Bekijk originele versie : Moslima barbie eindelijk te koop in Nederland
Charaoui
23-11-2007, 12:34
www.islamplaats.nl
Voor het eerst in Nederland verkrijgbaar de beroemde moslima barbie. Ze heet Fulla draagt een hoofddoek en enkellange kleding. Dit is een prachtig cadeau waar elk moslim meisje van droomt.
geef AUB jouw mening?
R_berkaniia
23-11-2007, 12:38
Neeh hoor.
Vroeger speelde ik met speelgoed auto's.
Bridezilla
23-11-2007, 12:44
bestaat al ruime tijd in belgie
echt toffe pop :haha: dochtertje van vriendin speelt er ook mee, als je die burqa uitdoet en haar lange kleren, heeft ze een highlights in haar haar, en is ze kort gekleed:hihi:
Medinah_2006
23-11-2007, 12:45
Leuk om kado te doen :goedzo:
Medinah_2006
23-11-2007, 13:10
:haha: Barbie heeft Ken, en wie heeft Fulla dan :confused: Vraag me nu echt af hoe die er dan uitziet! Hahaha....
Mocht ik ooit een dochter krijgen, dan krijgt ze echt geen Barbie's om mee te spelen!! Vind het niks voor kinderen...:jammer:
Wat geef je dan je kind om mee te spelen?
bestaat al ruime tijd in belgie
echt toffe pop :haha: dochtertje van vriendin speelt er ook mee, als je die burqa uitdoet en haar lange kleren, heeft ze een highlights in haar haar, en is ze kort gekleed:hihi:
:haha:
fatoush_88
23-11-2007, 13:38
Ik d8 altijd dat barbie's haram waren :rolleyes:
Medinah_2006
23-11-2007, 14:17
Speelgoed waar je wat van leert :D En dan heb ik het niet over al die nieuwe technologische speeltjes, maar echt speelgoed van vroeger, puzzels en dat soort dingen voor kinderen... speelgoed van mijn kindertijd :o
:goedzo:
ainzorapowerr
23-11-2007, 14:52
belachelijk die barbie alle barbies trouwens!!!
Bovendien is een pop/barbie haram!!
MinnyBolletjuh
23-11-2007, 14:54
Mijn tante heeft een hele mooie! :love:
Niet met een hoofddoek, maar wel met een taksita. :wow:
Medinah_2006
23-11-2007, 15:04
belachelijk die barbie alle barbies trouwens!!!
Bovendien is een pop/barbie haram!!
Mogen poppen van de islam?
Vraag van Adelillah: Mijn dochtertje van 2 jaar wil met poppen spelen. Nu heb ik ruzie met mijn vrouw over dit onderwerp, naar aanleiding van die popverbrandingen in Afghanistan. Poppen zijn toch ook afbeeldingen van mensen. Moet ik Barbie in de kachel gooien of mogen kinderen met poppen spelen van de islam?
Antwoord haj Abderafik: Een hadith, overgeleverd door el-Boekhari en Aboe Dawoed, verteld dat Aicha gezegd heeft: "We speelden met poppen toen de Profeet een keer het huis betrad..."
Ook is door Aboe Dawoed en An-Nasaa'i overgeleverd dat de profeet terugkwam uit de slag van Thaboek (of Khaibar) de bedekking van een van de schappen van Aicha loswaaide en haar poppen zichtbaar werden.
De Profeet sprak: "Aicha, wat is dit?"
Ze antwoorde: "Dit zijn mijn dochters"
Hij zag een paard met vleugels, gemaakt uit stof, en zei:
"Wat zie ik hier tussen de poppen?"
Ze zei: "Een paard"
De profeet vroeg: "En wat zit er aan hem?"
Ze zei: "vleugels.."
Hij zei: "Een paar met vleugels? "Heb je niet gehoord dat Soelaiman paarden had met vleugels?"
Volgens de overling vertelde Aicha dat de Profeet dusdanig moest lachen "totdat zijn kiezen zichtbaar werden."
Hieruit blijkt dat poppen wel toegestaan zijn binnen de islam, zolang ze worden gebruikt door kinderen.
Allahoe a3lem
Bron: http://www.geocities.com/SouthBeach/Bungalow/1757/naffer018.html
NU kun je je afvragen watvoor pop zou het geweest zijn? Met ogen/mond etc... of gewoon zo'n ouderwetse pop van stof gemaakt zonder gezicht...
Als ouder kun je natuurlijk ander speelgoed kopen en een pop vermijden...
Zoals iemand hierboven vermelde is leerzaam speelgoed beter....
Je kind kan ook dagen huilen omdat ze andere kinderen met poppen ziet spelen en jij niet? Kinderen zijn nog jong en begrijpen niet dat het niet kan en mag.... jij als ouder moet daar op inspelen en ze niet straffen omdat ze kind zijn en willen spelen....
Daarbij als je mag kunnen tussen Barbie of Fulla dan is dat al wat beter....
Ik vind het een beetje raar dat je zomaar Haram roept, ik zeg niet dat het Halaal is maar schreeuw niet als je er niets vanaf weet ;)
sara1978
23-11-2007, 15:07
Poppen haram...nou ja zeg!! maak het nog moeilijker voor de kinderen!!
yasminearabia
23-11-2007, 15:53
ja eindelijk:d de mooist barbie:o
onzin een barbie moslima..
is net als bier zonder alcohol..
en eerst heeft ze eeb niqaab aan (of een doekje, of een burqa) mouhim z3maa lang klere en alles.. en als je jurk uit doet heeft ze kort rokje aan...
Vind het idee nergens op slaan.
Riffia_Kebdania
23-11-2007, 18:01
www.islamplaats.nl
Voor het eerst in Nederland verkrijgbaar de beroemde moslima barbie. Ze heet Fulla draagt een hoofddoek en enkellange kleding. Dit is een prachtig cadeau waar elk moslim meisje van droomt.
geef AUB jouw mening?
die reclame zie k altijd op mbc3 ofzo
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.