Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wie wil er even een goede daad verrichten?

qwatra
04-11-2003, 22:17

Salaam, Ik wou jullie even vragen welke gebeden je tijdens de ramadan allemaal kunt bidden, je hebt bevoorbeeld de taraweeh kan iemand me dat uitleggen hoe, en hoe kun je nog meer bidden. Na de shour kan ik nooit weer slapen en wil ik iets nuttigs doen ik ga dan bidden en lees dan de koran maar ik wil het meer gedetaieerd doen, hopelijk kunnen jullie me helpen en moge Allah jullie daarvoor ook belonen, maha salama

Selina
04-11-2003, 22:56
Als ik het wist had ik je geholpen maar :jammer:

ridouandra
05-11-2003, 00:20
Sallam allaikoum beste Zuster en Broeders, Wie in de ramadan “staat”(dus het bidden van de tarawee7), zodanig dat er sprake is van iemanen wa 7tiesaben wordt al zijn voorgaande zonden vergeven Dat je 2x2x2x2x3 Rakhat bidt dat kun je in Moskee of Thuis doen. En de beste Dikr (aanbidden) is Koran lezen. Je hart en je tong word daar van zacht en je krijgt voor elke letter een Hasanah. Moge Allah onze de rechte pad leiden Moge Allah onze zonden in de maand vergeven Moge Allah onze in deze maand van de Hel reden Yarab accepteer onze Du3a Yarab Ir Hamna Sallam allaikoum

noortje2003
05-11-2003, 08:52
Origineel gepost door qwatra Salaam, Ik wou jullie even vragen welke gebeden je tijdens de ramadan allemaal kunt bidden, je hebt bevoorbeeld de taraweeh kan iemand me dat uitleggen hoe, en hoe kun je nog meer bidden. Na de shour kan ik nooit weer slapen en wil ik iets nuttigs doen ik ga dan bidden en lees dan de koran maar ik wil het meer gedetaieerd doen, hopelijk kunnen jullie me helpen en moge Allah jullie daarvoor ook belonen, maha salama Ik heb wat info maar die heb ik thuis als ik het innsallah niet vergeet zal ik het morgen plaatsen. innsallah :zwaai: ik heb ook dat je naoufiel kan bidden je bouwt door die nouafiel een paleis in de hemel ALLAH SWT hoe ehlem. maar die info krijg je morgen ook innsallah.

muslimien
05-11-2003, 10:15

selem3alikoem broeders en zusters die hier zijn er die nog komen mabrouk ramadan kijk ridouandra agie je krijgt niet van elke letter een hassenet mar je krijgt het van elke woord dus bismillah krijg je geen 9 hassenet maar 1 hassenet nu je het weet hemduhilleh en het betreft dat je tong zacht word is prachtig masha allah en je krijgt een betere stem en ziel van en allah gaat vann je houden incha allah amien

DANSKONINGIN
05-11-2003, 11:06
Origineel gepost door muslimien selem3alikoem broeders en zusters die hier zijn er die nog komen mabrouk ramadan kijk ridouandra agie je krijgt niet van elke letter een hassenet mar je krijgt het van elke woord dus bismillah krijg je geen 9 hassenet maar 1 hassenet nu je het weet hemduhilleh en het betreft dat je tong zacht word is prachtig masha allah en je krijgt een betere stem en ziel van en allah gaat vann je houden incha allah amien Ik had ook begrepen dat je voor elke letter die je uit de Koran leest hasanaat krijgt.

muslimien
05-11-2003, 11:53
zuster selem3alikoem kijk ik ga het voor je zoeken incha allah ik ben nu o school als ik thuis ben incha allah zoek ik het voor jouw op en voor iedereen incha allah

DANSKONINGIN
05-11-2003, 12:04
Soekran.

noortje2003
05-11-2003, 12:59
Origineel gepost door DANSKONINGIN Ik had ook begrepen dat je voor elke letter die je uit de Koran leest hasanaat krijgt. ja inderdaadt heb ik zondag nog in een lezing gehoord voor elk letter krijg je een hasana, ALLAH swt hoe ehlem

qwatra
05-11-2003, 13:19
salaam, dank je wel dat jullie geantwoord hebben ik zal met elke reactie proberen iets te doen ma3a salama