Bekijk originele versie : Wie is ook zo'n doemdenker of ben ik de enige?
Noura1986
23-11-2007, 11:15
Als je bijvoorbeeld een krantenartikel leest over kanker en piekert wat als ik het zal hebben.. en gewoon ook over andere dingen zolang blijven piekeren terwijl het doelloos is
Ik denk dat iedereen wel zijn/haar periodes heeft van duistere gedachtengoed en gepieker:)
tantesoemaya
23-11-2007, 20:49
Als je bijvoorbeeld een krantenartikel leest over kanker en piekert wat als ik het zal hebben.. en gewoon ook over andere dingen zolang blijven piekeren terwijl het doelloos is
Oh meid.. hier kan ik mezelf helemaal in vinden!
Ik laat me echt meeslepen in verhalen en denk er achteraf veel
over na, en als ik eerlijk moet zijn is het soms teveel naar mijn mening.
Ghair InshAllah.. iedereen heeft dat weleens denk ik.:o
Noura1986
23-11-2007, 21:16
ik heb het niet over soms maar over constant :(
tantesoemaya
23-11-2007, 21:18
ik heb het niet over soms maar over constant :(
En over wat dan als ik vragen mag? Heb je het nu
over het desbetreffende voorbeeld die je net gaf ? Over kanker?
Noura1986
23-11-2007, 21:34
En over wat dan als ik vragen mag? Heb je het nu
over de desbetreffende voorbeeld die je net gaf ? Over kanker?
over alles eigelijk... ik trek me dingen snel aan. ik hoef maar iets te zien staan of te horen en dan pieker ik er over
tantesoemaya
23-11-2007, 21:52
over alles eigelijk... ik trek me dingen snel aan. ik hoef maar iets te zien staan of te horen en dan pieker ik er over
Hmm. Wat vervelend voor je joh..
Tuurlijk het hoort af en toe nadenken maar als je heel de dag
moet nadenken over 1 onderwerp lijkt het me zeer vermoeiend.
Ik kan je enkel als advies geven om de Koran te lezen op dat soort
momenten, ik heb het een tijd ontzettend zwaar gehad en kon me moeilijk
concentreren.. dit heeft mij echt geholpen. Sterkte in ieder geval !
Noura1986
23-11-2007, 21:58
wat is een goede vertaling van de koran in het nederlands en een beetje in makkelijk leestaal als je snapt wat ik bedoel. Heb je daar titel van?
tantesoemaya
23-11-2007, 22:02
wat is een goede vertaling van de koran in het nederlands en een beetje in makkelijk leestaal als je snapt wat ik bedoel. Heb je daar titel van?
http://members.chello.nl/m.elfers/koran000.html
Ik kan je alleen op dit moment deze site geven!Ik hoop dat je er wat aan hebt..
Het is wel moeilijk om te begrijpen als je het niet vanuit huisuit hebt meegekregen. Mijn advies is om rond te kijken in de bibliotheek voor boeken over de Islam. En als je graag toelichting wilt over bepaalde hoofdstukken kun je dit het beste aan een geleerde vragen.
Noura1986
23-11-2007, 22:09
:sjans: bedankt ik hoop dat het me helpt
tantesoemaya
23-11-2007, 22:11
:sjans: bedankt ik hoop dat het me helpt
InshAllah. Met Allah's wil.
Jij enkel beslist wat je doet met die gedachtes!
Laat je je erdoor leiden? Of probeer je je aandacht te vestigen op
dingen die echt van belang zijn? Sterkte meid. Knuffel..
QueenLatifah_
24-11-2007, 20:20
ik had vroeger wahed kankerfobie. ( ik heb da nog steeds maar in mindere mate). ik weet nog in die periode, hoorde ik of las ik bijna elke dag wel iets over kanker, ik dacht bij mezelf is da nu toevallig kifach?? ik dacht toen echt van safie ik heb die vreselijke ziekte. ik voelde dan constant in mijn lichaam voornamelijk mijn borste, of da ik mss een abnormale knobbeltje voelde ( en in die tijd voelde ik dan toch iets abnormaals onder mijn oksel en het deed ook pijn ik werd toen echt para,..ik was geestelijk echt kapot, ik durfde ook ni naar de dokter te gaan enzow.(bleek dan achteraf een opgezwolle klier te zijn.)
hmdl heb ik da overdreven gevoel ni meer, maar ik hoor/lees nog steeds ni graag over zaken die betrekking hebben tot kanker.:(
mahonie77
24-11-2007, 20:28
Ik herken me wel in dit, maar niet de hele dag ofzo. Is je concentreren op muziek misschien iets, bijvoorbeeld zoiets als dit. Helpt bij mij wel om ff aan niks te denken, luister maar als je wilt. Hoop dat het overgaat, want is wel vervelend als je hooft vol zit :)
http://www.youtube.com/watch?v=bzYAOjVSh_0
http://profile.imeem.com/5iUPkj/music/T3nTkLrA/prem_joshua_remixed_by_maneesh_de_moor_tilang_tant ra_temple/
Noura1986
24-11-2007, 22:56
ik had vroeger wahed kankerfobie. ( ik heb da nog steeds maar in mindere mate). ik weet nog in die periode, hoorde ik of las ik bijna elke dag wel iets over kanker, ik dacht bij mezelf is da nu toevallig kifach?? ik dacht toen echt van safie ik heb die vreselijke ziekte. ik voelde dan constant in mijn lichaam voornamelijk mijn borste, of da ik mss een abnormale knobbeltje voelde ( en in die tijd voelde ik dan toch iets abnormaals onder mijn oksel en het deed ook pijn ik werd toen echt para,..ik was geestelijk echt kapot, ik durfde ook ni naar de dokter te gaan enzow.(bleek dan achteraf een opgezwolle klier te zijn.)
hmdl heb ik da overdreven gevoel ni meer, maar ik hoor/lees nog steeds ni graag over zaken die betrekking hebben tot kanker.:( ja jij snapt me..zoiets heb ik ook..maar ja :( ik weet niet, soms is het niet zo en soms kan ik bang worden en overspoeld worden door rare gedachten
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.