Bekijk originele versie : A'dam: Veel jonge allochtonen op minimum
Ezzedine
05-11-2003, 16:15
A'dam: Veel jonge allochtonen op minimum
- Bron: Amsterdam.nl / ANP / Het Parool
In Amsterdam groeit ruim 30% van de jongeren onder de 18 jaar op in een minimumhuishouden. Het gaat om meer dan 39.000 jongeren. Van hen is 84% allochtoon. Deze cijfers blijken uit de vandaag gepubliceerde Amsterdamse Armoedemonitor 2002. Ruim 17% van alle Amsterdamse huishoudens moet het doen met een minimuminkomen, wat overigens ten opzichte van 2001 een daling is van 2%.
Van alle Antilliaanse en Arubaanse jongeren in Amsterdam leeft 45% op het minimum, van de Marokkaanse jongeren 44%, van de Turkse jongeren 37% en van de Surinaamse jongeren 35%. Ter vergelijking: 13% van de autochtone jongeren onder achttien groeit op in een gezin met minimuminkomen.
Uit de cijfers blijkt ook dat 10% van de minimumhuishoudens schulden heeft. Het aantal Amsterdammers dat zich met schulden bij de schuldbureaus meldt neemt fors toe.
Het wettelijk minimuminkomen per jaar ligt op 8.963 euro voor een alleenstaande, en op 12.804 euro voor samenwonenden.
Harder en beter leren op school, en goede arbeidsethos zijn een goed medicijn!:-)
DonAgewan
05-11-2003, 23:50
Okee en nu serieus verder. De volgende die denkt de grapjas uit te kunnen hangen mag een nieuwe nick verzinnen.
appie666
06-11-2003, 02:17
Investeren in kennis, dus in school.
babyvanbelisma
06-11-2003, 08:48
Het is misschien een korte opmerking maar wel een terechte.
Veel jongeren lopen in hun schooltijd alleen maar een beetje te spelen en hebben daar later pech van.
Waarom denk je dat VMBO veel meer leerlingen heeft dan HAVO of VWO? Echt niet omdat Nederland zoveel mensen heeft die niet goed kunnen leren of dom zijn, nee, het is ook vaak uit gemakzucht. Lekker in vier jaar klaar, en daarna nog even een pretopleiding volgen, (bij voorkeur MBO verzorging ofzo) en dan zien we wel weer.
Maar het probleem is dat de banen nu niet voor het oprapen liggen. Helaas is het heel hard werken om werk te zoeken. Opleiding of geen opleiding. Maar toch is het dan merkbaar als je een hogere opleiding hebt, omdat je toch een soort voorrang hebt.
Maar aan de andere kant, geld is ook niet alles, veel van die mensen die met het minimumloon werken, hebben bijvoorbeeld wel een ontzettend liefhebbend gezin. Terwijl de advocaat die 500 euro per uur verdient, een vrouw heeft die doodongelukkig is omdat ze hem nooit ziet en kinderen heeft die niet eens meer weten hoe hij eruit ziet.... Wat is dan beter???
babyvanbelisma
06-11-2003, 09:12
Geld maakt het leven niet maar het maakt het leven wel makkelijker. Dat is waar. Natuurlijk zal iedereen eerder kiezen voor een goed inkomen dan voor een minimumloon, maar soms heb je gewoon de keuze niet en moet je roeien met de riemen die je hebt. Dan kan je toch maar beter het beste ervan maken. kijk hoe het ging in de oorlog, nou die mensen waren er nog een stuk slechter aan toe dan de mensen die nu onder het minimum leven.
Eerlijk is eerlijk: ik ga ook met meer plezier naar m'n werk als ik weet dat ik er goed voor betaald word...
redouan106
06-11-2003, 11:14
Origineel gepost door buddy
Ok sommige van mijne waren niet zo serieus maar mijn laatste WEL!
Ik had gepost:
Wat kan er "niet lukken" aan werken.
En dat meen ik serieus, je kan geen zin hebben om te werken. Maar niet lukken, ik krijg het gevoel dat je doelt op geen baan "kunnen" krijgen.
Dat is dus iets waar ik totaal niet in geloof, ik geloof namelijk best dat je geen leuke baan kan vinden maar ik geloof niet dat je GEEN baan kunt vinden.
Soms moet je ergens gaan schoonmaken, orderpicking doen, achter een vuilnis wagen hangen, bij de Mc Donnalds werken, vakkenvullen. Ik snap dat niemand zin heeft om dit te doen maar dit soort werk is er altijd, en al heb je een hoge opleiding Pech. Maar ik vind dat iedereen hoort te werken en niet op een uitkering moet gaan parasiteren.
Nee chefke, zo moet je niet denken a meester Buddy.........
Als ik een universitaire opleiding heb, en mijn beste vriendje Richard, heeft een baan, en ik Meneer Ali krijg geen baan.
Dan klopt er iets niet in de arbeidersmarkt..............
En als er iets niet klopt in de arbeidersmarkt,dan wil dat niet zeggen,dat ik bij de mac-donalds moet gaan werken.
Dan betekent dat, de overheid zijn best doen, om ons, de allochtonen, beter werk te geven. En zolang dat niet gebeurt, ga ik niet werken. (dan blijf ik lekker teren op wat mijn vriend,Richard,moet betalen)
En op het moment dat Richard ook geen baan kan vinden, dan betalen zijn ouders zijn inkomen. Want richard zijn ouders zijn rijke mensen, maar Ali zijn ouders zijn gebruikte gastarbeiders, en hebben niet zoveel weg te geven.
Want Richard zijn ouders hebben misbruik gemaakt van ali zijn ouders, en hebben daar nu profijt van.
DUS ZO DENK IK EROVER MEESTER BUDDY.........
see ya
babyvanbelisma
06-11-2003, 11:18
Origineel gepost door redouan106
Nee chefke, zo moet je niet denken a meester Buddy.........
Als ik een universitaire opleiding heb, en mijn beste vriendje Richard, heeft een baan, en ik Meneer Ali krijg geen baan.
Dan klopt er iets niet in de arbeidersmarkt..............
En als er iets niet klopt in de arbeidersmarkt,dan wil dat niet zeggen,dat ik bij de mac-donalds moet gaan werken.
Dan betekent dat, de overheid zijn best doen, om ons, de allochtonen, beter werk te geven. En zolang dat niet gebeurt, ga ik niet werken. (dan blijf ik lekker teren op wat mijn vriend,Richard,moet betalen)
En op het moment dat Richard ook geen baan kan vinden, dan betalen zijn ouders zijn inkomen. Want richard zijn ouders zijn rijke mensen, maar Ali zijn ouders zijn gebruikte gastarbeiders, en hebben niet zoveel weg te geven.
Want Richard zijn ouders hebben misbruik gemaakt van ali zijn ouders, en hebben daar nu profijt van.
DUS ZO DENK IK EROVER MEESTER BUDDY.........
see ya
Wat een zielige onzin!!
Als jij je niet schaamt om op de zak van iemand anders te teren dan moet je dat vooral doen, maar ga niet zielig doen, trek niet gelijk discriminatie erbij wil je.
Selffulfilling prophecy heet dat.....
ClaudioLopez
06-11-2003, 12:40
wat een nieuws zeg....
echt een verassing om dit te lezen...
taslim82
06-11-2003, 14:35
of je het wil of niet discriminatie hoort nou eenmaal bij het plaatje
het klopt inderdaad dat een autochtoon met dezelfde opleiding en kwaliteiten als een allochtoon nog altijd de baan eerder krijgt omdat hij een autochtoon is.....het is nu eenmaal zo dus wake-up and smell the coffee.....
De schade zou niet te overzien zijn als positieve discriminatie verboden zou zijn.
Niet echt een stimulans voor die kinderen om door te leren vind je niet...!!!
je teert trouwens niet op andermans centen ..wat je op teert zijn de belastingcenten die je ouders jarenlang hebben moeten betalen en jijzelf niet te vergeten tijdens die eindeloze bijbaantjes tijdens je studie...
Er zijn genoeg allochtonen die hard werken en de uitkering betalen van een of ander hoopje white trash ergens in nl maar die hoor je niet klagen...dat zit namelijk niet in onze natuur in tegenstelling tot de autochtoonse bevolking...
babyvanbelisma
06-11-2003, 15:05
Origineel gepost door Democraat
Die Ali van jou is een luie donder.
Als Ali een beetje goed was in zijn werk had hij allang een baan gehad.
Het doel van een werkgever is namelijk om zoveel mogelijk winst te maken en als Ali daarbij kan helpen is Ali welkom.
Richard zal op een gegeven moment een beetje moe worden van de luie instelling van Ali. Ali brengt de rest van zijn gemeenschap in discrediet.
Ali is een luie vent waar de maatschapij niets aan heeft.
Ali moet bij McDonalds gaan werken tot hij een andere baan krijgt.
Voor de rest mag Ali niet zeiken over zijn inkomen.
Beetje simplistisch gezegd, maar wel waar.
Het mag dan wel waar zijn dat er bij sommige werkgevers gediscrimineerd wordt maar het is wel erg makkelijk om je daar maar achter te gaan verschuilen.
Ik wordt gediscrimineerd, overal waar ik ga, dus ga ik maar nergens meer. ONZIN toch?
Nee ik hou niet van mensen die zielig doen, je toekomst maak je zelf hoor, echt waar, allochtoon of autochtoon.
Origineel gepost door babyvanbelisma
Beetje simplistisch gezegd, maar wel waar.
Het mag dan wel waar zijn dat er bij sommige werkgevers gediscrimineerd wordt maar het is wel erg makkelijk om je daar maar achter te gaan verschuilen.
Ik wordt gediscrimineerd, overal waar ik ga, dus ga ik maar nergens meer. ONZIN toch?
Nee ik hou niet van mensen die zielig doen, je toekomst maak je zelf hoor, echt waar, allochtoon of autochtoon.
Allemaal leuk een aardig, maar voor een jongen (allochtoon) is het zeker wel moeilijk om aan een goede baan te komen in tegenstelling tot een meisje (allochtoon) behalve als ze natuurlijk een hoofddoek draagt.
Voor jonge Russen, Spanjaarden, Turken, Surinamers, Duitsers, Britten, Amerikanen enz. Niet.
Dus allochtonen is misschien niet de juiste term.
Als je een beetje nadenkt dan weet je dat ik het over Marokkanen of beter gezegd 'zwartharigen' dus ook een turk zal het moeilijk krijgen.
Ezzedine
06-11-2003, 16:29
Waarom zouden ze in godsnaam bij De Mac werken.
Kijk mensen kan je geen goede baan regelen beh al hasj oel rabra oula beh shie Hollandia en natuurlijk is er sociale dienst klaar
Als een Turk zijn werk goed doet en goed Nederlands spreekt zal hij echt wel een goede baan krijgen.
Een werknemer's doel is om winst te maken, dat is alles. Als een Turk daarbij helpt neemt hij hem aan.
Als je slecht Nederlands spreekt , een slechte instelling hebt, niet tegen kritiek kan en niet goed opgevoed bent krijg je geen baan.
Dat geld voor Nederlander, Turken, Marokkanen, Surinamers enz.
Trouwens, bij McDonald krijgt iedereen een baan. Dus werken kan iedereen.
M.a.w. jij hebt iets tegen Marokkanen.
Was het niet zo in Nederland, dat als je een baantje niet leuk vind dat je daar dan mee mag stoppen? Ja zeg jij dan, die tijd is geweest. Maar dan zeg ik dat als iemand een hoge opleiding heeft genoten, hij dan geen Mac-baantjes mag/moet doen.
Ik kom weleens in Amsterdam en als ik daar dan ff de MacDonanlds inga dan zie ik ook alleen maar buitenlanders achter de kassa. Hier in Alkmaar zijn het alleen maar Nederlanders, dus ook in de MacDonalds is niet altijd werk beschikbaar.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.