Bekijk originele versie : vasculaire dementie..
Sweet_lailaatje
23-11-2007, 09:29
-
Wie is hier bekend mee?
Dementie ken ik wel, maar dat andere gekke woord ken ik niet:maf:
Trilfunctie
23-11-2007, 09:31
Is gewoon dementie. Komt vooral bij ouderen na een beroerte voor.
Trilfunctie, gij hebt een lief poesje!!
Ben helemaal verliefd erop:love:
Trilfunctie, gij hebt een lief poesje!!
Ben helemaal verliefd erop:love:
Sweet_lailaatje
23-11-2007, 09:40
Is gewoon dementie. Komt vooral bij ouderen na een beroerte voor.
Nee hoor.
Het is een vorm van dementie, maar bij patiƫnten met vasculaire dementie zijn de kleine bloedvaatjes in de hersenen beschadigd. Deze bloedvaatjes gaan stuk of raken verstopt, waardoor hersenweefsel afsterft. Als dit zich meermaals herhaalt, kan dementie ontstaan.
Dit gaat vanaf 30- jarige leeftijd al aan de gang en word met de jaren beroerder, de eerste 15/20 jaar zul je er niet veel last van hebben, maar daarna zie je dat het met de dag beroerder word helaas.
Dementie lijkt me erg:jammer:
Vooral als het zo erg is dat je je eigen partner of kinderen niet meer herkent.
Sweet_lailaatje
23-11-2007, 09:45
Dementie lijkt me erg:jammer:
Vooral als het zo erg is dat je je eigen partner of kinderen niet meer herkent.
Klopt mijn vader heeft het, en nu heeft de arts mij aangeraden om me te laten testen, aangezien 2 oom, een tante en mijn opa eraan overleden zijn. (erfelijk dus)
Ik durf het niet, want ik wil niet nu al weten dat er later met mij gaat gebeuren wat er nu met mijn pa is, het is namelijk slopend om te zien dat je vader niet meer weet wie je bent.
Trilfunctie
23-11-2007, 09:46
bij patiƫnten met vasculaire dementie zijn de kleine bloedvaatjes in de hersenen beschadigd. Deze bloedvaatjes gaan stuk of raken verstopt, waardoor hersenweefsel afsterft. Als dit zich meermaals herhaalt, kan dementie ontstaan.
Dus een hersenbloeding. Vasculaire dementie ontstaat na een beroerte. Soms direct, maar soms kan het ook maanden duren.
Trilfunctie
23-11-2007, 09:47
Klopt mijn vader heeft het, en nu heeft de arts mij aangeraden om me te laten testen, aangezien 2 oom, een tante en mijn opa eraan overleden zijn. (erfelijk dus)
Ik durf het niet, want ik wil niet nu al weten dat er later met mij gaat gebeuren wat er nu met mijn pa is, het is namelijk slopend om te zien dat je vader niet meer weet wie je bent.
Erg voor je vader meskien.:(
Sweet_lailaatje
23-11-2007, 09:52
Dus een hersenbloeding. Vasculaire dementie ontstaat na een beroerte. Soms direct, maar soms kan het ook maanden duren.
Nee hoor er is bewezen dat zowel bij mijn vader als bij de rest van zijn gezin het zo rond de 30e gebeurt. Geen van allen heeft een hersenbloeding gehad.
Hersencellen doden af en er worden nieuwe aangemaakt, maar bij hun is dat niet gebeurd. Is wel heel gek, het begint met angst en zeuren en na jaren kom je bij de periode dat ze niet weten wie je bent. Ze kunnen dan geen zinnen vormen, niet zelf eten, niet naar het toilet niet wassen niets, alles sterft af, ik zag dan bij een oom van mij op een gegeven moment was hij een kasplantje, ze kunnen niet eens hun hand omhoog doen, omdat hun aders verkalken..
Verschrikkelijk als ik denk dat mijn vader binnen nu en een hele korte periode dit ook gaat overkomen!
Erg voor je vader meskien.:(
Ja heel erg, maar hij merkt het zelf niet.
Hij is vrolijk en lacht veel, maar het is gek dat papa nooit mijn kindjes zal kennen etc.
Hij is net een jaar gepensioneerd, hij had altijd mooie plannen en die zullen niet uitkomen!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.