Bekijk originele versie : Haren zwart verven
xxlovelygirlxx
28-11-2007, 18:38
Ik wil me haar zwart verven
Maar ik weet niet of het wel zal staan
Heeft iemand plaatjes ofzo van kapsels met zwart haar..?
Of iemand die eerst ook twijvelde maar er nu tevreden mee is..?
:sjans:
xxlovelygirlxx
28-11-2007, 19:07
Niemand die er ervaring mee heeft..?
Broken_Silence
28-11-2007, 19:49
Hey meid.. Als eerst wil ik je laten weten dat het zwartverven van je haar haram is.
Daliel:
Het verven van haren:
Het verven van grijs haar behoort tot de soenna van de Boodschapper van Allah (vzmh). Dat kan geschieden met elke kleur behalve met zwart. Boekharie overleverde op gezag van Aboe Hoerrayrah (Allah’s welbehagen zij met hem) dat de Profeet (vzmh) gezegd heeft: “De Joden en Christenen verven hun haar niet, zorg dat je niet hetzelfde als hen bent”.
Aboe Dhzarr vertelde de volgende hadieth: “Grijs haar kan het beste geverfd worden met henna of katam”. Ahmed, Tiermiedie en An-nasa’ie De Boodschapper van Allah (vzmh) heeft gezegd: “Er zal een volk zijn aan het eind van deze wereld, die hun haren zwart zullen verven … Zij zullen de geur van Al Djannah niet ruiken”
Henna maakt het haar rood en katam, een plant uit Yemen, kleurt het haar zwart met een rode gloed. Anas (Allah’s welbehagen zij met hem) zei: “Abou Bakr (Allah’s welbehagen zij met hem) verfde zijn haar met henna en katam en Omar (Allah’s welbehagen zij met hem) verfde zijn haar alleen met henna.” Katam werd nooit alleen gebruikt omdat het dan een pure zwarte kleur gaf maar werd juist met henna gebruikt zodat het een zwarte kleur gaf met rode gloed.
De Profeet (vzmh) heeft een algemene verbod gelegd om het haar met een zwarte kleur te verven en heeft geen specifieke groep mensen genoemd waarvoor het verbod niet geldt. Voor een oude man/vrouw of een jongeman/vrouw geldt dezelfde uitspraak.
Ik heb het zelf eerlijk gezegd ook wel ooit gedaan, en ik leek echt extreem wit gewoon vooral in de winter ook. Het stond niet (misschien omdat ik van mezelf licht haar heb) en ik had er veel spijt van, zeker ook omdat het haram is. Ik hoop dat je hier wat mee kan..
Ik raad het je in ieder geval af, het is allemaal onnodig. Misschien kan je gewoon een ander kleurtje doen? Maargoed, als je t toch gaat doen succes :goedzo:
R_berkaniia
28-11-2007, 19:52
Broken_Silence, goedzo lieverd.:sjans:
Persoonlijk vind ik het wel leuk staan bij sommige meiden. Alleen het is echt zonde.
Wat ik je wel kan aanraden, je moet er wel een beetje lef voor hebben hé. Verf je haar donkerblauw. Het zal gewoon zwart lijken in de zon heb je een blauwe gloedje.
Heeft mijn nicht gedaan staat er echt goed, het lijkt gewoon zwart.
Broken_Silence
28-11-2007, 19:54
:sjans:
Donkerblauw :eek: Bij de kapper of zo'n pakketje dat je t zelf kan doen?
R_berkaniia
28-11-2007, 19:56
:haha:
Nééh joh, gewoon lekker thuis. Dus zo'n pakje, jah.
Love_Ismael
28-11-2007, 20:10
Is haraam schat, zou ook zelf pik zwart haar willen hebben :(
SnoezePoez
28-11-2007, 20:45
Zwart verven is haram, neem een donkerbruin kleurtje dan heb je bijna dezelfde resultaat, chocoladebruin is mooi, of kastanjebruin. En probeer de spoeling van excellens, na 28 wasbeurten gaat het eruit en kan je eventueel overgaan naar echte verf.
Succes!
xxlovelygirlxx
28-11-2007, 20:56
Eehm jaa..
Ik weet dat het haram is
En ik ben bruin helemaal zat
Ik ben zelf getint dus dat bleekjes eruit zien is niet zo'n probleem
:o
ASOPOESTER
28-11-2007, 21:04
Ik heb het ook gedaan, alhoewel het niet helemaal de bedoeling was dat het zwart zou worden..
Ik zal zo wel even een foto plaatsen.
(In m'n OT zie je het ook al een beetje)
xxlovelygirlxx
28-11-2007, 21:06
Okee lieverd:sjans:
Maar ben je er tevreden over..?
ASOPOESTER
28-11-2007, 21:13
Ik had er eerst wel hevig spijt van, omdat ik echt zo'n mooi haarkleurtje had eerst..
Maar nu ben ik er aan gewend en vind het toch wel weer leuk staan..
Ben zelf ook getint dus staat best wel mooi..
hanan_007
28-11-2007, 21:18
Okee lieverd:sjans:
Maar ben je er tevreden over..?
meid, ik meen het, ik raad het je af de kleur zwart, als je mijn geschiedenis kent door die kleur, dan ga je gelijk zwart haten :hihi:
ik zal het in het kort uitleggen, ik heb me haren meerdere malen geverfd, hamdoulilah ik heb heel dik en glanzend haar, ze hebben altijd tegen verf gekund, nu had ik ze enkele jaren geleden zwart geverfd, daarna wou ik ze verven, maar ging dus niet, dus ik moest ze eerst ontkleuren, wat heel erg is voor je haar blijkbaar, mouhiem ontkleurd en onmiddelijk een ander kleurtje erin, was goed gelukt, aangezien ik geen uitgroei had ofzo..
na 2maanden was ik me andere kleur weer beu en besloot ik terug zwart omda ik complimentjes kreeg da het bij me stond zwart, ik leek op een latina en italiaanse bla bla :moe: denk ik nu achteraf..mouhiem terug zwart, en deze keer bleef ik ze zwart verven, die pot vn garnier 100% deed ik ieders keer in me haren, daarna had ik ze niet meer geverfd en bleef dus met zwart rondlope toch bijna een jaar en ik had ondertussen een heeeele grote uitgroei op me haren..
mouhiem ik besloot ze weer te verven want was ze ondertusse beu, de kapster raadde me aan een rode tint aan te neme aangezien me haren zo gegroeid ware en ze me haren niet ineens kon ontkleuren en met rood zou je da ni zo merken, toch deed ik koppig ik zei doe tog maar blond bruin.. nu ze had ze ontkleurd, en geverfd toen ze klaar was, had ik echt waar, niet gelogen, 5kleuren in me haren, vanboven (waar de uitgroei was) had ik blond, daarna kwam fel rood, dan had je aubergine en achter in me haren had je strepen, zwart blond zwart blond..
ik vond het zoooo afschuwelijk, van ver leek het mooi, ma vn dichtbij ging je je verschieten of jah ik toch, ver van mooi dus, ik heb gehuild die dag om me haren 80euro gewoon weggegooid bij de kapster, mouhiem volgende dag ik had onmiddelijk haarverf gekocht want ik kon zo moeilijk over straat lopen(toen droeg ik nog geen hoofddoek) dus ik had ze geverfd, 2potte donkerbruin,
me haren daarna waren heeleeeemaaal droog vanonder, punte kapot en dergelijke, en ik had hoe dan ook nog plekke maar je zag ze niet zo goed.. nu nog moet ik ze bijknippen ieders keer, want me haren zijn niet meer zoals vroeger, iets droger en ruwer (vanonder dan) ik durf geen pot meer aan te raken, ik heb eergister weer henna geprobeerd, hamdoulilah me haren hebben een mooi tintje gekrege maar verfen no way en zeker zwart niet.. en mensen hebben mij op voorhand verwittigd ma ik luisterde niet :jammer: mouhiem bij deze mijn verhaal... sorry als het langdradig was :haha:
xxlovelygirlxx
28-11-2007, 21:31
Oei hahaha:hihi:
Wat een verhaal zeg
Maar ik wil mij haar zo graag pikzwart
Er is toch ook iets wat je in de henna kan doen waardoor je haar ook pikzwart word..?
Weet iemand daar iets van..
tangaouia_mary
28-11-2007, 21:34
gebruik zwarte henna inshaAllah!! : D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.