Bekijk originele versie : Islamitische Creche??
Salamo alaikoum,
Weten jullie of er een Islamitische creche bestaat?? Waar kinderen de normen en waarden van de islaam leren zoals bismillah zeggen, eten met je rechterhand, marokkaanse/arabische liedjes zingen, etc.......
In Den Haag of omgeving, ik vroeg het me gewoon af. :o
liefs, mardiya
Mocro4eva
07-11-2003, 11:16
Ik ken er geen een en heb nooit gehoord dat er een is, ik denk dat je een gat in de markt hebt ontdekt :eek: :p
Hoop in ieder geval dat ze daar nederlands spreken....want anders heeft een kind dat waarschijnlijk met taalachterstand aan school begint en dit bijna nooit meer inhaalt en dus minder mogelijkheden in deze samenleving heeft weinig aan die islamitische waarden en normen....Kijk bijvoorbeeld maar naar de huidige arbeidsparticipatie (een goede Moslim zet zich in voor de samenleving) en criminaliteit.
Origineel gepost door Mocro4eva
Ik ken er geen een en heb nooit gehoord dat er een is, ik denk dat je een gat in de markt hebt ontdekt :eek: :p
Ja, denk je :o ??? Ik moet eerlijk zeggen dat ik er aan gedacht heb hoor!! Maar wat voor een diploma zou je moeten hebben als je zo'n creche wilt openen???
Mijn kinderen brengen naar een nederlandse creche........, zien wij niet zo zitten, nederlandse liedjes zingen, eten met bestek waar ook varkensvlees aangezeten heeft, alleen maar nederlandse liedjes zingen, toch gewoon ham en worst geven want de ouders zien het toch niet.........., gewoon met de linkerhand eten, bidden voor het eten.......etc. Of vinden jullie dat een beetje overdreven ? :confused: ???
Origineel gepost door Tijn
Hoop in ieder geval dat ze daar nederlands spreken....want anders heeft een kind dat waarschijnlijk met taalachterstand aan school begint en dit bijna nooit meer inhaalt en dus minder mogelijkheden in deze samenleving heeft weinig aan die islamitische waarden en normen....Kijk bijvoorbeeld maar naar de huidige arbeidsparticipatie (een goede Moslim zet zich in voor de samenleving) en criminaliteit.
Ik geloof absoluut niet dat een vierjarig kind dat alleen marokkaans kan en naar de kleuterschool gaat een taalachterstand zal hebben die hij/zij nooit inhaald----->onzin! Kinderen pikken talen heel snel op, ik ken genoeg kinderen die binnen een maand de hele nederlandse taal heeft opgepikt. Met islamitische normen en waarden kom je en heeel eind in deze nederlandse samenleving, minder criminaliteit etc....
Origineel gepost door mardiya
Ik geloof absoluut niet dat een vierjarig kind dat alleen marokkaans kan en naar de kleuterschool gaat een taalachterstand zal hebben die hij/zij nooit inhaald----->onzin! Kinderen pikken talen heel snel op, ik ken genoeg kinderen die binnen een maand de hele nederlandse taal heeft opgepikt. Met islamitische normen en waarden kom je en heeel eind in deze nederlandse samenleving, minder criminaliteit etc....
Was dat maar zo.....nu maakt 35-40% van de Marokkanen de opleiding niet eens af en degene die dat wel doen zitten gemiddeld op een erg laag niveau.....En dat je met Islamtische waarden en normen een eind komt laten de Nederlandse gevangenissen wel zien ja ;)
Spijt me zeer maar als je je kids echt een goede kans in deze samenleving wil geven dan kan je ze daar maar beter goed op voorbereiden, dat betekend goed Nederland en eigen verantwoordelijkheid leren.....
Je hebt trouwens zeker niet naar de documentaire "de school draait door" gekeken?
Noem trouwens eens een land/plek op deze wereld waar de Islamitsiche waarden en normen voor een prettig leefklimaat zorgen?
karima001
07-11-2003, 21:30
Was dat maar zo.....nu maakt 35-40% van de Marokkanen de opleiding niet eens af en degene die dat wel doen zitten gemiddeld op een erg laag niveau.....En dat je met Islamtische waarden en normen een eind komt laten de Nederlandse gevangenissen wel zien ja ;)
Spijt me zeer maar als je je kids echt een goede kans in deze samenleving wil geven dan kan je ze daar maar beter goed op voorbereiden, dat betekend goed Nederland en eigen verantwoordelijkheid leren.....
Je hebt trouwens zeker niet naar de documentaire "de school draait door" gekeken?
Noem trouwens eens een land/plek op deze wereld waar de Islamitsiche waarden en normen voor een prettig leefklimaat zorgen?
Jou theorie klopt niet echt...volgens mij heb jij een heel slecht beeld over moslims...en met name Marokkanen want de laatste tijd zijn er juist steeds meer Marokkanen die door studeren en hoger studeren...en wat betreft dat land of plek waar die waarden en normen voor een prettig leefklimaat zorgen...dat kan ik niet zeggen, leef er zelf niet dus...en jij ziet alleen die dingen op tv...en die dingen zeggen maar iets over 1 plaats of groep mensen...
Dus je mening niet te veel laten baseren op wat je op tv hebt gezien..
Lijkt me prima zo'n creche!
Ik kan me heel goed voorstellen dat moslims een 'eigen' creche willen (en eigen scholen enz.). Dat dat voor de integratie (beheersing nederlands) mogelijk minder handig is, is een afweging die de ouders zelf kunnen maken.
Mocro4eva
07-11-2003, 23:53
Ja, denk je :o ??? Ik moet eerlijk zeggen dat ik er aan gedacht heb hoor!! Maar wat voor een diploma zou je moeten hebben als je zo'n creche wilt openen???
Mijn kinderen brengen naar een nederlandse creche........, zien wij niet zo zitten, nederlandse liedjes zingen, eten met bestek waar ook varkensvlees aangezeten heeft, alleen maar nederlandse liedjes zingen, toch gewoon ham en worst geven want de ouders zien het toch niet.........., gewoon met de linkerhand eten, bidden voor het eten.......etc. Of vinden jullie dat een beetje overdreven ? :confused: ???
Mardiya, denk er over na en ik meende het echt toen ik zei dat je een gat in de markt hebt ondekt. Je zult zien dat er steeds meer vraag naar zal komen. Op domme opmerkingen dat die kinderen een taalachterstand op zullen lopen, moet je echt niet letten. Je kunt makkelijk met die kindjes in het Nederlands communiceren en ze toch iets over de Islam leren. Bovendien beheerst de gemiddelde Nederlander zijn eigen taal niet eens, dus moet er ook niet gezeurd worden.
Mocro4eva
07-11-2003, 23:54
Als ik tijd en erergie te veel had was ik op je opmerking in gegaan. :rolleyes:
ChOcOtOfFfF
08-11-2003, 01:35
Salamo alaikoum,
Weten jullie of er een Islamitische creche bestaat?? Waar kinderen de normen en waarden van de islaam leren zoals bismillah zeggen, eten met je rechterhand, marokkaanse/arabische liedjes zingen, etc.......
In Den Haag of omgeving, ik vroeg het me gewoon af. :o
liefs, mardiya
Sommige islamitische scholen hebben een voorschool waar kinderen vanaf 2 jaar terrecht kunnen. Deze zijn van de stadsdelen, maar er wordt wel gegroet met Salaam en voor het eten wordt er Bismillah gezegt. Voor de rest is het hetzelfde als de reguliere peuterspeelzaal. Ik weet niet als ze dit in Den Haag ook hebben maar dat zou allicht wel.
een buurkindje van mij zit op zo`n school. voor het eten zingen ze: smakelijk eten, smakelijk drinken, eet maar op, drink maar op. Dat zou lekker smaken, Bismillah, Bismillah. das echt keischattig:melig:
Salaam
Ik weet dat er in Duitsland en in België zo'n islamitische crêche bestaat het zou me niet verbazen dat er in Nederland geen zijn.
groetjes
Origineel gepost door karima001
Jou theorie klopt niet echt...volgens mij heb jij een heel slecht beeld over moslims...en met name Marokkanen want de laatste tijd zijn er juist steeds meer Marokkanen die door studeren en hoger studeren...en wat betreft dat land of plek waar die waarden en normen voor een prettig leefklimaat zorgen...dat kan ik niet zeggen, leef er zelf niet dus...en jij ziet alleen die dingen op tv...en die dingen zeggen maar iets over 1 plaats of groep mensen...
Dus je mening niet te veel laten baseren op wat je op tv hebt gezien..
Hoe kom je d`er bij dat ik m`n mening van tv vis? Kijk zelf eens naar de cijfers op het gebied van scholing en arbeidsparticipatie (tip; check het CBS.nl). Je kan wel zeggen dat er de laatste tijd steeds meer Marokkanen door studeren, de cijfers laten zien dat het niveau gemiddeld helaas (nog steeds) erg laag is.
Spijt me trouwens dat ik die opmer4king over dat prettige Islamtische leefklimaat maakte, dat heeft weinig met `t topic te maken.......Maar ik baal er wel een beetje van dat veel Marokkanen niet inzien dat ze de kansen van hun kids behoorlijk verkleinen in deze maatschappij.
Als je je kinderen naar school stuurt zonder dat ze behoorlijk Nederlands spreken, kan je niet verwachten dat ze die achterstand zomaar inlopen. School wordt minder leuk, velen kappen er zelfs mee en de kans op een leuke toekomst wordt stukke kleiner (en de kans op een criminele carierre wordt alleen maar groter).....Uiteraard kan/mag je voor deze weg kiezen, maar dan moet je ook niet zeiken als je later geen leuke baan kan vinden. Dat heeft dan niets met die "discriminerende"Hollanders te maken, maar met je ouders die het niet nodig vonden om je een beetje op deze maatschappij voor te bereiden...
maroc_angel
08-11-2003, 22:40
Bestaat volgens mij nog niet.
Misschien over een paar jaartjes ofzo.
Mischien dat ik er eentje over een paar jaar gaan open.
Dan zijn jullie er met jullie kinderen welkom.
Whahhahhahahahaha
Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.