Bekijk originele versie : kan iemand mij helpen
Miloudaaaa
05-11-2003, 14:57
salaam allemaal,
ik ben opzoek naar mensen die info hebben
over kinderen adopteren uit palastina,afganistan,irak en iran
ik ben op zoek gegaan op internet maar kan niets over kinderen uit deze landen vinden meschien dat iemand mij kan helpen
ik zou jullie er dankbaar zijn
met vriendelijke groeten
miloudaaaa
freemale
05-11-2003, 15:01
Origineel gepost door Miloudaaaa
salaam allemaal,
ik ben op zoek gegaan op internet maar kan niets over kinderen uit deze landen vinden meschien dat iemand mij kan helpen
met vriendelijke groeten
miloudaaaa
Waarom juist uit die landen?
salaam allemaal,
met vriendelijke groeten
miloudaaaa
je kan geen kinderen adopteren uit die twee landen vooraal uit Palistina.de islamitish mensen geven geen kinderen weg toch als de situatie banale is ga naar china of hondoras .
mag ik even weten waarom zoek je kinderen? kan je zelf geen kinderen krijgen?
Blabla, altijd wel weer een reden waarom iets niet zou mogen. Maar goed misschien heb je hier wat aan http://www.adoptie.nl/
DonAgewan
05-11-2003, 15:05
Origineel gepost door Ghribe
je kan geen kinderen adopteren uit die twee landen vooraal uit Palistina.de islamitish mensen geven geen kinderen weg toch als de situatie banale is ga naar china of hondoras .
waar heb je die informatie vandaan??
Origineel gepost door Ghribe
Wat zijn jullie nieuwsgierig zeg. Geef haar gewoon informatie en als je dat niet hebt dan stel ik voor je er niet mee te bemoeien.
Origineel gepost door Jupiter
Wat zijn jullie nieuwsgierig zeg. Geef haar gewoon informatie en als je dat niet hebt dan stel ik voor je er niet mee te bemoeien.
sorry curiosité!!!!!
freemale
05-11-2003, 15:13
Origineel gepost door Jupiter
Ik wilde alleen maar helpen.. misschien dat ze naar meer landen kijkt meer kans heeft... :(
Origineel gepost door freemale
Ik wilde alleen maar helpen.. misschien dat ze naar meer landen kijkt meer kans heeft... :(
Okay, maar je had je je mischien wat diplomatieker kunnen uitdrukken.
salaam allemaal,
met vriendelijke groeten
miloudaaaa
Hoi milouda,
Zover ik weet komen niet alle landen in aanmerking voor adoptie. Bij de instellingen over adoptie....www.adoptie.nl kun je zien waar je terecht kan voor vragen over adoptie en zo kun je ook zien en info vragen over welke landen deel nemen aan adoptie. Het is wel een proces van jaren en een goede selectie...dus het is niet zo dat je over een jaar een kind in huis hebt. Gemiddelde wachttijd is wel ongeveer 5 jaar en ondertussen krijg je veel onderzoeken.
En niet te vergeten...je moet wel spaarcentjes hebben!!
En milouda, adoptie bij Nederlanders is anders dan bij Moslims.
Succes!
Mag ik vragen wat het verschil is tussen Nederlanders en moslims. Ik kan me daar niet zoveel bij voorstellen.
Het verschil rnaj is het volgende: Bij de Nederlanders is het dan uiteindelijk je eigen kind, dus krijgt het alle rechten wat een eigen kind ook zou hebben, dus het erfgoed enz enz. Hij of zij mag je ma noemen.
Bij de moslims is het zo dat het geadopteerde kind geen recht heeft op het erfgoed. Je moet het zo zien...hij of zij is in je gezin opgenomen en je voedt hem of haar op net als je eigen kind. Maar het is een verplichting om het kind op de hoogte te houden van de adoptie en hij hoeft je niet pa of ma te noemen. En mocht zijn of haar biologische ouders nog leven, dan heb je ook de verplichting om hun kontakt in takt te laten en te houden. En de naam van het kind....is de naam van zijn biologische ouders, en bij Nederlanders krijgt het de naam van de geadopteerde ouders.
Dit was het een beetje wat ik ervan weet. Het is natuurlijk veel uitgebreider, maar dan moet je het aan een geleerde vragen.
Mmm, dat erfrecht is wel interssant.
Daar ga ik na mijn vakantie eens wat over vragen en in verdiepen..
Het is natuurlijk in Nederland zo dat het erfrecht per wet geregeld is. Dus volgens de Nederlandse wet zou een moslim adoptie kind net zoveel recht hebben als een nederlands adoptie kind.
maar goed daar gaat het hier niet over. Bedankt voor de info en za der nog eens naar zoeken...
Juist rnaj, dat is ook wat ik mij afvroeg. Hoe het dan geregeld is als je als moslim een kind adopteerd volgens Nederlandse wet. Maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen om me in te verdiepen.
Tegen die tijd dat ik ermee te maken zal hebben en ik weet het antwoordt dan zal ik het je laten weten. Of als jij het eerder weet dan hoor ik het graag van je.
Maar overigens, ik vind het eigenlijk een goed plan om iemand als een klein kind op te voeden als je eigen kind en als hij of zij volwassen is, zijn eigen leven kan leiden en zo financieel zijn biologische ouders kan onderhouden. Dus dat het voor beide partijen gewoon duidelijk is. Ik voed je op en verder blijf je mij dierbaar ...maar je bent mijn kind niet, en ga goed voor je biologische ouders zorgen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.