat hij steeds fout doet. maar als je denkt dat het in de toekomst niet meer gaat gebeuren, blijf dan bij hem. Als je hem niet meer vertrouwt ga dan weg. Want dan komt het niet goed. een relatie is gebaseerd op vertrouwen en op liefde. Hij heeft je gebruikt aan huis komen wilt hij niet maar een relatie wel yeah right!!! Ja je eigen schuld ook een beetje wie gaat nu een jarenlange relatie aan van 3 jaar en meer wat heb je achteraf aan over gehouden NIETS dus de schuld volledig op hem geven oké maar jij zit er ook voor iets tussen moest je verstand maar gebruiken in plaats van jarenlange relatie!!!!!

Verlegend_jonge
07-11-2003, 21:13
Origineel gepost door moi21 wat zouden jullie doen? stel je voor: je bent 3 jaar met een jongen gegaan en van plan te verloven/ trouwen(eindelijk) maar t gaat niet zo goed je houd allebei zielsveel van elkaar maar t werkt niet tussen jullie, allebei blijf je maar terug rennen maar je wilt er nu wel is een einde aan maken want voor een toekomst is hij t gewoon niet. Dan kom je een hele lieve jongen tegen met een gouden hartje die respec voor je heeft en alles voor je over hebt. Wat zal je doen : je ex nog een kans geven terwijl je weet dat t weer fout gaat, maar je houdt nog zoveel van hem, en er voor vechten?? of met die nieuwe jongen verder gaan maar wel met je ex in je achterhoofd? of denk je dat die ex weer kan verdwijnen uit je hoofd en je verder kan gaan? :confused: "je ex in je achter hoofd terwijl je om gaat met een nieuwe vriend " zo lijk me het beste, op die menier kan je van twee personen genieten. :D succes ;)

moi21
07-11-2003, 22:07
whahah echt een mannen relatie nee bedankt voor jullie reacties, ik weet wat ik moet kiezen en dat is de goede weg, en dat is dus die nieuwe jongen, met mn ex werkt t niet meer denk.... En vooral abacadabra thanks voor je reaktie je zal je denk t zelfde voelen als ik nu, jij ook sterkte en als t niet lukt pm me maar begrijp zeker wat je daar opschrijft, en ne najha ze heeft t toch niet tegen jouw of wel? dus waarom moet je zo lullig tegen haar reageren, je was er niet bij dus kan je er niet over oordelen, mijn ex is wel bij mijn ouders geweest maar dat zegt dus kennelijk ook niks, maar ja dat is weer iemand die oordeelt zonder levenservaring!

krimmie
19-11-2003, 15:04

Origineel gepost door abracadabra Na drie jaar wilde ik gaan verloven maar hij probeerde het onderwerp steeds te ontwijken. We hadden het wel over trouwen en verloven maar meer in de trant van ooit gaan we... OP een dag wilde ik het concreet hebben. ik wilde gewoon een periode hebben waarin we zouden gaan verloven. we hadden afgesproken om nog te wachten met trouwen totdat we allebei klaar zijn met onze studie en we allebei een baan hadden en een huisje. Dat zou dan bij elkaar 2 jaar duren. Wij waren geen jonkies: hij is twintiger bijna een dertiger en ik ben 25. OP een dag hadden we na een ruzie besloten dat we zouden gaan verloven. hij had het aan zijn ouders gezegd en ik had het later aan die van mij gezegd. We zouden na de zomer vakantie gaan verloven. Toen meneer terug kwam van vakantie was er iets mis. Hij wist het opeens niet meer zeker en wist niet wat hij moest doen. Hij hield nog steeds van me en wilde nog steeds met mij trouwen maar het verloven wilde hij nog even uitstellen. Terwijl mijn ouders het al wisten en verwachtten dat hij langs zou komen. Ik hield zielsveel van hem en heb uitgelegd dat ik de verloving niet uit kan stellen. Mijn ouders haten hem en mijn zus ook. ze vinden hem geen man en willen niet dat ik met hem om ga. Ik hou nog steeds van hem en ik probeer geen contact met hem te hebben maar hij wil juist wel contact met mij houden. Mijn hart is gebroken. omdat hij al zijn beloftes verbroken heeft, heb ik het uitgemaakt. Ik kon hem niet meer vertrouwen. als hij nu opeen niet meer wil, wie zegt dan dat hij over een jaar wel wil. Ik heb besloten dat hij gewoon niet degene voor mij is waar ik mee ga trouwen. achteraf zal het misschien wel beter zijn omdat er enkele punten waren waar wij het niet over eens waren. Misschien had dat problemen opgeleverd als we wel getrouwd waren. . Ayema inoeeeeeee je bent zwaar gedist :lol: hoe dom kun je wel niet zijn vraag ik me af!!!! Eigen schuld dikke bult!!! Hij wilt terug contact met je??? Tuurlijk wilt hij dat voor een relatie staan ze te springen om je aan het lijntje te houden en van je te profiteren!!!! Je hebt het aan je eigen te danken

fatna
19-11-2003, 15:48
gewoon scotten enn nooit meer zo een lange relatie aangaan. een beetje inside information is genoeg om te weten of je met hem wil trouwen of niet. Elkaar leren kennen doe je toch pas als je getrouwd bent!!!!!!!

Atlas_Gebergte
19-11-2003, 16:23
Wat denk je om te kappen met die haram-relatie's, je zult dan rust hebben en goed in je fel voelen.

Melalia
19-11-2003, 16:42
Salaam, Wat ik zou doen al ik jouw was is Berouw tonen. Ma3a Salama

moi21
19-11-2003, 17:22
berouw tonen voor wat? eh ken je mij? noem jij je een moslim om zo over mij te oordelen? ik was VERLOOFD dus waar zou ik berouw voor moeten tonen, en eh jah net als bij dat andere meisje dat haar vriend elke keer van onderwerp veranderd als t over trouwen gaat dan weet je genoeg maar haal mij en haar niet door de war, vraag wat jullie zouden doen niet wat de regels zijn van de islam, jij neemt gelijk aan dat ik moslima ben , wie zegt dat? en dan nog een verloving is er om iemand te leren kennen en dan mag je hem verbreken dat is de tijd dat je hem NOG beter leert kennen en gelukkig heb ik dat gedaan anders had ik nu een doodongelukkig huwelijk gehad.! ik was verloofd met hem en nu heb ik die verbroken en wil het huwelijk doorzetten, dat k vind dat ik recht heb op een goed leven met een andere man is mijn zaak, dat jullie ongelukkig willen trouwen daar lijkt me eerder dat je spijt van krijgt dan wat ik doe, maar ja eeeeh ieder zn eigen mening maar oordeel neit over mij en haal geen 2 dingen door elkaar

krimmie
19-11-2003, 19:41
Origineel gepost door moi21 berouw tonen voor wat? eh ken je mij? noem jij je een moslim om zo over mij te oordelen? ik was VERLOOFD dus waar zou ik berouw voor moeten tonen, en eh jah net als bij dat andere meisje dat haar vriend elke keer van onderwerp veranderd als t over trouwen gaat dan weet je genoeg maar haal mij en haar niet door de war, vraag wat jullie zouden doen niet wat de regels zijn van de islam, jij neemt gelijk aan dat ik moslima ben , wie zegt dat? en dan nog een verloving is er om iemand te leren kennen en dan mag je hem verbreken dat is de tijd dat je hem NOG beter leert kennen en gelukkig heb ik dat gedaan anders had ik nu een doodongelukkig huwelijk gehad.! ik was verloofd met hem en nu heb ik die verbroken en wil het huwelijk doorzetten, dat k vind dat ik recht heb op een goed leven met een andere man is mijn zaak, dat jullie ongelukkig willen trouwen daar lijkt me eerder dat je spijt van krijgt dan wat ik doe, maar ja eeeeh ieder zn eigen mening maar oordeel neit over mij en haal geen 2 dingen door elkaar Ik heb het niet over jou maar over die andere meid haar playertje die smoesjes verzint om haar maar niet ten huwelijk te komen vragen. En in verband met jou :D je zegt dat de eerste jongen lief is en respect voor je heeft in het begin zijn ze dat allemaal pas na een tijd weet je wat je aan hem hebt als ik jou was zou ik alles op een rijtje zetten en indien het nog kan je verloofde een kans geven 3 jaar verloving is niet niets!!!

Lady_moi
19-11-2003, 19:44
geen van beiden :)

moi21
19-11-2003, 19:55
jahahaha lady moi begin aan jouw optie ook steeds meer te denken, en ja tuurlijk zijn ze in t begin allemaal aardig en lief, maar ja weet niet of die relatie nog valt te redden, andere denkwijze, andere gedachte, en zo kan k nog een uur doorgaan, maar ja gevoel en verstand uit elkaar halen zijn moeilijk

missfirdous
19-11-2003, 20:32
HEeey meid Het is echt erg wat je nu door maakt Ik heb ook ongeveer zoiest meegemaakt..allen ik was nog niet verloofd maar we zagen elkaar wel vaak....Het was al een keer uitgegaan en we zijn weer een keer samen verder gegaan..maar geloof me dat ging helemaal niet goed ik vertrouwde hem gewoon niet meer dus ik moest wat esten afleggen zodat ik zekerheid had..Ik liet mijn vriendin hem allemaal liefdes mailtjes sturen en hijw ou met haar afspreken terwijl we iest hadden en ze belde m ook af en toe voor mijn neus om een spelletje met m te spelen maar hij wist niet dat het mijn vriendin was......Dus ik besloot het om het weer uit te maken en langzamer hand begin ik weer mijn eigen leven op te pakken Dus meid wat ik probeer te zeggen is .........Ga NOOIt naar je ex terug en vooral als je hem niet kunt vertrouwen je krijgt dan echt PIJN in je hart XX firdaous Allah oe akbar

moi21
19-11-2003, 22:17
ja i know heb nog nooit hem betrapt of iets maar t zijn van die kleine dingen waardoor ik steeds twijfel aan hem, en ja ben al zo vaak terug gegaan naar hem omdat dat steeds t makkelijkste was, maar nu weet ik echt niet meer of ik dat wel wil, want je vertrouwen gaat steeds meer weg en tja eigenlijk is t geen goede ondergrond om verder te gaan he, als t al vaak die twijfel is wat overheerst, thanks voor je reaktie, beslama

Alive
20-11-2003, 08:34

Origineel gepost door moi21 whahah echt een mannen relatie nee bedankt voor jullie reacties, ik weet wat ik moet kiezen en dat is de goede weg, en dat is dus die nieuwe jongen, met mn ex werkt t niet meer denk.... En vooral abacadabra thanks voor je reaktie je zal je denk t zelfde voelen als ik nu, jij ook sterkte en als t niet lukt pm me maar begrijp zeker wat je daar opschrijft, en ne najha ze heeft t toch niet tegen jouw of wel? dus waarom moet je zo lullig tegen haar reageren, je was er niet bij dus kan je er niet over oordelen, mijn ex is wel bij mijn ouders geweest maar dat zegt dus kennelijk ook niks, maar ja dat is weer iemand die oordeelt zonder levenservaring! Juist meid :goedzo: dat zou ik ook doen als ik in in jouw schoenen stond, gewoon helemaal opnieuw beginnen, en dit keer echt GOED! ;) Moge Allah je leiden naar t goede, zoals elke moslim op deze wereld... Amien!

Pagina's : [1] 2