Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : voedselhulp aan afrika is nutteloos ???

Pagina's : [1] 2

Thefa2man
05-11-2003, 19:34

Voedselhulp aan afrika is nutteloos ??? Je ziet dat er vele organisaties zijn die hulp verlenen aan afrika om de mensen te helpen, maar toch zie je dat er geen steek veranderd in bijna alle landen.. Dan licht er toch bij mij de vraag: :confused: Is het niet nutteloos om steeds hulp te blijven verlenen? Vraag me af wat jullie ervan vinden. Graag niet van emotionele kant maar puur objectief .. En van 2 kanten graag.. Bedankt :lol:

IFRIQUIA
05-11-2003, 23:57
Dat is nou precies de probleem Democraat ik heb je tekst ff aangepast aan de realiteit.. Geef een man een vis en hij heeft eten voor een dag. Leer (LAAT) een man vissen en zijn gemeenschap heeft eten tot in de eeuwigheid. Ik snpa echt niet dat er maar constant hongernood in Afrika is, hoe lang geven we daar nou niet geld aan uit. (Aan wapens) Blijkbaar doen we iets verkeerd want de hongernoden zijn nog net zo erg als eerst.(Nee het gaat precies volgens plan) Het moet toch mogelijk zijn om daar goede landbouwvoorzieningen te bouwen.(Je bedoelt hier in het westen) Met vriendelijke groetjes WTO CIA en ander tuig

Peej
06-11-2003, 00:00
Helaas is er in zeer veel Afrikaanse sprake van binnenlandse conflicten of zelfs burgeroorlogen. Hulp in de vorm van geld (bestemd voor voedsel) verdwijnt in de zakken van corrupte politici of wordt besteed om wapens aan te schaffen. Daar waar voedselhulp in natura wordt geleverd is er vaak sprake van overvallen op voedselpakhuizen of hulpkonvooien. Deze worden aangevallen door strijdende partijen die daarmee hun eigen legers voeden of andere groepen afpersen (als je met ons mee vecht krijg je voedsel). De enige hoop voor veel Afrikaanse landen is dat de dictators die er zitten het veld ruimen en dat de strijdende partijen vrede sluiten. Anders blijft het waarschijnlijk een hopeloze zaak daar.

DonAgewan
06-11-2003, 00:10
ik denk dat je mensen daar moet bijscholen . Op het moment dat mensen de pen machtig worden kunnen ze zelfvoorzienend worden. Er zou ook een wapen verbod moeten komen op het verkopen van wapens aan bepaalde Afrikaanse landen en regimes.

DonAgewan
06-11-2003, 00:23

Origineel gepost door Democraat oke, bullshit laterzzzz Hoeveel geld geeft de arabische wereld aan voedselhulp :zwaai: Absoluut heel weinig maar als je het om gaat rekenen naar het BNP geeft Marokko gigantisch veel ontwikkelings hulp in vergelijking met andere westerse landen zoals de VS. Waar het denk ik verkeerd gaat is dat de hulp slechts gericht is om de honger te stillen en niet om de honger te voorkomen.

babyvanbelisma
06-11-2003, 10:01
Hulp geven, in wat voor vorm dan ook kan niet fout zijn. Het is altijd goed om je medemens te helpen. Maar wat ze daar nodig hebben is een beetje structuur of zeg maar gerust een heleboel structuur. Het is zo dat veel westerse landen die hulp geven in de vorm van geld, kleding of voedsel, het verkeerd aanpakken omdat dit tijdelijke maatregelen zijn. Het voorbeeld van die man met die vis, die hierboven genoemd is, is een goed voorbeeld. Maar het feit dat mensen in derde wereldlanden geen structurele verbeteringen zien, is niet alleen maar te wijten aan het westen. In veel van die landen is het politiek een rotzooi. De ene dictator na de andere komt op, of één dictator (een of andere generaal die een staatsgreep heeft gepleegd ooit) voert een ijzeren regime dat nergens goed voor is behalve voor zijn eigen portemonnee. Denk je dat deze leiders ook maar een minuut oprecht voor hun volk willen zorgen? Welnee!! Zij zitten in hun gigantische paleizen als dagobert duck te zwemmen in hun geld, zijn omringd door luxe, vrouwen, drank en overdaad aan eten. Waar dat geld vandaan komt? Ik heb wel een idee. Een derde wereldland met zo'n leiding komt gewoon niet vooruit, zelfs áls er goede hulp op de beste manier uit het westen komt. Er zullen altijd mensen zijn die het best vinden verantwoordelijk te zijn voor miljoenen hongerige mensen; zonder ook maar een vinger voor ze uit te strekken. Nee, stel je voor dat meneer de dictator een spiertje verrekt....

babyvanbelisma
06-11-2003, 12:12
Tja de inwoners willen wel maar het hangt van de politiek af..

Kassadar
06-11-2003, 13:55
Origineel gepost door Democraat Inderdaad, Volgens mij moet het rode kruis of andere hulp organisaties gewoon zelf boederijen op gaan zetten in Afrika, en ze blijven runnen. Constant voedsel geven schaadt de boeren in Afrika, die kunnen hun poducten niet meer kwijt. En je maakt de bevolking afhankelijk van westerse steun. Als je al dat geld had geinvesteerd in voedselproductie op lange termijn had dat probleem volgens mij allang opgelost moeten zijn. Opzich een goed plan :) Maar dan gaan ze weer zeuren over dat we hun land bezetten. Want nu beweren ze al dat er door het westen aids is en honger is bestaan. Dat komt omdat ze ****** als konijnen en als je ze een condoom aanbied dan lachen ze je hard uit,en in zommige gebieden valt geen druppel regen waardoor er niks kan groeien dus niet alles is onze schuld.

Pagina's : [1] 2