Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Leerlingen mishandelen leraar

Pagina's : [1] 2

rnaj
05-11-2003, 15:42

Waar moet dat heen in deze wereld. Maar vooral de laatste zin valt mij op.... Leerlingen mishandelen leraar Uitgegeven: 5 november 2003 12:49 Laatst gewijzigd: 5 november 2003 12:50 AMSTERDAM - Een 16-jarige leerling van een middelbare school in Amsterdam is dinsdag opgepakt voor het mishandelen van een leerkracht. De jongen had samen met een aantal andere leerlingen de leraar geschopt en geslagen. Dat maakte de politie woensdag bekend. De leraar is met lichte verwondingen naar het ziekenhuis gebracht. Het gevecht begon in de kantine van de school. De leraar had net een broodje gekocht toen de 16-jarige jongen hem vastgreep en het broodje aan zijn muis probeerde te voeren. De leraar wilde dat te voorkomen en er ontstond een worsteling. De conciërge haalde de twee uit elkaar, maar toen de jongen iets later een aantal meisjes de stuipen op het lijf joeg met het knaagdier escaleerde de zaak alsnog. De onderwijzer greep in, maar kreeg vervolgens een pak slaag van de jongen en een paar andere leerlingen. De onderwijzer belandde op de grond waar hij werd geschopt en geslagen. De groep werd uit elkaar gehaald, waarop de politie de vechtersbaas arresteerde. De politie verwacht meer aanhoudingen. De politie wilde niet zeggen om welke school het ging of in welk deel van de stad de kwestie zich afspeelde. Lijkt erop dat de politie toch wat voorzichtiger wordt met het naar buiten brengen van bepaalde gegevens. Als zijn er hier natuurlijk altijd prikkers die zullen zeggen, als het een marokkaan was geweest dan zouden ze het wel zeggen. Of misschien kan je wel uit de voorzichtigheid van de politie aflezen dat het hier wel een marokkaan betreft, maar dat ze daar tegenwoordig weer PC mee omgaan. Of misschien is de schoolleiding wel bang dat ouders hun kinderen van school af halen, en dat de politie daarom niets zegt. Maar ik kijk wel even naar AT5 vanavond, die zullen het wel weten denk ik

JETLI
05-11-2003, 15:47
Een leerling mag geen leraar slaan en vica versa. Dus arresteren die hap. Maar ik vind het wel goed dat de nationaliteit er niet bij staat...omdat het er niet toe doet. Nu kijk je wat objectiever naar het bericht. Maar ik denk zeker dat meer dan de helft bij het lezen van dit bericht ....waar komt de dader vandaan....denkt!

rnaj
05-11-2003, 15:49
Zekers, doe ik ook. Even een vraagje maakt mij dat tot een rascist of iemand die van discriminatie zijn beroep heeft gemaakt ??

tonk
05-11-2003, 15:52
Waar komt de leraar eigenlijk vandaan?

Jupiter
05-11-2003, 15:55

Origineel gepost door rnaj Zekers, doe ik ook. Even een vraagje maakt mij dat tot een rascist of iemand die van discriminatie zijn beroep heeft gemaakt ?? Het maakt jou tot iemand die zijn nieuwsgierigheid niet in bedwang kan houden............. :D

Scottie
05-11-2003, 18:36
Nou, het feit dat het stadsdeel en/of school niet worden genoemd, wijst er juist op dat het dus om een school in Geuzenveld gaat. Als het in Watergraafsmeer was geweest, of in Buitenveldert hadden ze het er gewoon bij kunnen vermelden. In Buitenveldert staan alleen joodse scholen en joodse kinderen hebben geen muis als huisdier en in Watergraafsmeer wonen geen Marokkanen. Een Marokkaanse puber met een muis in z'n huis ... ? Kaas hoort bij muis. Scottie, pieeeeeep.

Scottie
05-11-2003, 18:37
Origineel gepost door tonk Waar komt de leraar eigenlijk vandaan? Nou, inderdaad, waar blijft de aandacht voor het slachtoffer? Voor alle slachtoffers van geweld? Scottie, uit Nederland.

JETLI
05-11-2003, 20:07
Origineel gepost door rnaj Zekers, doe ik ook. Even een vraagje maakt mij dat tot een rascist of iemand die van discriminatie zijn beroep heeft gemaakt ?? Doordat de media de laatste tijd de nationaliteit bekend maakt en daardoor meer een ander discussie op gang kwam, waardoor de daad zelf eigenlijk vergeten werd. Dit werd op den duur door iedereen overgenomen. Dus ook door jou RNAJ! Het maakt jou misschien tot, een snelle beinvloedbare persoon, of een geprogrammeerde persoon, gehersenspoelde persoon, geautomatiseerde persoon enz enz Nee maar even zonder gein, daarom vind ik het belangrijk dat de nationaliteit niet meer bekend gemaakt mag worden, zodat men wel objectief blijft. Je ziet wel hoe snel iets beinvloed.

Bidawi_Mazlot
05-11-2003, 20:29
Geef ze eens ongelijk, toen ik nog studeerde héél lang geleden :D.... kwam ik ook altijd chagerijnig de klas binnen....vooral mijn biologie leraar kon ik wel schieten!....zo'n man met baard die statig de les gaf en geen greintje humor kon accepteren...tja de jeugd van tegewoordig gaat daar heel anders mee om..... kan dat alleen maar toejuichen :eek:

rnaj
05-11-2003, 23:56
HEt was het Sweelink college, ik dacht dat die in Zuid stond (bron AT5)

Heiba
06-11-2003, 08:49
Dit klinkt in mijn oren als typische HLW-acties!(ik heb daar op school gezeten) Eens had een klasgenoot onze wiskunde leraar geslagen, hij was meteen van school gestuurd. En nee, die klasgenoot was geen Marokkaan maar een Turk.

babyvanbelisma
06-11-2003, 08:56
Wie neemt er dan ook een muis mee naar school? :confused: Het is toch te gek dat leraren en leerlingen al met elkaar op de vuist gaan. 30 jaar geleden durfde een kind een leraar amper in het gezicht te kijken en nu staan ze als kemphanen tegenover elkaar...:jammer: Nee......respect voor ouderen is ver te zoeken....

Heiba
07-11-2003, 07:46
Er wordt veel minder ophef over gemaakt. Kijk nou eens naar een heel recent voorbeeld, 3 criminele, waarschijnlijk drugshandelende Nederlandse jongens, hebben hun zusje van 5 naar school gestuurd met drugs.

Heiba
07-11-2003, 08:21
Origineel gepost door buddy Ik heb een wat ander verhaal gehoord, namelijk dat het meisje dacht dat het snoepjes waren en het zelf gepakt had. Dat maakt drugsbezit bij minderjarigen, op grote schaal, al rondslingerend, minder erg?

Heiba
07-11-2003, 09:00

Ik denk dat het probleem bovenal bij de ouders ligt. Ze moeten maar leren hun kroost op te voeden.

Pagina's : [1] 2