Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : een jongen zei tegen mij......................

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

maghrebgirl20
06-11-2003, 09:11

dat de volgende generatie moslims, dus onze kinderen, veel minder gelovig zullen zijn. dus dat het net zoals bij de christeren een veel minder belangrijke rol gaat spelen. ik heb tegen hem gezegd dat ik denk van niet, maar het heeft me wel aan het denken gezet. wat denken jullie hiervan?

babyvanbelisma
06-11-2003, 09:30
Ik denk dat dat echt niet zo'n vaart zal lopen. Als je kijkt naar de moslim jongeren van deze tijd en de christelijke jongeren van deze tijd dan zie je al een duidelijk verschil. Christelijke jongeren doen veel minder actief in hun geloof dan moslims. Kom bij een moslimjongere niet aan zijn/haar geloof want dan raak je iemand heel diep. Ik weet bijna zeker dat het geloof in de moslim gemeenschap altijd een grote invloed zal blijven houden. Misschien wordt onze generatie wat minder conservatief, maar ik geloof niet dat je bang hoeft te zijn dat ze minder gelovig worden...

maghrebgirl20
06-11-2003, 09:35
Origineel gepost door babyvanbelisma Ik denk dat dat echt niet zo'n vaart zal lopen. Als je kijkt naar de moslim jongeren van deze tijd en de christelijke jongeren van deze tijd dan zie je al een duidelijk verschil. Christelijke jongeren doen veel minder actief in hun geloof dan moslims. Kom bij een moslimjongere niet aan zijn/haar geloof want dan raak je iemand heel diep. Ik weet bijna zeker dat het geloof in de moslim gemeenschap altijd een grote invloed zal blijven houden. Misschien wordt onze generatie wat minder conservatief, maar ik geloof niet dat je bang hoeft te zijn dat ze minder gelovig worden... klopt wij ook veel geloviger dan nederlandse jongeren. maar hun ouders waren geloviger en hun grootouders nog geloviger. en hij denkt dat het bij de moslims per generatie ook steeds minder gaat worden alleen liggen wij een generatie of 2 "achter" op dat gebied. snap je wat ik bedoel?

babyvanbelisma
06-11-2003, 09:49
Ja ik snap het wel, maar om dat tegen te houden zullen wij degene moeten zijn die onze kinderen goed en gelovig opvoeden. als we het willen behouden moeten wij er zelf wat aan doen. Wel een uitdaging he...:)

Aichake
06-11-2003, 11:21

salaam die jongen heeft gelijk. er komt nog of beter gezegt het begint al. veel moslimsmensen,als je een vraag aan hun stelt weten aze het antwoord niet. waarom niet:omdat de ouders niet met hun kinderen bezig zijn. de vrouwen tegenwoordig willen alleen werken,en hun kinderen gaan naar een opvang voor kinderen,na hun werk komen ze hun kind afhalen,daarna gaan ze naar huis,waar ze haar werk nog moet doen,na een een uur of 2moet het kind slapen. noemen ze dat kinderen opvoeden. waarom is de sjenna dicht er bij een vrouw dan bij een man, dat komt door het opvoeden van haar kinderen en sbar en al het werk dat ze doet en pijn die ze doorstaat bij een bevalling en niet vergeten het geloof,en wat er bij hoort. zie bij een bevalling hoeveel pijn een vrouw moet meemaken,voor die pijn die ze heeft ,inde plaats daarvan heeft allah ons alle zonden vergeven. het is hetzelfde of we zelf zijn geboren op dit moment.zo is het in de hadith geschreven.

babyvanbelisma
06-11-2003, 11:29
Origineel gepost door Aichake salaam die jongen heeft gelijk. er komt nog of beter gezegt het begint al. veel moslimsmensen,als je een vraag aan hun stelt weten aze het antwoord niet. waarom niet:omdat de ouders niet met hun kinderen bezig zijn. de vrouwen tegenwoordig willen alleen werken,en hun kinderen gaan naar een opvang voor kinderen,na hun werk komen ze hun kind afhalen,daarna gaan ze naar huis,waar ze haar werk nog moet doen,na een een uur of 2moet het kind slapen. noemen ze dat kinderen opvoeden. waarom is de sjenna dicht er bij een vrouw dan bij een man, dat komt door het opvoeden van haar kinderen en sbar en al het werk dat ze doet en pijn die ze doorstaat bij een bevalling en niet vergeten het geloof,en wat er bij hoort. zie bij een bevalling hoeveel pijn een vrouw moet meemaken,voor die pijn die ze heeft ,inde plaats daarvan heeft allah ons alle zonden vergeven. het is hetzelfde of we zelf zijn geboren op dit moment.zo is het in de hadith geschreven. Mooi gezegd hoor!! Maar laten we bidden dat het niet gebeurt en ik denk inderdaad ook dat het feit dat vrouwen tegenwoordig werken en hun kinderen achterlaten niet goed is.... Maar ja, met de huidige economie kunnen veel mensen zich niet veroorloven om thuis te blijven.... Nou, mijn kinderen zullen de islam van top tot teen weten, in ieder geval als het aan hun oma ligt, die weet echt alles!!!!

youssef007
06-11-2003, 21:15
salaam alaikoum... ik wou nog even kwijt... onze vertrouwen in Allah swt is aan het verdwijnen...we zitten heel de tijd met ons gedachte hoe moeten we geld verdienen en ooh ik kan niet rond komen, en verdien te weinig... hierop wil ik zeggen de Enige en kijkt goed de ENIGE die je alles geeft ook geld is Allah swt Hij is diegene die je risk (voorziening) geeft en niemand anders, de baas van je werk geeft niets als Allah het niet wilt... Dus op de eerste plaats moeten ons richten naar Allah swt...en ben je goed met je Heer zal Hij jou zeker niet in de steek laten...Hij laat zijn dienaars nooit in de steek...en wanneer je het misschien moeilijk hebt, richt je weer tot je Heer en weet dat het een test is van Allah swt, want Allah swt test zijn dienaars waarvan Hij houdt, dus zeg dan Alhamdoelilah met een glimlach en begin zeker niet te vloeken...en wanneer je door de test slaagt zal Allah swt je nog meer geven... dat is het probleem nu, vertrouwen in Allah swt... wou ook nog zeggen...hoe verder de ouders van de pad zijn van de Islam, hoe verder ook hun kinderen...en daarin speelt de vrouw een enorme grote rol, want zij is immers de eerste school, dus het is belangrijk dat de vrouw kennis heeft over de islam...en Moge Allah ons allen kennis schenken...amien wa alaikoum salaam

Bidawi_Mazlot
06-11-2003, 21:30
Origineel gepost door maghrebgirl20 dat de volgende generatie moslims, dus onze kinderen, veel minder gelovig zullen zijn. dus dat het net zoals bij de christeren een veel minder belangrijke rol gaat spelen. ik heb tegen hem gezegd dat ik denk van niet, maar het heeft me wel aan het denken gezet. wat denken jullie hiervan? Om de 100 jaar kiest Allah(swt) dienaren uit tussen het volk om de boodschap te verdedigen en voort te zetten....wanneer er veel chaos(fitna) is op de wereld dan wordt dit recht gezet....dat er Moslims er bewust voor kiezen of zullen kiezen om hun religie naast zich neer te leggen is nu eenmaal zo....maar el &amdulilah komen op hun plek weer een groter aantal bij.....het is uiteraard niet een wedstrijdje ''welke religie heeft de meeste volgelingen''....nee het gaat erom dat ''La illaha iela Allah" overeind blijft.....al zal er maar 1 oprechte Moslim op deze aardkloot blijven die La ielaha iela Allah roept vanuit zijn hart, zal deze aarde voortbestaan....maar wanneer de Fitna en Allah's aanbidding geen verlangen meer is voor mensen dan zal deze wereld ten einde zijn.... De ouders moeten inzien dat hun kinderen de toekomst zullen zijn insha Allah, daarom is het aan hen om hun kinderen vanaf jonge leeftijd te stimuleren in hun religie maar het altijd aan Allah(swt) of deze kinderen geslaagd zullen zijn of niet...de plicht moet gedaan worden en de rest is aan Allah(swt) Wees gerust de wereld is nog niet nabij, doe je ogen en oren open en je zult het merken ;)

JETLI
06-11-2003, 21:46
Origineel gepost door maghrebgirl20 dat de volgende generatie moslims, dus onze kinderen, veel minder gelovig zullen zijn. dus dat het net zoals bij de christeren een veel minder belangrijke rol gaat spelen. ik heb tegen hem gezegd dat ik denk van niet, maar het heeft me wel aan het denken gezet. wat denken jullie hiervan? Ik denk dat die jongen toch wel een beetje de waarheid zegt. Ik denk dat onze kinderen tegen andere conflicten aanlopen dan wij op dit moment met onze ouders. Kijk maar alleen hoe wij zijn veranderd ten opzichte van 10 jaar terug.

IFRIQUIA
06-11-2003, 21:55
De Islam is tijdloos de Koran het woord van Allah het is een gids een baken een licht in duisterse tijden dat zal nooit veranderen en als iemand van de Islam houdt is dat zijn/haar keus. Mocht je er niets van weten leer het dan eerst , voor je iets doet of zegt . De koufar willen ons niet verenigd en geschoold hebben mensen wees trots op je godsdienst/afkomst en leer zowel de aardse als het spirituele en laat de rest maar zeggen wat ze wilt zolang wij niet samenwerken naar een gezamelijke doel zal men ons er onder willen houden en ons het gevoel geven dat we minder zijn maar dat zijn woorden en woorden blijven woorden.. totdat je er in gaat geloven en naar gaat handelen .. salaam aleikum..

maghrebgirl20
06-11-2003, 22:12
Origineel gepost door youssef007 salaam alaikoum... ik wou nog even kwijt... onze vertrouwen in Allah swt is aan het verdwijnen...we zitten heel de tijd met ons gedachte hoe moeten we geld verdienen en ooh ik kan niet rond komen, en verdien te weinig... hierop wil ik zeggen de Enige en kijkt goed de ENIGE die je alles geeft ook geld is Allah swt Hij is diegene die je risk (voorziening) geeft en niemand anders, de baas van je werk geeft niets als Allah het niet wilt... Dus op de eerste plaats moeten ons richten naar Allah swt...en ben je goed met je Heer zal Hij jou zeker niet in de steek laten...Hij laat zijn dienaars nooit in de steek...en wanneer je het misschien moeilijk hebt, richt je weer tot je Heer en weet dat het een test is van Allah swt, want Allah swt test zijn dienaars waarvan Hij houdt, dus zeg dan Alhamdoelilah met een glimlach en begin zeker niet te vloeken...en wanneer je door de test slaagt zal Allah swt je nog meer geven... dat is het probleem nu, vertrouwen in Allah swt... wou ook nog zeggen...hoe verder de ouders van de pad zijn van de Islam, hoe verder ook hun kinderen...en daarin speelt de vrouw een enorme grote rol, want zij is immers de eerste school, dus het is belangrijk dat de vrouw kennis heeft over de islam...en Moge Allah ons allen kennis schenken...amien wa alaikoum salaam inderdaad, de mensen veel te veel bezig met materieele dingen en niet met het geloof. wel jammer

IFRIQUIA
06-11-2003, 22:18
zuilen van de Islam

IFRIQUIA
06-11-2003, 22:19
met als antwoord voor het geld probleem ZAKKAT 2% van je vermogen als elke moslim dat zou doen wauw ......

maghrebgirl20
07-11-2003, 13:21
Origineel gepost door IFRIQUIA met als antwoord voor het geld probleem ZAKKAT 2% van je vermogen als elke moslim dat zou doen wauw ...... meeste jongeren doen dan dat niet. mijn ouders sturen ook vaak geld naar de moskee in marokko uit hun stad. denk dat deze generatie en de volgende generatie dat ook niet meer veel zal doen

black_beauty
07-11-2003, 15:23

Nou voor de mensen die zichzelf hier zorgen over maken; laat het niet zover komen! Jij bent uiteindelijk verantwoordelijk voor je zelf en (tot op een bepaalde leeftijd) voor je kinderen. Je hebt de plicht je kinderen zo goed mogelijk op te voeden en alles wat belangrijk is voor jou door te geven. Ik denk dat wij de voordeel hebben dat we ons meer kunnen inleven in de wereld van onze kinderen en daardoor meer invloed kunnen hebben, en dat we tot meer informatie (kunnen) beschikken.................Dus de toekomst ligt aan ons.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6