Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : eigen wil opdringen aan anderen

Pagina's : [1] 2

LZN
07-11-2003, 06:14

WASHINGTON - De Amerikaanse president Bush heeft donderdag opnieuw gepleit voor democratie in het Midden-Oosten. Hij zei in een rede voor de National Endowment for Democracy dat de regio zich op een keerpunt in de geschiedenis bevindt. Amerika zal er in slagen democratie in Irak te brengen, aldus Bush. "Het falen van democratie in Irak zou terroristen in de wereld aanmoedigen, het gevaar voor het Amerikaanse volk vergroten en de hoop van miljoenen in de regio vernietigen." Hij riep Syrië, Iran en de Palestijnen democratische hervormingen door te voeren. Hij prees de ontwikkeling in onder meer Jordanië, Oman en Saudi-Arabië. Bush benadrukte dat democratisering niet automatisch een verwestelijking van de islamitische samenlevingen inhoudt. Islam is verenigbaar met democratisch bestuur, aldus de president. Dat ontkennen noemde hij "culturele hooghartigheid". Hij zei dat democratie geenzins perfect is, maar wel de meest menswaardige vorm van samenleven is en "de enige weg naar nationale succes en waardigheid een schande is het wel dat een ondemocratisch "gekozen" president een democratie op wilt dringen aan andere landen......... wat is er dan zo goed aan een democratie, is het heilig? talloze voorbeelden van leiders van demoratische landen die bewijzen dat een "democratie" vals is en misleidend. de wereld ver-amerikaniseert............brrrrr, krijg er de rillingen van.

Heiba
07-11-2003, 07:28
:regie: Pistaa, buddy, NIET OP DE MAN IN SPELEN! Jullie zitten beiden in de gevaren zone, dus gedraag je nou eens behoorlijk!

Heiba
07-11-2003, 07:41
Origineel gepost door Pistaa Ik gedraag me behoorlijk..hoor je mij zeggen dat ik een fan ben van een klootzak als bin laden? Trouwens nogmaals.....moet je maar eens goed kijken hoeveel er op de man gespeeld wordt hier. Merkwaardig dat je steeds achter mijn veren zit. Moet ik voor jou effe alles verzamelen waar op de man gespeeld wordt? Als je iets doet...doe het dan goed...en leg de lat gelijk voor iedereen heiba.. Want je eenzijdige gezeur komt me de strot uit.. Oeps......volgende ban... Ik had beter fan van bin laden geworden :D Het is toeval(of misschien juist niet); juist als ik een topic in kijk, dat ik net jou weer bezig zie. Maar jij bent beslist niet de enige, die wordt aangesproken op zn gedrag. ;)

Heiba
07-11-2003, 07:44
Origineel gepost door buddy Tja, ik ben slecht vergeef mij.... Ik weet echt niet meer wat ik moet posten Als iemand de vrijheid wil opdoeken voor Allah in de plaats terug te zetten. Zoiemand leeft toch niet in deze realiteit, ik hoop dat ie het niet echt meent. Ik namelijk niet dat hier pilletjes tegen zijn. Een meningsverschil kun je ook op een volwassen manier motiveren.

Heiba
07-11-2003, 08:01

Origineel gepost door buddy Normaal gesproken wel ja. Maar als er iemand is die iedereen als Moslim ziet en hele landen Islamitisch wilt maken begrijpt iets fundimneteels niet. Democratie is vrijheid, binnen deze vrijheid kan een of andere godsdienst bijvoorbeeld Islam bestaan. Maar er zijn ook mensen die willen zuipen n.euken en drugs gebruiken. Er zijn mensen die er vanuitgaan dat als je dood bent dat je dood bent. Dus die willen hier nog wat lol hebben. Je kan toch niet met droge ogen gaan beweren dat jouw geloof het enige ware geloof is. Ik geloof dat ze zelfs bij het christendom (niet dat ik daar zo een voorstander van ben) achter gekomen dat ze wellicht niet de enige zouden kunnen zijn die het "juiste" antwoord heeft. We leven in de 21 eeuw en er lopen gewoon mensen rond met ideeen uit de middeleeuwen, dat kan toch niet. Straks gaat ie beweren dat de aarde plat is. Homo's slecht zijn en Heksen bestaan. Waarom zou hij niet mogen wensen dat de hele wereld Islamitisch wordt, als jij mag wensen dat de hele wereld een democratie wordt, en je buurman wenst dat de hele wereld hierarchie wordt? Zo liberaal, en democratisch is een democratie ook weer niet. ;) Denk daar maar eens over na. Daar valt nog aardig over te twisten. Je hebt overal goede en slechte mensen, dus overal zullen er steken worden laten door mensen. Deze wereld is niet perfect.

Heiba
07-11-2003, 08:04
Iedereen is 200% overtuigd van zijn of haar geloof(en is daarmee overtuigd dat de rest het mis heeft), daar zijn het Gelovigen voor.

black_beauty
08-11-2003, 03:07
Deze mensen...................................... Kijk niet kunnen begrijpen en niet willen begrijpen zijn.....that's the question. Julie ( Democraatje, dummytje, pistatje, snikkeltje en de rest, wie de schoen past trekke hem aan) WILLEN niet begrijpen dat voor een gelovige, in dit geval in de Islam, ALLAH, Zijn woorden, Zijn geboden en verboden, Zijn goedkeuring , liefde boven alles gaat. Daar kan geen land, geen integratie, geen wet en zeker geen haatdragende Maroc.nl prikker tegen op. (wie de schoen past....)

Pagina's : [1] 2