Bekijk originele versie : Aan de toekomstige bruidjes...wil je een nieuw leven beginnen samen met je man?
As Salaam Alaykoum WaRahmatouAllah,
Voor de toekomstige bruidjes,
Wil je een gelukkig leven beginnen met je man?
Hoe begin je er aan?
Indien je VOOOOOR januari gaan trouwen, ANNULEER dan je BIG HUWELIJKSFEEST, bel je neggafa op en zeg haar dat de reservatie niet doorgaat...bel de dj op en zeg hem...SORRY, afspraak gaat niet door, bel de bakker op en zeg hem dat de huwelijkstaart met 13 trappen toch maar niet doorgaat, bel je huwelijksbureau op en zeg hen dat dat ook de huwelijksreisje naar Hawai niet doorgaat, bel de serveermeisjes op en zeg hen...sorry ander keertje...
Maar, ga naar een reisbureau en regel een ticketje naar Mekka samen met je man, de hadjmaand is op komst. En als je terugkomt dan verwelkomen je lieve ouders je in Zaventem of Schiphol met melk en dadels, thuis wachten je familie je op en je vriendinnen, je zusters die voor jou een klein feestje hebben georganiseerd bij jou thuis en een mooi kleedje hebben kunnen regelen zodat je toch een bruidje bent voor het eerst in je leven. Een mooie sfeer, een mooi nieuw leven als hadj en hadja. Wollahi wat is mooier dan dit?
Ya toekomstige bruidjes, wat neem je na je dood mee? De Neggafa, de dj of je daden?
Moge Allah ons allen leiden..
soennia83
04-11-2003, 23:51
AMEEN AMEEN AMEEN AMEEN
Jazak allaho ghairen zuster
Het is alsof je mijn gedachte leest.
Ik ga nog niet trouwen, maar wat hierboven staat is mijn droom, alleen was ik al niet van plan een dj, neggafa en dat soort zaken te laten intreden in mijn leven!!
wasalaam mu3alikom warahmatollah
Ik weet zeker dat elke praktiserende moslima wens wat hierboven staat!
soennia83
05-11-2003, 00:23
Ameen zuster,
ik wil je nog wel een nassiha geven, ik las laatst dat je een moslim niet onwetend mag noemen( iedereen heeft ogen, oren en verstand van Allah de Verhevene gekregen), je begaat hier een zonde! Maar Ghair Zuster!
ben harstikke trots op je!!!!!!! En Allah swt inshAllah ook!!
Maar allaho e3lem
wasalaam
soennia83
05-11-2003, 21:34
assalaam mu3alaikom
zal ik jullie vertelllen hoe ik het graag zou willen.
Islamitische huwelijksfeest, gevolgd door 2 weken lekker thuis zitten en dan op bedevaart!!!!!!!!!!!!
VET COOL!!!!!!!!!!
oh oemishaaq over onwetendheid. Ik snap wat je bedoelt, je kan het beter Jahl noemen. Ik las het in een boek over de 5 zuilen van de islaam en imaam, maar kan het nu effe niet snel terugvinden, omdat ik veel gelezen had.
Maar meid ik bedoel niet dat het niet mag, maar je kan het beter anders noemen. Want stel je zegt tegen een moslim je bent onwetend, terwijl hij dat niet is, dan kan dat nogal hard aankomen en Allah swt wil niet dat zijn dienaren onwetend worden verklaard als ze dat niet zijn. Snappie!
Maar allaho e3lem
wasalaam
Ghazella24
05-11-2003, 22:50
Je neemt niemand mee na de dood. Iedereen is dan gelijk en ieder voor zich. Niemand weet wat hem te wachten staat na de dood. Dat weet alleen Allah swt. Naar mekka gaan is ieders droom. Maar de bedevaart betekent niet dat je 100% zeker naar djannah gaat. Je moet altijd bidden en smeken dat Allah swt je bedevaart heeft geaccepteert. En of mensen die daar zijn geweest meer kans maken op djannah, en meer hassanat hebben dan anderen... ??? Er spelen ook andere dingen een rol.. Daar zijn wij niet om over te oordelen. Dat doet Allah swt.
Maar iedereen die van plan is dit jaar naar Mekka te gaan; Bsaha oul a3fia, en moge Allah swt jullie bedevaart accepteren inshallah!
Waa alaykoum assalaam
miss_tanger007
06-11-2003, 12:26
Je moet goed het huwelijk in gaan. Als je al begint met een bruiloft die duizenden euro's heeft gekost , muziek en alle andere dingen die daarbij horen --> ja dan weet je al dat je problemen zult verwachten in je huwelijk.
Dus OemIshaaq ik ben het met je eens. Ik hoop dat meer mensen daar zo over denken...
Ghazella24
06-11-2003, 18:34
Origineel gepost door OemIshaaq
Na'am, niet door ff naar Mekka te reizen verdien je Djenna. Zou je mij hier dan nog vinden? Of ons? Ik denk het niet...
Maar het is niet moeilijk, Islam is makkelijk, het is de mens die het voor zichzelf moeilijk maakt.
Trouwen op een hamaria als een prinses, in de watjes gelegd worden...tayeb, luxe is niet haram maar zei onze Profeet Mohammed saw niet, Dunia is voor de ongelovigen een paradijs en voor de gelovigen een hel. Hoe leven wij hier in deze Dunia? Moeilijk? La, wij hebben het hier naar onze zin en als wij trouwen willen we trouwen op koningenstoelen...weet beste zuster dat je na je dood in je graf zal gelegd worden en over jou aarde zal gegooid worden. Waarom? Omdat je zal stinken...geen kubr meer, geen hoogmoed meer, geen centen meer, geen tralala meer...op dat moment...El Achira beste zuster. Denk daaraan ipv aan neggafa en dj en aan die éne mooie dag. Beleef je éne mooie dag als bruid in djenna. Wollahi zuster, de pracht en praal in Djenna is niets vergeleken met het kleine mooie hier op deze Dunia.
Ik zeg niet dat wij geen trouwfeest mogen geven en ons trouwfeest moeten opgeven voor een hadj. La dat Mekkareis was een droom en misschien voor een ander een voorstel of een idee. Wij kunnen trouwen, geen
Moge Allah ons leiden en onze ogen openen want waarlijk onze ogen zijn niet open. Moesten we weten wat ons te wachten staat? Wollahi dan zouden wij ons énkel in soejoed bevinden.
:goedzo:
;)
heeeeey,OemIshaaq mascha 'ALLAH tbarkelah 3liek jij bent de eerste ,die ik dit heb horen zeggen en die er volgens mij zo over denkt JOU noem ik dus een echte goede MOSLIMA!!!!!!!!!!!!! daar zul je in je leven ook zeker meer aan hebben dan aan een neggafa die met je gezicht gaat spelen en door jou gezicht te verpesten ,haar geld maakt !!!!(met gezicht verpesten bedoel ik vuile SH*T op je gezicht smeren en dergelijke,schoonheid je hebt et of je hebt et niet.) een neggafa kan je daar echt nie bij helpe !!! bigg kiss 4 U!!!!!!!
sweet_nadoria
15-11-2003, 23:49
Origineel gepost door OemIshaaq
As Salaam Alaykoum WaRahmatouAllah,
Voor de toekomstige bruidjes,
Wil je een gelukkig leven beginnen met je man?
Hoe begin je er aan?
Indien je VOOOOOR januari gaan trouwen, ANNULEER dan je BIG HUWELIJKSFEEST, bel je neggafa op en zeg haar dat de reservatie niet doorgaat...bel de dj op en zeg hem...SORRY, afspraak gaat niet door, bel de bakker op en zeg hem dat de huwelijkstaart met 13 trappen toch maar niet doorgaat, bel je huwelijksbureau op en zeg hen dat dat ook de huwelijksreisje naar Hawai niet doorgaat, bel de serveermeisjes op en zeg hen...sorry ander keertje...
Maar, ga naar een reisbureau en regel een ticketje naar Mekka samen met je man, de hadjmaand is op komst. En als je terugkomt dan verwelkomen je lieve ouders je in Zaventem of Schiphol met melk en dadels, thuis wachten je familie je op en je vriendinnen, je zusters die voor jou een klein feestje hebben georganiseerd bij jou thuis en een mooi kleedje hebben kunnen regelen zodat je toch een bruidje bent voor het eerst in je leven. Een mooie sfeer, een mooi nieuw leven als hadj en hadja. Wollahi wat is mooier dan dit?
Ya toekomstige bruidjes, wat neem je na je dood mee? De Neggafa, de dj of je daden?
Moge Allah ons allen leiden.
Wa Salam Alaikoum wa rahmatoelah wa barektoehoe,
Ik heb geen woorden voor je bericht, echt prachtig en je hebt helemaal gelijk.
Heb niks op je bericht aan te merken.. ;)
Het leven met je partner is erop gericht om mekaar naar de goede weg te helpen die ons samen naar Al Djannah leidt waar we mekaar Insha Allah weer tegen zullen komen.
Moge Allah ons daarbij helpen en ons bijstaan,
Wa salam alaikoum,
S. Nadoria
Salaam Aleikom Wa Rahmatoeallah
UPPP!! :goedzo:
DjazakieAllah Oukhaaijraan! Mooie nasi7a, Insch'Allah zullen we hem opvolgen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.