Bekijk originele versie : Waarom Zoveel Eisen??
miss_ahed
05-11-2003, 21:31
weet je wat ik wil??
Is dat zo moeilijk waarom hebben wij meisjes zoveel eisen. de een wil dit de ander wil dat wanneer houdt het op?
ik zou al genoegen nemen jongen die uit het zuiden komt het liefst marrakech of ouarzazatte
hij moet gewoon een beetje gewoon zijn want zelfs dat lijkt moeilijk tegenwoordig
auto hoef ik niet, we sparen wel samen
moet hij mooi zijn?? nee maar wel van binnen
moet hij rijk zijn? nee dat worden we wel samen
moet hij super veel verdienen? nee dat hoeft ook niet, we leven met wat we hebben het moet halal zijn dat is belangrijk
jeetje bestaan deze jongens of moeten wij meiden van tegenwoordig deze gozers zelf baren???
tabaraka allah
waar zijn de dames met zo'n GEZOND verstand als jouw
tabaraka allah
tabaraka allah
hi hi
kon het even niet laten
miss_ahed
11-11-2003, 19:13
.................
miss_ahed
12-11-2003, 14:01
ik meen het echt ik bedoel wat heb je aan een bank waar je zoveel geld op hebt dat de nullen niet meer te overzien zijn??
is het niet belangrijker dat mensen van elkaar houden en dat we elkaar nemen voor wie we zijn en niet wat we bezitten.
we lijken te vergeten dat we slechts terug worden gestuurd naar allah met onze daden en niet ons bezit.
kijk ik snap best dat iemand een goed leven wil leiden en er een goed bij wilt lopen. we smijten met geld (in een dag) waarvan een gezin in een arm land een week of zelfs meer van kan leven
beseffen wij eigenlijk wel hoe goed we het hebben in dit leven??
zonder allah's wil en elmaktab zat jij nu niet achter je computer dit te lezen.
we zouden het leven moeten waarderen. en onze ouders moeten bedanken voor wat zo voor ons hebben opgebouwd voor hetzelfde geldt waren we nu heeeeeeeeeel ergens anders
toch??
groetjes
Het is net als met je arm breken. Dan pas besef je hoe handig het is om 2 armen te hebben....
Je staat er niet altijd bij stil....
En daarom ook de ramadan.... We leven in luxe en nog klagen over dingetjes. De koelkast is altijd gevuld, je hebt zoveel mogelijkheden zoals stappen, even een dagje weg en alles.....
Maar een aantal eisen hebben wat betreft je partner, ik begrijp het wel. Sommige zijn overdreve en absoluut niet noodzakelijk, maar een aantal eisen moet kunnen. Jij moet met diegene je leven delen en diegene moet bij je passen
TwinkleEye_19
12-11-2003, 14:28
Origineel gepost door minora
Het is net als met je arm breken. Dan pas besef je hoe handig het is om 2 armen te hebben....
Je staat er niet altijd bij stil....
En daarom ook de ramadan.... We leven in luxe en nog klagen over dingetjes. De koelkast is altijd gevuld, je hebt zoveel mogelijkheden zoals stappen, even een dagje weg en alles.....
Maar een aantal eisen hebben wat betreft je partner, ik begrijp het wel. Sommige zijn overdreve en absoluut niet noodzakelijk, maar een aantal eisen moet kunnen. Jij moet met diegene je leven delen en diegene moet bij je passen
Tamarakt inoe has spoken :blauwkus:
En miss_ahed, je haalt de woorden uit m'n mond...yo go girl :goedzo:
Origineel gepost door TwinkleEye_19
Tamarakt inoe has spoken :blauwkus:
En miss_ahed, je haalt de woorden uit m'n mond...yo go girl :goedzo:
Na deze dagen denk ik er continu aan.....
En miss_ahed heeft absoluut gelijk
Niemand is perfect :) Zelfs ik niet :hihi:
TwinkleEye_19
12-11-2003, 14:43
Origineel gepost door minora
Na deze dagen denk ik er continu aan.....
En miss_ahed heeft absoluut gelijk
Niemand is perfect :) Zelfs ik niet :hihi:
Yep...als ik m'n telefoonrekening van afgelopen maand zie :( en dan aan jou denk....begin ik ook zo te denken :(
En dan krijg je automatisch flash-backs van het verleden...waaraan heb ik allemaal geld aan uitgegeven? Hoe kon ik er zo mee omgaan? Alsof een 1 euro goedkoop is...terwijl je weet dat er mensen zijn die dat niet hebben....:(
Ik kan mezelf wel vermoorden, dat ik na al die maanden die ik gewerkt heb, zo onzorgvuldig met geld ben omgegaan...alsof ik een plant heb waaraan het groeit :jammer:...ik heb nu een spaarplan gemaakt, en ga zo stap voor stap voor alles tegelijk sparen :) en heb een bedrag wat ik max. per maand ga besteden en niet meer!!!...incha allah gaat het lukken..
Maar je moet van alles in het leven leren...en dat geld ook voor jou ;)
Vaak verwaarlozen we dingen die we al hebben, omdat je in je hoofd al weet dat je nieuwe wilt hebben of gaat kopen....dat moeten we niet doen! We moeten het geen wat we nu hebben koesteren en er onze plezier mee uithalen...waarom altijd maar groter, mooier en duurder willen hebben :jammer:
En mooie dingen in het leven....als het komt, komt het...en dat geldt voor alles ;)
Miss_Vanitas
14-11-2003, 14:58
Ok, geef mij al die dure, mooie, superfantastische spullen maar! Everyting is welcome! :giechel:
girl_rachida
15-11-2003, 14:49
Salamalekoem! Het is blijkbaar menseigen om steeds meer te willen. Het kan niet voldoende genoeg zijn. Daarin verschilt een normaal denkend moslim/persoon met de doorsnee mens. Is het niet zo dat je je gezegend voelt wanneer je in marokko bent geweest en die armoede ziet en dan bedenkt dat jij in nederland woont in al die weelde? Let wel, die mensen zijn doorgaans gelukkiger dan wij hier in Nederland. No stress, neem het leven zoals het is. Dat geld ook voor toekomstige partners. Eis niet te veel, want dat betaalt zich nooit terug....
Origineel gepost door JanTaliban
Wat een eisen weer! Het is ook nooit goed! Heb ik net een auto gekocht, na 26 jaar elk dubbeltje omdraaien, kan ik hem (als ik jou mag geloven) weer wegdoen! Bedankt hè!
:giechel: nee hoor, jij mag 'm houden
TwinkleEye_19
17-11-2003, 10:27
Origineel gepost door JanTaliban
Wat een eisen weer! Het is ook nooit goed! Heb ik net een auto gekocht, na 26 jaar elk dubbeltje omdraaien, kan ik hem (als ik jou mag geloven) weer wegdoen! Bedankt hè!
:lol: :lol:
NEEEEEEEEEEEEEE!!...niet weg doen :eek:
Geef hem aan mij :engel: :engel:
I :Iluvu: fast cars :D
miss_ahed
17-11-2003, 23:09
hi hi hi
Miss, ik ben het volkomen met je eens!!!
sommige mensen eisen zoveel, dat ze vergeten dat ze na het huwelijk SAMEN moeten doen, wat heb je aan een hoge bruidschat en een dure bruiloft als je partner ervoor moet lenen? waar zitten je hersenen dan als je bedenkt, dat JIJ na het huwelijk met DEZELFDE schulden komt te zitten!!!!!!dan moet jij er ook veel dingen voor op zij zetten, om ze te betalen....
Pas na het huwelijk realiseren zich dat het niet om geld draait! wat heb je aan die auto, als de persoon erin rijdt een KLO....is, en je Mishandeld, wat voor waarde voegt die auto enz aan je leven?
en vor de man, wat heb je aan al die spullen als je vrouw een BI..is? dat je het liefst naar je werk gaat, in plaats van andersom. Die dingen maken een mens van binnen niet gelukkig!!!!!!het innerlijk van en persoon, DAAR moet je het mee doen...
meiden die zo denken, laat je door niemand het veld uit slaan, insallah zal ALLAH jullie zegenen met een man met een FANTASTISCHE innerlijk!!
Faracha
miss_ahed
22-11-2003, 15:32
go girls er zouden meer meiden moeten zijn met deze denk wijze !!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.