Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Waarom al dat geweld in de wereld ???

Pagina's : [1] 2 3

Dahmane
06-11-2003, 21:37

Er gaat geen dag voorbij zonder dat er ergens in de wereld slachtoffers van geweld vallen geweld is overal aanwezig dit is de nieuwe wereld :rolleyes: Waarom kunnen mensen niet zonder geweld met elkaar omgaan ?

IFRIQUIA
06-11-2003, 22:52
Waarom al dat geweld in de wereld ??? (Bericht #) Er gaat geen dag voorbij zonder dat er ergens in de wereld slachtoffers van geweld vallen geweld is overal aanwezig dit is de nieuwe wereld DAT KOMT OMDAT ER VEEL ARMOEDE, HONGER EN ONDERDRUKKING IS EN MEN WILT NIET NAAR DIE ARME ONDERDRUKTE HONGERIGE ARME SLOEBERS LUISTEREN MEN BEGRIJPT HUN NIET STERKER NOG MEN ANTWOORD ALLEEN MET DE TAAL VAN GEWELD DUS DIE ARME HONGERIGE SLOEBERS HEBBEN DIE TAAL OOK GELEERD IN DE HOOP DAT MEN NAAR DIE HONGERIGE BEROOIDE EN BEROOFDE MENSEN LUISTERT ZE HEBBEN TOCH GEEN TOEKOMST MEER DUS WEING TE VERLIEZEN ,DAAROM BESTE Dahmane

Missy_Rose
07-11-2003, 09:55
Origineel gepost door buddy En eens even kijken, alle landen waar oorog is. Is er een godsdienst die in al deze landen voorkomt. Wie het goede antwoord weet krijgt een koekje, maar je weet het pas na zonsondergang opeten. Waar slaat dat nou weer op? De meeste landen waar oorlog gevoerd wordt, zijn (zoals Ifrique al zei) gewoon arm. Het heeft helemaal niets met godsdienst te maken!

DUTCHIEXL
07-11-2003, 10:12
ik ken ook zo een mopje over het geloof hoe sterk het geloof is een priester geloofde zo erg in god dat ie verdronk en hoe. nou hij stond op het strand dicht bij de zee en t werd vloed het water komt tot aan zn knieen er komt een man langs die een touw gooit en zegt pak het touw anders verdrink je dadelijk. die priester: nee god redt me wel even later het water is nou tot aan zijn middel, komt er een vissersbootje aangevaren ende visser zegt tegen de priester spring aan boord voor je verdrinkt de priester zegt nee nee god redt me wel. iets later is het water tot aan zijn kin opeens ziet hij een helikpoter en een van de mensen in de helikopter gooit een ladder naar beneden en zegt tegen de priester beter klim je naar boven maar nee hoor die priester roept weer god redt me wel, eindstand is de priester verdronken en komt ie bij god en vraagt hem Mijn HEER waarom heeft u mij niet gered. GOD: ik stuur een man met touw een bootje een helikopter en nog vraag je me waarom ik je niet heb gered!!!!!

Missy_Rose
07-11-2003, 11:51

Origineel gepost door buddy Natuurlijk :rolleyes: godstienst heeft er niet mee te maken :rolleyes: Droom klim maar weer fijn in je wolk van blindheid de Islam zal je wel leiden. Godsdienst heeft er inderdaad niets mee te maken. Sinds de aanslagen op het WTC krijgen mensen een vertekend beeld van de islam. De islam veroordeelt het terrorisme. Uit de Qoran: Voorwaar, Allah gelast u goed met goed (te vergelden) en wel te doen aan anderen en te geven als aan verwanten; en verbiedt onbetamelijkheid, kwaad en opstand. Hij raadt u aan dat gij er lering uit trekt. (Qoran 16: 90) Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij de gehele mensheid had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken…(Qoran 5: 32) Probeer eerst de weten waarover je praat en dan mag je commentaar leveren!

Missy_Rose
07-11-2003, 12:16
Origineel gepost door buddy Ja Ja, Natuurlijk het antwoord staat natuurlijk in ons duizenden jaren oude boek. Al vergeet je er even bij te vertellen dat er in dat boek WEL een uitzondering wordt gemaakt voor het uitroeien van andere godsdiensten. Enne geloof had er niet mee te maken. Ik zal je wat anders vertellen, uiteindelijk is de enige oorzaak van alle oorlogen geloof. Soms indirect maar het is altijd de hoofdfactor. En hoe fanatieker ze zijn hoe heftiger de oorlogen worden. Zoals ik al eerder zei: wat l*l je nou man. Verdiep je ergens in, voordat je als een kip zonder kop dingen zegt die absoluut niet waar zijn! "In de godsdienst is er geen dwang" (Qoran, 2:256) "Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen." (Qoran 88:22-23)

Missy_Rose
07-11-2003, 14:29
Origineel gepost door buddy Tjong jonge, staat er ook nog in dat boek wat je vanavond gaat eten. Onder het schrijven bedacht ik me wat bizars. Er staat wel in dat je pas vanavond MAG eten. Moet wel heel fijn zijn je leven leiden en niet hoeven denken, dat heeft iemand duizend jaar geleden al gedaan en voor je opgeschreven. Nee, niet proberen om van onderwerp te veranderen! Trouwens dan zou niemand in Nl hoeven te denken, ik bedoel maar we hebben toch een wetboek? Nou de Qoran is hhetzelfde voor de moslims als het wetboek voor de Nederlanders. Dus L*UL v*rdorie nog aan toe niet over dingen waar je niets over weet.

Missy_Rose
07-11-2003, 14:52
Origineel gepost door buddy Dus godsdienst heeft niets met oorlog te maken, dus noem een een oorlog en ik zal je vertellen wat welke en hoe de godsdienst er mee te maken heeft Ik heb nu les, maar zometeen zul je wel merken dat oorlog niet per se met godsdienst te maken heeft. Ik zal zelfs zelf enkele voorbeelden geven. Ciao

Missy_Rose
07-11-2003, 17:44
Ach val toch allebei dood. Jullie zijn net zo kortzichtig als de rest. Ik had echt gedacht dat jullie het voor een keer van allebei de kanten zouden bekijken. Maar zelfs dat was te veel gevraagd :jammer:

Missy_Rose
07-11-2003, 18:06
Origineel gepost door buddy Ik heb het van twee kanten bekeken van mijn kant en van Abracadaver zijn kant. ja, maak maar overal een grap van :jammer: En ik me maar afvragen waarom ik jou ook al weer niet serieus neem :rolleyes:

Missy_Rose
07-11-2003, 18:12
:boos: Debiel

MELILLENSE
09-11-2003, 20:07
Origineel gepost door buddy dat bedoel ik, ik geloof dat christenen in het verleden wat geweldadiger waren mare op dit moment is het mij wel duidelijk welke godsdienst het meest agressie opwekt. Dat is waar, buddy, het zijn nog maar woorden die op dit forum worden uitgewisseld en je reageert als een gefrusteerde collaborateur die zijn eigen volk heeft achtergelaten en zijn voorouders heeft verraden om hier in Nederland als geassimileerde identiteitsloze de Islam in een kwaad daglicht te stellen zonder enige kennis van zaken, maar je bedorven en haatdragende gevoelens jegens moslims als drijfveer. Dat sprookjesboekje waar je het zo graag over hebt, is wel krachtig genoeg om je gevoelens tegenover de Islam telkenmale weer los te weken...zo zie je maar hoe zwak je wel bent, al schuil je je achter zinloze argumenten als zou je een eigen mening hebben. De meningen die jij hier voortdurend rondstrooit, zijn niet meer dan opgekropte frustraties en een grondige afkeer van al wat met godsdienst te maken heeft, en de Islam in het bijzonder....ironisch genoeg houden diezelfde godsdiensten ook jou continu bezig en kun je het niet van je afzetten. Oorlogen zijn soms gerelateerd aan godsdiensten, veelal onterecht, maar het zijn dezelfde drijfredenen voor zowel gelovigen als niet-gelovigen, wat jou bijgevolg medeplichtig maakt aan oorlog, weliswaar met woorden maar daarom niet minder, met als hoofdreden het geloof dat jij onterecht bekritiseerd door je enggeestigheid en bewuste kwaadwilligheid. Je bent niet meer dan een ordinaire godsdienstfanaticus, molukker...met de Islam als jouw tergende tegenpartij die alle agressie in jou losweekt; Origineel gepost door buddy dat bedoel ik, ik geloof dat christenen in het verleden wat geweldadiger waren mare op dit moment is het mij wel duidelijk welke godsdienst het meest agressie opwekt. MELILLENSE :belgie:

MELILLENSE
09-11-2003, 20:14
Origineel gepost door Democraat Het is vrij controversieel om te te stellen. Maar het lijkt wel of de islam direct leidt naar aggresief gedrag tegen andersdenkenden. Dat hebben jo broeders op Ambon ook aan den lijve mogen meemaken. Grote hoeveelheden moslims en andersdenkenden in een gebied en er ontstaat zonder twijfel een geweldadig conflict. Terwijl er genoeg voorbeelden zijn van bv. Christelijken en Chinenzen die vredig samenleven zonder conflicten. Je zult je goedschiks of kwaadschiks moeten neerleggen bij het bestaan van de Islam, Kruisvaarder69, conflict of geen conflict, in Nederland, in Europa en wereldwijd...no matter what your feelings are. MELILLENSE :belgie:

jihad12
09-11-2003, 21:14
Kruisvaarder, bronnen graag en laat zien hoe je aan de gemanipuleerde cijfers komt. De Vs (christenen dus), UK (christenen dus) hebben meer landen aangevallen en bezet dan enig ander land ooit.

MELILLENSE
09-11-2003, 21:48

Origineel gepost door buddy Ik moet zeggen dat ik altijd erg moet lachen om jouw reacties, vooral je afschuw over mijn "assimilatie proces" zit je erg dwars he. Eigenlijk is het heel erg jammer dat je me niet kent. Je zou zo schrikken, je hebt het voorelkaar gekregen om een beeld van mij te creeren dat zo een beetje 100% haaks op de werkelijkheid staat. Een van mijn grootse motivaties om hier iedere keer weer terug te komen is om dit soort dingen over mijzelf te lezen. Bijzonder vermakelijk moet ik zeggen. Kennelijk heeft de posting je toch aangesproken en je in je 'pen' doen kruipen...maar wees gerust hoor, zo belangrijk ben je ook weer niet om iemand dwars te zitten, laat staan de behoefte om jou te kennen. Sommige mensen zoeken immers andere mensen op waaruit ze iets uit kunnen leren...vooruit is de weg, niet achteruit. Origineel gepost door buddy Een ding heb je goed, dat is inderdaad mijn afkeer van godsdienst, ik zal het je uitleggen. (hoewel dit verspilde moeite is aangezien ik jouw reactie al weet: "er is maar een waarheid en dat is die van Allah") Anyway godsdienst (niet alleen islam maar alle) pretenderen de waarheid te verkondigen. Nu is de waarheid een bijzonder fenomeen aangezien DE WAARHEID niet bestaat. ???? Je bent me vast kwijt. De Waarheid bestaat zeer zeker, alleen heeft de mens ze niet in pacht. Maar ze bestaat, je moet alleen erin willen geloven en daar wringt juist het schoentje, geloven is een werkwoord m.a.w. actie nemen en niet gemakshalve alles van tafel vegen om datgene te doen wat je denkt dat goed is. Wat maakt het vermoorden van iemand tot een slechte daad? Wat maakt het misbruiken van een kind tot een slechte daad? Goed en kwaad zijn inherent aan geloof...anders zat de mens nog vrouwen midden op straat te bespringen en elkander de kop in te slaan. Origineel gepost door buddy Het zit zo iedereen heeft namelijk zijn eigen waarheid. Dat kan ook niet anders want uit de informatie die iedereen opneemt wordt de waarheid gedestileerd. En dat is mooi want dat krijg je vrij denkende zielen. Hierdoor ontstaan er creatieve processen en wordt de vooruitgang gestimuleerd. Doordat ieder vrijdenkende ziel een andere denkroute aanneemt en hieruit ontstaan nieuwe filosofieen en ideeen. Scholing is eigenlijk al redelijk schadelijk voor dit proces niet de scholing opzich maar de wijze waarop, iedere student wordt op gelijke wijze geschoold. Met gevolg dat er gelijke denkroute worden gecreeerd. Vandaar dat de grote wijze uit onze geschiedenis in meer of mindere mate zelfdidactisch waren. Maar hetzelfde geld voor geloof, geloof is niets meer als een set met "waarheden" deze waarheden worden systematisch onder alle gelovige verspreid. Met als gevolg dat meningen die gelovigen vormen via een gelijk denkroute ontstaan en dus veel overeenkomsten zullen hebben met gelijkgezinden. Het resultaat is dat gelovigen bij medegelovigen vaak bevestiging van hun meningen en gevoelens krijgen. Dit is voor overheden heel fijn allemaal makke schapen die het gelijke denken en voelen. Echter voor de vooruitgang van een bevolkingsgroep is dit zeer nadelig er ontstaan immers geen nieuwe ideeen. Je kan ook zien dat inovative vooruitgang een ongelijkevenredig is aan de mate van geloofsgezindheid binnen een bepaalde leefgemeenschap. Dus eigenlijk is juist niet geloven een uiting van sterkte en niet van zwakte. Die vrij denkende zielen hebben er inderdaad toe geleid dat de hedendaagse waarheid berust is op winstbejag, egoïsme, haat, technologieën die de mens 100x kunnen vernietigen, alternatieve sexuele uitspattingen en bedorvenheden, enz. enz. De moraal van de huidige mens is ver te zoeken...zo ver zelfs dat de grenzen tussen goed en kwaad elkaar overlappen ten voordele van het eigenbelang. Neemt niet weg dat onrecht vandaag de dag zeer zwaar wordt getaxeerd, economisch en menselijk...en niet meer ongestraft wordt getolereerd, en dat is wat oorlog met zich meebrengt...godsdienst wordt er gemakkelijkheidshalve bijgesleurd, terwijl de ware toedracht, nogmaals, winstbejag en eigenbelang is, ideeën die uit vrij denkende zielen zijn ontsproten. Dit zijn nog maar oorlogen om het zwarte goud...wanneer het zal gaan om het blauwe goud, in een werelddeel waar de bevolkingsgroei ongekende records kent, zal zelfs het machtigste leger niet in staat zijn om orde op zaken te stellen, de vijand zal immers iedereen en niemand zijn. Origineel gepost door buddy Als je werkelijk goed kijkt naar de achtergronden van oorlogen dan kom je altijd op geloof uit. Ik ben ooit een heel rijtje afgegaan en duidelijk was godsdienst overal aanwezig. Ik zal eerlijk toegeven dat er een oorlog was die ik niet kon terug leiden naar geloof maar ik moet zeggen dat ik ook ERG weinig wist van de achtergronden van die oorlog (dat was de Falckland oorlog) Ik kan je wel helemaal gaan uitleggen hoe het exact zit met oorlogen en godsdienst mare ....... genoeg getypt Ik twijfel of ik je het tegendeel heb kunnen bewijzen, maar dat maakt niet uit. Een keertje mag ik wel eens serieus zijn. Zo, ik ga weer verder, lekker op jullie niveau hier en daar wat provocerende dingen roepen :) Je twijfel is gegrond, buddy, je zit met oogkleppen en zolang je afkeer voor godsdiensten je perceptie op de reële wereld verstoort, zul je vastgeroest in je eigen ideeën doelloos zwalpen op een oceaan van onwetendheid. Geloof maakt deel uit van de realiteit, buddy....als je dat niet vat, leef je verder in je eigen wereldje van milk and honey. MELILLENSE :belgie:

Pagina's : [1] 2 3