Bekijk originele versie : Harira....!!!
:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:
Hallo mensen,
Ik zit met een probleem!?!
Ik moet deze Ramadan helemaal alleen doorbrengen, omdat ik op kamers woon, dus welke leuke dame wil een heerlijke Harira voor me klaar maken :maf3: .............!!!
.......:chef: Dat zoeken naar een kokkin gaat denk ik heel moeilijk worden dus je kunt ook je recept hier achterlaten.
fftjes voor de duidelijkheid!!!! :schok:
Ik hou van lekker pittig
Nou mensen kom op met jullie recepten!!!!
Mijn familie en vrienden wonen op een afstand van 150 km!!!
Dear Yoosie19,
Naar mijn mening vind ik je niet echt aardig handelen naar mij toe. Momenteel ben ik aan het vasten en lieg ik niet over zulk soort praktijken, dus ik verzoek u niets meer in mijn nieuw geopende topic te melden. Tevens ben ik nog wel opzoek naar echte recepten voor de harira, dus Marokkaantjes kom op!!!
Ik hoop hiermee u voldoende te hebben geiinformeerd. Voor verdere vragen of opmerkingen kun je reageren.
met vriendelijke groeten,
Najim20
ahhhh jamer voor jou, het lekkerste is juist de harira (soep) en natuurlijk de sabakia, ojee niet aan denken...het water loopt in m'n mond, zo meteen ga ik nog kwijlen... :)
eeeeeeeeeeeeey dames wat is het probleem nou ??!!!
kunnen jullie niet lezen of niet koken????
Misz_SaMiRa ik ben blij dat er nog echte dames bestaan.
Ik schrijf het meteen op en ga in pauze naar de Souk om het een en ander te kopen.
CIAO0o.
Stel nou dat er een jongen is hier die superlekkere harira kan maken...Het gaat om de harira toch:hihi:
Ik betwijfel het of een jongen harira kan maken. In iedergeval nooit gezien!!!
Ciao
Origineel gepost door najim20
eeeeeeeeeeeeey dames wat is het probleem nou ??!!!
kunnen jullie niet lezen of niet koken????
Ik kan koken of nou ja ik doe m'n best.
Nou hier je recept:
Neem vlees naar keuze en snij het in blokjes
laat het even gaar worden en voeg dan gesnipperde ui aan toe
na smaak kan je er verse voorgesneden soepgroente bij toevoegen en laat alles op een laag pitje pruttelen snij dan de kosbar en mehknoes klein en voeg dit erbij.
Je kan na smaak elhamaz bij doen of linzen doe dan een een paar tomaten ontvellen en klein snijden voeg dit toe vergeet niet de zout en de peper en safraan er aan toe te voegen.
Na dit proces te hebben gevolgd doe je het vuur wat hoger en kan je na smaak of een pakje groente soep van de honig of water koken en er een boullion blokje er aan toevoegen en dit bij de rest doen en dan op een hoge vuur de boel laten koken en tot slot voor de binding neem je een kommetje doe daar een paar eetlepels bloem in en klop het tot een glad papje en voeg het bij je harira.
Mocht het zo zijn dat dan je harira te dik wordt neem dan wat gekookte water en verdun dan je harira...
Zet je harira op een laag pitje als je de boel ziet borrelen...
IK hoop eet smakkelijk!!!!!
SUCCES!!! :zwaai:
peacefull
07-11-2003, 13:49
Origineel gepost door najim20
:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:
Hallo mensen,
Ik zit met een probleem!?!
Ik moet deze Ramadan helemaal alleen doorbrengen, omdat ik op kamers woon, dus welke leuke dame wil een heerlijke Harira voor me klaar maken :maf3: .............!!!
.......:chef: Dat zoeken naar een kokkin gaat denk ik heel moeilijk worden dus je kunt ook je recept hier achterlaten.
fftjes voor de duidelijkheid!!!! :schok:
Ik hou van lekker pittig
Nou mensen kom op met jullie recepten!!!!
Ik vind het erg voor je :(
Moest je niet ver wonen, dan had ik het zeker voor je gemaakt.... kost niet veel moeite en ik word daar alleen maar voor beloond door Allah zeker tijdens ramadan (hasanat)
Een vastende voeden, is dubbel zoveel hassanat!!!!!
eeeY Miuccia, ben jij Mar. Id..
Weet jij nog een lekker recept!!!
Hoe gaat tie dan...
Gr,
Najim20
ja zeker heel erg lief, maar ik kom toch wel naar school.
Mag deze hardwerkende man ook eens een dagje vrij........
...ok dan, dat d8 ik namelijk ook.
Fijn W-kend en ik zie je neXt week.
Gr,
Najim20
Dounia81
08-11-2003, 00:47
Origineel gepost door deheks
Ik kan koken of nou ja ik doe m'n best.
Nou hier je recept:
Neem vlees naar keuze en snij het in blokjes
laat het even gaar worden en voeg dan gesnipperde ui aan toe
na smaak kan je er verse voorgesneden soepgroente bij toevoegen en laat alles op een laag pitje pruttelen snij dan de kosbar en mehknoes klein en voeg dit erbij.
Je kan na smaak elhamaz bij doen of linzen doe dan een een paar tomaten ontvellen en klein snijden voeg dit toe vergeet niet de zout en de peper en safraan er aan toe te voegen.
Na dit proces te hebben gevolgd doe je het vuur wat hoger en kan je na smaak of een pakje groente soep van de honig of water koken en er een boullion blokje er aan toevoegen en dit bij de rest doen en dan op een hoge vuur de boel laten koken en tot slot voor de binding neem je een kommetje doe daar een paar eetlepels bloem in en klop het tot een glad papje en voeg het bij je harira.
Mocht het zo zijn dat dan je harira te dik wordt neem dan wat gekookte water en verdun dan je harira...
Zet je harira op een laag pitje als je de boel ziet borrelen...
IK hoop eet smakkelijk!!!!!
SUCCES!!! :zwaai:
zo maak ik het ook.
maar waar woon je in rotterdam als ik vragen mag (topic opener)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.