Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Slachtoffer van steekpartij kon school niet afmaken

Pagina's : [1] 2

NAJLAGIRL
06-11-2003, 10:15

wat vind je van deze artikel de helft dat erin staat is niet waar gelukkig hebben ze geen marokkaans gezin bij gezet het meisje die dit heeft geflikt ken ik en ik heb het verhaal gehoord en gelezen zehma doen alsof die jongen niks heeft gedaan en dan 3ad exxpres erin zetten doe meid kwam niet eens tegen hem maar haar vriendin maar ja geen grappen met haar nu weet hij het dat hij maar niet moest schelden ik heb nog een uit de utrecht nieuwsblad zelf en daar staat weer in dat ze nog allemaal moeten gaan zitten maar ze hebben hun tijd al gezeten wa lees en geef je reactie wat je ervan vind vind je dat het hoort wat zij hebben gedaan of moest zij niks doen omdat ze een marokkaans meisje is en niet ruzie hoort te maken met jongens LET ME KNOW!!!!!! Slachtoffer van steekpartij kon school niet afmaken Door Wilma Matheij VIANEN/IJSSELSTEIN - Slachtoffer Gert van Leeuwen (16) uit Vianen ondervindt nog steeds gevolgen van de steekpartij op het Cals College begin dit jaar. Mede als gevolg daarvan maakte hij zijn vmbo-opleiding op de IJsselsteinse scholengemeenschap niet af. Hij had bij de steekpartij een klaplong en verwondingen aan rug, hoofd en arm opgelopen. Zijn moeder vindt de hiervoor uitgedeelde straffen eigenlijk niet zwaar genoeg. ,,Maar dat vind je denk ik altijd als het je eigen kind betreft.’’ De Utrechtse rechtbank veroordeelde twee broers (18 en 13) en een zus (15) uit IJsselstein gisteren tot jeugdgevangenis en werkstraffen voor hun betrokkenheid bij de steekpartij. Gert zelf wist gistermiddag nog niet welke straffen de drie daders hadden gekregen. ,,Toen slachtofferhulp rond etenstijd belde over de uitspraak was hij bij z’n vriendin. Ik heb nog geen rustig moment gevonden om het er met hem over te hebben. Ik wilde dat niet zomaar even snel doen’’, aldus zijn moeder gistermiddag. Op het moment dat de steekpartij plaatsvond kampte Gert volgens haar al met enige achterstand in zijn opleiding. ,,Maar die was in te halen geweest als dit niet was gebeurd.’’ Als gevolg van de steekpartij voelde Gert zich volgens zijn moeder helemaal niet meer prettig op school en lukte het niet zich nog voor te bereiden op zijn vmbo-examen. De Vianense scholier volgt nu een schakelopleiding bij het SPBU opleidingscentrum voor de bouw en het ROC. Omdat hij geen vmbo-diploma heeft, moet hij eerst een aantal certificaten halen. Daarna hoopt hij aan de slag te kunnen als timmerman en zijn opleiding lerend en werkend te voltooien. Volgens moeder Van Leeuwen praat haar zoon nauwelijks meer over het dramatisch voorval bij het Cals College. De steekpartij volgde indertijd op een ruzie in de gang van de school. De 15-jarige F. el M. was die middag expres tegen passerende medescholieren opgelopen. Gert van Leeuwen zei daar wat van en moest dit de volgende dag bekopen met een aantal steekwonden. Eerst leken de verwondingen mee te vallen maar in het ziekenhuis bleek zijn long geraakt.

NAJLAGIRL
06-11-2003, 10:32
CEL- EN WERKSTRAFFEN VOOR STEEKPARTIJ OP IJSSELSTEINSE SCHOOL Het 15-jarige meisje werd veroordeeld tot 239 dagen jeugddetentie, waarvan 150 dagen voorwaardelijk plus een werkstraf van 80 uur. Haar oudste broer kreeg een celstraf van 234 dagen, waarvan 150 voorwaardelijk plus een werkstraf van 100 uur. De jongste broer moet 179 dagen zitten, waarvan 90 voorwaardelijk. Hij kreeg tevens een werkstraf van 60 uur

NAJLAGIRL
06-11-2003, 10:37
kenje niet lezen dit is een artikel uit utrecht nieuwsblad over een meisje in die tijd 14 en nu 15 die met haar broers een jongen hebben gestoken ze vertellen de halve waarheid snap je

NAJLAGIRL
06-11-2003, 11:09
Origineel gepost door Abracadaver Nee, er staat een stukje over een jongen die zijn school niet af kan maken door een achterstand opgelopen als slachtoffer van een steekpartij. Verder staat er een stukje over veroordelingen van daders. Hoe of wat de daders in verband staan met het misdrijf staat er niet, verder vermeld je ook niet wat er precies gebeurt is met die steekpartij. En je bent ook nog eens onduidelijk over je eigen verhaal met betrekking tot het gebeurde. Met andere woorden er valt geen touw aan vast te knopen. Misschien tijd om een rustig in en uit te ademen en te bedenken wat je nu eigenlijk wilt zeggen. ik zelf heb die kranten artikel wat het meisje zelf heeft gedaan maar ik kan hem niet hier op zetten ik zal wel zeggen wat er is gebeurt 2 meisjes een marokkaans en negerin liepen in de pauze door de gang en kwamen tegen mensen aan de krant beweerd dat het expres was de jongen (slachtoffer) schold haar vriendin uit waardoor het marokkaans meidse voor haar opnam ze sloeg en spuugde op hem en hij vervolgens ook er ontstond een kleine ruzie tussen beide ewa het meisje pikte niet dat ze werd geslagen door een ned jongen en belde de volgende dag haar broer op om vervolgens te komen hij was gekomen en die jongen had een stok ewa en haar broer een mes de broer gaf het mes aan zijn zusje waardoor ze die jongen heeft gestoken in zijn gezicht nek en arm haar broertje van 12 pakte weer het mes van zijn zus en hij stak de jongen in zijn rug ze hebben met z'n 3en 3 maanden vast gezeten wat ik dus hiermee wou weten is wat vind je hiervan wat er is gebeurt en dat het een marokkaans meisje was dat ze haar broer in schakelde dit is de vraag aan jongens: zou jij het zelfde hebben gehandeld als haar broer? begrijp je het nu wat beter

babyvanbelisma
06-11-2003, 11:26

Ja zo is het inderdaad duidelijker. Ik vind het belachelijk dat ze haar broer erbij heeft gehaald. Eerst een beetje zitten uitlokken, spugen, enz. en als ze het niet meer alleen aankan dan moet er iemand bij komen. Sorry hoor, maar dat je een meisje bent wil niet zeggen dat je afhankelijk bent van anderen. Zij is die ruzie begonnen, laat haar maar zelf met de gevolgen omgaan!!!! Echt, daar kan ik me echt boos om maken: van die trutjes die een bijdehante grote bek hebben en als ze dreigen voor lu.l te komen te staan dan moet hun 'eer' opeens verdedigd worden! Tzzzzz echt van die nepheiligen.... Oww don't get me started, ik hou erover op want ik zit me alleen maar pissig te maken.....:boos:

NAJLAGIRL
06-11-2003, 11:28
Origineel gepost door babyvanbelisma Ja zo is het inderdaad duidelijker. Ik vind het belachelijk dat ze haar broer erbij heeft gehaald. Eerst een beetje zitten uitlokken, spugen, enz. en als ze het niet meer alleen aankan dan moet er iemand bij komen. Sorry hoor, maar dat je een meisje bent wil niet zeggen dat je afhankelijk bent van anderen. Zij is die ruzie begonnen, laat haar maar zelf met de gevolgen omgaan!!!! Echt, daar kan ik me echt boos om maken: van die trutjes die een bijdehante grote bek hebben en als ze dreigen voor lu.l te komen te staan dan moet hun 'eer' opeens verdedigd worden! Tzzzzz echt van die nepheiligen.... Oww don't get me started, ik hou erover op want ik zit me alleen maar pissig te maken.....:boos: zij heeft het niet echt uitgelokt hij begon te schelden ewa wil jij zeggen dat als iemand je h oer noemt niks doet ze is bijdehand ik vind ook dat ze niet moest gaan steken dat valt gewoon niet goed te praten

babyvanbelisma
06-11-2003, 11:30
Origineel gepost door NAJLAGIRL zij heeft het niet echt uitgelokt hij begon te schelden ewa wil jij zeggen dat als iemand je h oer noemt niks doet ze is bijdehand ik vind ook dat ze niet moest gaan steken dat valt gewoon niet goed te praten Ja hij kan wel zijn begonnen met schelden maar het maakt niet uit of hij haar een h.oer noemt of niet, of hij begon of zij, van die meiden die zo snel mogelijk naar hun broer of vader rennen vind ik gewoon vies!!

NAJLAGIRL
06-11-2003, 11:31
Origineel gepost door Abracadaver Kinderen horen niet met messen en stokken rond te lopen..... ewa vertel ze dat maar dan opdat moment denk je niet aan de gevolgen ik zou niet zo hebben gehandeld als hun maar zij is nooit een lieverdje geweest en was al niet op het rechte pad gelukkig nu wel en inshallah zal het ook zo blijven als je iets hebt gedaan denk je later pas hoe erg het wel niet is geweest jullie moeten het ook van haar kant bekijken

NAJLAGIRL
06-11-2003, 11:33
Origineel gepost door babyvanbelisma Ja hij kan wel zijn begonnen met schelden maar het maakt niet uit of hij haar een h.oer noemt of niet, of hij begon of zij, van die meiden die zo snel mogelijk naar hun broer of vader rennen vind ik gewoon vies!! i get the point dus jij zou niet je broer bellen als een jongen ouder dan jou groter en sterker is ze was trouwens 14 op dat moment het is geen excuus ofzo maar ze was jong en d8 niet aan de gevolgen ze wou alleen hem een lesje leren

NAJLAGIRL
06-11-2003, 11:40
haar broertje zat bij haar op school en haar broer heeft ze gebeld wat haar broertje heeft gedaan wist ze zelf niet ze kwam er later via de politie achter en het mes werd pas te voor schijn genomen nadat haar broer zag dat de jongen een stok in zijn mouw had

PeterN
06-11-2003, 11:42
jullie moeten het ook van haar kant bekijken Hou toch asljeblieft op. Waarom zou ik het van de kant van zo'n idioot mens bekijken? Mensen opbellen en daarna iemand metelkaar neersteken omdat je zelf te achterlijk bent om je in te houden....en jij maar zeggen dat het over halve waarheden gaat en het allemaal (uiteraard) de schuld van de ander is. Bekijk het eens van haar kant? Hoe dom ben je? Bekijk het eens van de kant van degene wiens leven ze geruineerd hebben! Sorry hoor, ga hiervoor maar ergens anders medestanders zoeken...

NAJLAGIRL
06-11-2003, 11:57
Origineel gepost door PeterN Hou toch asljeblieft op. Waarom zou ik het van de kant van zo'n idioot mens bekijken? Mensen opbellen en daarna iemand metelkaar neersteken omdat je zelf te achterlijk bent om je in te houden....en jij maar zeggen dat het over halve waarheden gaat en het allemaal (uiteraard) de schuld van de ander is. Bekijk het eens van haar kant? Hoe dom ben je? Bekijk het eens van de kant van degene wiens leven ze geruineerd hebben! Sorry hoor, ga hiervoor maar ergens anders medestanders zoeken... ik weet wat zij heeft meegemaakt daarom en ook omdat ik haar persoonlijk ken ik heb al gezegd dat ik het niet goed vind wat ze heeft gedaan en ik geef absoluut niet ''het slachtoffer'' de schuld ze zijn gewoon beide begonnen zij hoorde hem niet te slaan en op hem te spugen en hij ook niet wat mijn vraag is: zal jij als je zusje je belt ook naar haar school komen als een jongen haar heeft geslagen en halve waarheden ze vertellen (ze is de krant) niet wat de rol van het slachtoffer is geweest nogmaals vind ik het erg wat er is gebeurt en het valt ook niet goed te praten wat zij hebben gedaan

babyvanbelisma
06-11-2003, 12:10
Origineel gepost door NAJLAGIRL ik weet wat zij heeft meegemaakt daarom en ook omdat ik haar persoonlijk ken ik heb al gezegd dat ik het niet goed vind wat ze heeft gedaan en ik geef absoluut niet ''het slachtoffer'' de schuld ze zijn gewoon beide begonnen zij hoorde hem niet te slaan en op hem te spugen en hij ook niet wat mijn vraag is: zal jij als je zusje je belt ook naar haar school komen als een jongen haar heeft geslagen en halve waarheden ze vertellen (ze is de krant) niet wat de rol van het slachtoffer is geweest nogmaals vind ik het erg wat er is gebeurt en het valt ook niet goed te praten wat zij hebben gedaan Als mijn kleine broertje of zusje mij zou vertellen dat ze op school lastig gevallen zou worden, gepest of wat dan ook ,dan zou ik eerlijk gezegd niet zo snel naar school gaan. Kinderen blijven kinderen en kunnen heel hard tegen elkaar zijn. Maar om nou als grote volwassene een kind te intimideren, dat vind ik eigenlijk wel triest. Als er sprake zou zijn van geweld, fysiek bedoel ik, dan ga je (als ouders of oudere broer/zus) naar de ouders van het kind, en dan spreek je die erop aan. Je zegt zelf dat ze nog maar 14 was toen het gebeurde en je suggereert daarbij dat ze niet goed wist wat ze eigenlijk deed. Moet die jongen waar ze ruzie mee had dat dan wel hebben geweten? Die was namelijk ook nog maar een kind. Gekke mensen....:(

dushi_dunya
06-11-2003, 15:05
heyyyyyyyyyy hoesso het aan haar kant bekijken ze is niet honderd ik zou gek zijn om iemand neer te steken en hoe kan je iemand nou neersteken die jou niets heeft aan gedaan ze is gewoon dom bezig en als mijn broertje met een mes zou rond lopen dat had hij het met mij te maken

NAJLAGIRL
07-11-2003, 23:20

Origineel gepost door dushi_dunya heyyyyyyyyyy hoesso het aan haar kant bekijken ze is niet honderd ik zou gek zijn om iemand neer te steken en hoe kan je iemand nou neersteken die jou niets heeft aan gedaan ze is gewoon dom bezig en als mijn broertje met een mes zou rond lopen dat had hij het met mij te maken het is mijn zusje niet en het is niet alleen haar schuld ik snap niet waarom mensen altijd de verdachte de schuld geven ze zou heus niet voor niks haar broer erbij halen en hij heeft haar geslagen en ik als meisje zou het niet pikken dat een jongen mij slaat ik ozu niet net als haar zo dom reageren maar wel wat eraan doen maar bedankt voor je reactie

Pagina's : [1] 2