Bekijk originele versie : Waarom Soep!!!!!!!!!
Atlas_Gebergte
05-11-2003, 11:15
Sallaam Alikoum broeders en zusters,
Ik had gisteren een gesprek met een vriendin, waarom we eigenlijk soep moeten drinken in de ramadan? want buiten de ramadan eet je het niet zovaal als in de ramadan? wat is de reden hiervan? en waarom alleen in de ramadan zovaak? heeft het een betekenis of is het gewoon traditie? nou ik hoop op serieuze antwoorden en wel met bewijzen graag. Alvast bedankt allemaal.
Wa Sallaam Alikoum :zwaai:
Atlasleeuw
05-11-2003, 11:18
Origineel gepost door Atlas_Gebergte
Ik had gisteren een gesprek met een vriendin, waarom we eigenlijk soep moeten drinken in de ramadan? want buiten de ramadan eet je het niet zovaal als in de ramadan? wat is de reden hiervan? en waarom alleen in de ramadan zovaak? heeft het een betekenis of is het gewoon traditie? nou ik hoop op serieuze antwoorden en wel met bewijzen graag. Alvast bedankt allemaal.
Zie wat je schrijft: soep MOETEN drinken????? Je moet helemaal niks, zodra het Al Magreb is dien je je vasten te verbreken, een slok water is al genoeg. De soep (Al harira) is puur marokkaanse traditie, het is voedzaam, er zit van alles in vandaar dat men het drinkt, zodat alle energie weer snel wordt opgeladen.
Atlas_Gebergte
05-11-2003, 11:22
Zie wat je schrijft: soep MOETEN drinken????? Je moet helemaal niks, zodra het Al Magreb is dien je je vasten te verbreken, een slok water is al genoeg. De soep (Al harira) is puur marokkaanse traditie, het is voedzaam, er zit van alles in vandaar dat men het drinkt, zodat alle energie weer snel wordt opgeladen.
Ik begrijp ook wel dat je vasten ook kan verbreken door middel van het water drinken, maar het gaat hierom dat bijna elke marokkaan met lemgrab soep eet, daar gaat het om en dat vroeg ik me af waarom???????
Atlasleeuw
05-11-2003, 11:28
Ik begrijp ook wel dat je vasten ook kan verbreken door middel van het water drinken, maar het gaat hierom dat bijna elke marokkaan met lemgrab soep eet, daar gaat het om en dat vroeg ik me af waarom???????
Waarom eten westerlingen kalkoen met kerst?? Pure traditie......zo ook Al harira, het is traditie.
elmoemien
05-11-2003, 11:45
na salaat elmagrib wordt er bij huize elmoemien het volgende geserveerd: vlees, kip, salade en frisdrank:D:D:D geen soep dus!
peacefull
05-11-2003, 12:17
Soep is eerst en vooral traditioneel. En wanneer je een hele dag niets hebt gegeten, zijn je darmen in elkaar gekrompen.... wanneer je meteen al begint met iets droog (zoals brood) is niet erg gezond. Soep warmt je darmen geleidelijk aan en is héél voedzaam en gezond.
Er zitten veel kruiden, groenten, en gezonde kikkererwten en linzen (zijn zeer gezond) bevatten veel ijzer.
Kortom Harira houdt je sterk!!!
misSanae
05-11-2003, 12:26
Ja het is inderdaad gewoon traditie, dat gaat van de ene generatie over op de ander:)
En de ene vind het lekker de ene weer niet, het is niet dat iedereen harira soep eet.
Atlasleeuw
05-11-2003, 12:37
Origineel gepost door peacefull
Soep is eerst en vooral traditioneel. En wanneer je een hele dag niets hebt gegeten, zijn je darmen in elkaar gekrompen.... wanneer je meteen al begint met iets droog (zoals brood) is niet erg gezond. Soep warmt je darmen geleidelijk aan en is héél voedzaam en gezond.
Er zitten veel kruiden, groenten, en gezonde kikkererwten en linzen (zijn zeer gezond) bevatten veel ijzer.
Kortom Harira houdt je sterk!!!
precies ;)
ja soep is zeker lekker en mijn moeder maakt het lekkerste soep van de hele wereld hahah
Lady_moi
05-11-2003, 14:17
kwee nie gewoon ne gewoonte
RisLaine
05-11-2003, 14:51
Je Hebt De Hele Dag Niets Gegeten.
Zou Je, Je Maag Goed Doen Door Een VisBurger Naar Binnen Te Werken?!
Dat Gaat Te Zwaar Op Je Maag Liggen.
Soep, DaarenTegen Is Licht Maar VoedZaam, Door Al De Groente En Meel Dat Erin Zit. Zo Went Je Maag Weer Een Beetje Aan Voedsel.
At Your Service.. :D
Atlas_Gebergte
05-11-2003, 14:55
Soep, DaarenTegen Is Licht Maar VoedZaam, Door Al De Groente En Meel Dat Erin Zit. Zo Went Je Maag Weer Een Beetje Aan Voedsel.
At Your Service..
Sokran voor je reactie meid.
RisLaine
05-11-2003, 15:03
At Your Service..
Sokran voor je reactie meid.
AnyTime.. :D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.