Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Alles over dat slimme hek ...

Pagina's : [1] 2

Scottie
06-11-2003, 12:29

Nou, het is wel jammer dat ze dat hek niet langs Ramallah hebben gebouwd. Dan was dat aan flinters geschoten kantoor van die beroepsmoordenaar aan de goed kant van dat hek komen te liggen. Aan de Isralische kant. Een jong Israelische ambtenaar kijkt op zijn bureau naar het bestemmings plan van die wijk en wat ziet hij? Er mogen geen hoofdkwartieren staan als daar geen stromend water is. En dat is er niet. Het is afgesloten, de gebruikers betalen de waterrekening niet meer. Zodra die oude moordenaar op tv komt, worden het beeld gelijk zwart/wit, zo erg stinkt die man. Hier, nare hekkenhaters, hier is een programma over dat hek, allemaal kijken anders hou je voortaan je eeeehhh .... mond! Van slachtoffer naar onderdrukker Het is een van de grootste bouwprojecten in de geschiedenis van Israël: De muur. Hij is 500 km langen maar liefst 100 m breed en bestaat uit hekken met scheermesjes, diepe kanalen, sensoren, camera's en op afstand bedienbare geweren. Voor de Israëli's -die de muur bouwen in de hoop verdere Palestijnse zelfmoordaanslagen te voorkomen - een veiligheidshek; voor de Palestijnen een apartheidsmuur. Het verklaarde doel van het hek lijkt namelijk anders uit te pakken. Het hek is zo geplaatst dat aan de Israëlische kant altijd Palestijnen zullen wonen en aan de Palestijnse zijde Israëli's. Bovendien loopt de muur voor het grootste gedeelte door Palestijns grondgebied; in Jeruzalem dwars door Palestijnse wijken, wat betekent dat zij worden afgesneden van de Westbank, hun scholen, winkels en ziekenhuizen. Hoe en waarom kunnen slachtoffers van een vreselijke oorlog in minder dan vijftig jaar de rol van slachtoffer inwisselen voor die van onderdrukker? vroeg documentairemaker Benny Brunner zich af. Aan de hand van een portret van de muur en een gesprek met de Israëlische journalist Gideon Levy zoekt hij het antwoord op die vraag. Tegenlicht, zondag 9 november Nederland 3, 20:55- 21: 05 uur

Danielle2
06-11-2003, 14:06
Gideon Levi is de beste journalist van heel Israel! Heb enorm veel bewondering voor hem.

House
06-11-2003, 17:07
Origineel gepost door Scottie Het is een van de grootste bouwprojecten in de geschiedenis van Israël: De muur. Hij is 500 km langen maar liefst 100 m breed en bestaat uit hekken met scheermesjes, diepe kanalen, sensoren, camera's en op afstand bedienbare geweren. Tegenlicht, zondag 9 november Nederland 3, 20:55- 21: 05 uur Amerika is zo te zien gul geweest bij het weggeven van allerlei speeltjes en hi-tech snufjes.

Scottie
06-11-2003, 18:14
Nou, nee, het hek komt uit Nederland, Nederlanders zijn grote hekkenbouwers en beschikken over een grote en levendige industrie. Het was Nemef die het eerste ontwerp maakte. De deuren kunnen worden omgezet, gaan ze nu alleen naar binnen open, na enkele aanpassingen kunnen ze alleen naar buiten open, net als bij deuren die een brandveiligheidscertificaat hebben. Die geweren niet, want als je een Nederlander een geweer ergens aan laat vastmaken, dan schiet het makkelijk de verkeerde kant uit en die Israeliers zijn niet gek. Scottie, geLipst.

House
06-11-2003, 19:59

Origineel gepost door Scottie Nou, nee, het hek komt uit Nederland, Nederlanders zijn grote hekkenbouwers en beschikken over een grote en levendige industrie. Het was Nemef die het eerste ontwerp maakte. De deuren kunnen worden omgezet, gaan ze nu alleen naar binnen open, na enkele aanpassingen kunnen ze alleen naar buiten open, net als bij deuren die een brandveiligheidscertificaat hebben. Die geweren niet, want als je een Nederlander een geweer ergens aan laat vastmaken, dan schiet het makkelijk de verkeerde kant uit en die Israeliers zijn niet gek. Scottie, geLipst. Ik heb het daarom ook over de speeltjes en technische snufjes :wijs: En het zegt ook wat over Nederland die die hek heeft gebouwd.

Scottie
06-11-2003, 20:15
Nou, inderdaad, Nederlanders zijn goede hekkenbouwers anders hadden we hier nooit de koeien van de schapen kunnen scheiden en was het een rotzooitje geworden. Nemef heeft een clausule ingebouwd. Als het hek niet meer nodig is dan kopen ze het tegen inkoopsprijs terug. Hier is nog ruimte genoeg voor een hek. Scottie, ontLipst.

House
06-11-2003, 20:23
Origineel gepost door Scottie Nou, inderdaad, Nederlanders zijn goede hekkenbouwers anders hadden we hier nooit de koeien van de schapen kunnen scheiden en was het een rotzooitje geworden. Nemef heeft een clausule ingebouwd. Als het hek niet meer nodig is dan kopen ze het tegen inkoopsprijs terug. Hier is nog ruimte genoeg voor een hek. Scottie, ontLipst. Dit noem ik nou een blabla-reactie. Discussieren en bij het onderwerp blijven is blijkbaar niet voor jou weggelegd. later :zwaai:

IFRIQUIA
06-11-2003, 21:45
Scottie Alleen jammer dat het hek niet gaat helpen maar blijf maar hopen het gaat een concertratiekamp worden hebben jullie joodjes toch iets geleerd van de nazi-kampen bravo ... Klasse dat Nederland volgens scottie meewerkt ik voel zelfs trots in je berichtje ik zeg het even in je taaltje schlemiel daniel bewonder je ook sharon en je hek en olijfboom omzagende kolonisten ? ik voel medelijden met jullie ,

IFRIQUIA
06-11-2003, 21:46
Scottie Kunnen ze jou in douchcabine zetten ?

Scottie
06-11-2003, 22:23
Origineel gepost door IFRIQUIA Scottie Kunnen ze jou in douchcabine zetten ? Nou, reken maar. Desnoods rechtopstaand, met m'n brug uit m'n mond gebroken, m'n rechtervinger afgehakt omdat m'n moeder's ring niet mee wilde geven en naakt gemaakt luister ik naar het sissen van Cyclon-B en wacht tot de vrouwen gaan gillen, het licht uitgaat en het duister intreedt. Hopelijk ben ik dood als ik de oven wordt ingeschoven. Natuurlijk ben ik tegen dat hek. Maar ik ben ook tegen opblaaskinderen en soms ook tegen het optreden van Israelische soldaten. Dat hek beschermt de Palestijen en de Israeliers tegen Arafat en zijn gemaskeerde machtsstrijd met Hamas. Een klein kind zet je ook in de box. Ssssssssssscottie.

Scottie
06-11-2003, 22:34
Origineel gepost door misssmaghreb allatief allatief, zet hier een berichtje zodat iemand misschien aan ze gaat denken en ik word hier meteen uitgejouwd, en scottie vraagje ben je ook lid van maghreb.nl of geweest Nou, nee, maar jij wel. Niemand wil jou uitjouwen, maar als je zulke zotteklap schrijft dan roep je dat over jezelf af. Jij laadt de verdenking op je ook niet te denken niet aan dat wanhopige kind, jij denkt alleen maar aan weer een aktie beschadiging Israel. Als dat verhaal waar zou zijn, hetgeen ik met reden betwijfel, die tekst echt dan gebruik jij dat kind voor eigen doel. jij wilt dat kind niet helpen, nee je wilt jezelf weer een reden geven mensen te haten waarvan je de oorsprong kent noch het land op de Bosatlas kunt aanwijzen. Marokkanen hebben een ziekelijke behoefte iets te haten. Dat komt omdat ze zichzelf haten voor hun maatschappelijk falen in Nederland. Omdat die schande te groot is om te dragen wordt een onschuldig volk als doel van die haat gekozen. Jullie haten in Israeliers wat je in jezelf veracht. Het haten van anderen is vaak bewezen een zelfhaat te zijn. Maar je vergist je, de Palestijnen zijn de eersten die onmiddellijk gaan samenleven, handelen en bij hun joodse buurstam op visite gaan. Als die Palestijnse staat er is. Gemengde huwelijken kenden ze al voor de eerste intimifada. En als die staat er komt is dan niet dankzij Marokko of verdwaasde MaroNederlanders maar desondanks. Jullie betekenen geheel niets. Die over-identificatie van Maromensen met Palestijnen is ziek. Palestijnen hebben nog nooit van Marokko gehoord en als ze ooit lezen wat de Maro's in naam van hun leed hebben gedaan, dan schamen ze zich rot zulk een schijnheilig volk als geloofsgenoten te hebben. Ik vraag me af, wie zijn de volgende slachtoffers van de niet-aflatende Marokkaanse zorg voor de minderbedeelden zullen zijn ... Scottie.

IFRIQUIA
06-11-2003, 22:40
Scottie ? Je hebt gelijk alleen die waanzin stopt niet bij Araffat hij is niet zo machtig als jij denkt en Vervangbaar alleen palestina is niet vervangbaar die is gestolen door die maatjes van je met hun nederzetting politiek ken je JUDAS waarschijnlijk niet daar valt niet mee te praten heb je SHEIKH YASSINE gehoord als er een vreedzame opplossing was zou hij de hele wereld afreizen om het te halen .... Met gefrustrrreeeerrrrrde Holocaust knesset politiek valt niet te praten ze zouden jou zelfs zonder te knipperen met hun ogen afmaken,,,

IFRIQUIA
06-11-2003, 22:45
Marokkanen hebben een ziekelijke behoefte iets te haten. Dat komt omdat ze zichzelf haten voor hun maatschappelijk falen in Nederland PLEUR OP MET JE ROTZOOI WE ZIJN IN NEDERLAND OM EEN BETER LEVEN OP TE BOUWEN EN DAT IS NIET MAKKELIJK MAAR MOEIZAAM JE DOET NET OF MAROKKO EEN HEL IS GA ER EENS ER NAAR TOE EN KIJK HOE JE BEHANDELD WORDT ALS EEN KLEINE KONING KAN IK JE VERZEKEREN EN DOE DE GROETEN AAN CASABLANCA ALS JE ER BENT IK DENK DAT JE ER IN DE WAR RAAKT EN ZIET HOE VER MAROKKO AL IS ...PES(t)SIMIST

IFRIQUIA
06-11-2003, 22:46
Origineel gepost door Scottie Nou, nee, het hek komt uit Nederland, Nederlanders zijn grote hekkenbouwers en beschikken over een grote en levendige industrie. Het was Nemef die het eerste ontwerp maakte. KLOPT ZE HEBBEN DE NAZIS OOK GOED GEHOLPEN MET HUN INDUSTRIE

Scottie
06-11-2003, 23:41

Nou, nee, de nazi's hebben Rotterdam en het eeuwenoude stadhuis van Middelburg en nog wat steden gebombardeerd om de Hollandse regering tot overgave te dwingen: Rotterdam's haven en binnenstad waren volkomen plat. In Zandvoort en Katwijk werd de vissersbevolking uit hun huizen gedreven waarna tanks hun huizen platreden om de Atantikwal aan te leggen. Als jullie straks weer naar Zandvoort gaan, kijk dan eens naar de huisen langs de boulevard: allemaal na-oorlogs. En als je bij Katwijk, Noordwijk en Zandvoort naar de duinen kijkt, kun je de bunkers nog een beetje zien. Toen de oorlog over was hadden de nazi's de industrie en havens volkomen geplunderd en / of vernietigigd, alle machinenes gestolen, al het goud uit de Nederlands Bank geroofd, hele gebieden onder water gezet, in 1944 gedurende de Hongerwinter tienduizenden vrouwen en kinderen laten doodgaan van de honger, kunst geroofd en de joodse medeburgers afgevoerd. Als je in Amsterdam langs Artis loopt zie je aan de overkant de gevel van de voormalige schouwburg. Daar werden de joodse mensen samengedreven voordat ze in veetreinen naar de gaskampen werden vervoerd. Beroofd, gemarteld en vermoord, ook de homo's en zigeuners, honderduizenden mannen naar de Arbeitzeinzats afgevoerd en daar zo niet vermoord danwel gebruikt voor de nazi's hun medische experimenten. De Amerikanen en Engelsen hebben om de Duitsers te verdrijven het station van Leiden gebombardeerd en de buurt erom heen, het Bezuidenhout in Den Haag, Amsterdam- Noord en Arnhem. "One bridge too far ..." Als represaille voor een aanslag op een officier hebben ze de mannen van Putten of afgevoerd of achter de kerk doodgeschoten. Toen de laatste nazi-soldaten over de Berlagebrug Nederland verlieten was dat land land beroofd en teruggezet in 1700 zoveel. Vrouwen die een kind van een Duitser hadden "opgelopen" werden op straat kaalgeschoren. Nssb' werden jaren lang geinterneerd in de voormalig doorgangskampen. Als Nederlanders toen de nazi's hebben geholpen was dat onder dwang. Nederlanders hielden niet van opperbazen. Nog niet. Hier werden de bevolkingsregisters met de kaartenbakjes waarin achter veel namen een "J" stond in brand gestoken om de joden uit Duitse handen te houden. De door de nazi's ingestelde "Joodse Raad" werd gedwongen mee te werken aan de uitroeing van de joodse Nederlanders. Veel verzetsmensen zijn gemarteld en / of in een duinpan doodgeschoten. Als je boodschappen gaat doen bij de C-1000 in Amsterdam- Zeeburg kom je langs het Lloyd-hotel. Daar werden de verzetsmensen door de nazi's ondervraagd. Dat ondervragen kon best wel dagen duren. In Scheveningen zijn in de gevangenis daar ook heel veel verzetsmensen doodgemaakt. Met de Amerikaanse Marshall-hulp werden Nederland en andere landen geholpen weer op gang te komen. Niet alleen om die uitgeputte Nederlanders en Duitsers te helpen, maar ook om stabiele regeringen te vormen, om een barriere tegen het fascisme op te werpen. Dat die barriere er is, daar profiteren nu met name mensen van die uit een land komen met een hele nare koning of president. Fijn dat je een mening hebt, beter ware het als je weet waarover je het wilt hebben. Is die koning nou een Arabier of een Berberse man? Brandt zijn vader nu een vagevuur of kijkt hij trots neer op zijn megalomane maar overigens mooie moskee? Scottie.

Pagina's : [1] 2