Bekijk originele versie : Zijn er ook Marokkanen die niet meedoen met de Ramadan?
Waarschijnlijk zul je ze niet vinden hier, maar ik was benieuwd of er meer Marokkanen niet meedoen met de ramadan en hoe ze daarmee omgaan met andere (Marokkanen).
Doe jij dan niet mee aan de ramadan??
en zoniet wat is de reden daarvan?
Ik doe inderdaad niet mee. Ik ben wel Marokkaans maar niet echt religieus. Ik word wel raar aangekeken door anderen als ik gewoon aan het eten ben. Zij schijnen er last van te hebben.
Origineel gepost door Jupiter
Ik doe inderdaad niet mee. Ik ben wel Marokkaans maar niet echt religieus. Ik word wel raar aangekeken door anderen als ik gewoon aan het eten ben. Zij schijnen er last van te hebben.
Salaam ...
Ja ik denk dat ze gewoon verwachten dat elke Marokkaan(se) een moslim(a) is en ook met de Ramadan meedoet .....
Maar er zullen er wel meer zijn die het niet doen, niet dat ze het snel zullen toegeven. Maar ja dat is iets tussen Allah en die personen, iedereen moet het maar zelf bepalen.
Mag ik vragen waarom je niet religieus bent ?
:)
Origineel gepost door Laysa
Salaam ...
Ja ik denk dat ze gewoon verwachten dat elke Marokkaan(se) een moslim(a) is en ook met de Ramadan meedoet .....
Maar er zullen er wel meer zijn die het niet doen, niet dat ze het snel zullen toegeven. Maar ja dat is iets tussen Allah en die personen, iedereen moet het maar zelf bepalen.
Mag ik vragen waarom je niet religieus bent ?
Ik heb er nooit iets mee gehad. Ik vind het een raar systeem dat zeker door de mens bedacht is. Anders zou er nooit zoveel meningsverschillen en oorlog over zijn gevoerd. Het is gewoon onnatuurlijk.
Atlas_Gebergte
04-11-2003, 14:34
Ik heb er nooit iets mee gehad. Ik vind het een raar systeem dat zeker door de mens bedacht is. Anders zou er nooit zoveel meningsverschillen en oorlog over zijn gevoerd. Het is gewoon onnatuurlijk.
Verdiep je meer in de islam, dan zal je achterkomen waarom islam een mooie godsdienst is, en je zult er ook meer van gaan begrijpen. Moge Allah je op het rechte pad brengen.
Wa Sallaam Allikoum
Origineel gepost door Atlas_Gebergte
Verdiep je meer in de islam, dan zal je achterkomen waarom islam een mooie godsdienst is, en je zult er ook meer van gaan begrijpen. Moge Allah je op het rechte pad brengen.
Wa Sallaam Allikoum
Geloof me, ik weet er zoveel vanaf dat ik zeker weet nooit een moslim te zullen zijn. Want ik geloof het niet. Als je iets niet gelooft dan houdt het op.
salaam
mag iets vragen.
denk je niet aan de dood.
zie die moslim mensen die ddodgaan op tv.hun gezichten twarkela.die blinken van nor,heb je het opgemerkt?????
zie die kafiers die dood zijn ,hun gezicht is hoe moet ik het zeggen,alsof ze een geest hebben gezien.zo wit ,vies .....enz.
kom terug en toon berouw voor het te laat is.
als je veel met islam bezig bent zul je het inzien dat je verkeert bezig bent.kijk hoeveel kafiers nu moslim worden ,en de moslims worden kafier.
niet voor alle moslims bedoelt.
ze bidden niet.
gaan vaak uit.
doen wat niet mag.
hebben s.e.x voor huwelijk.
drinken alchohol.....enz.
dan noemen ze zich moslims.
de shaitaan heeft macht over je.
moge allah me vergeven als ik iemand kwets of iets verkeert heb gezegt
Origineel gepost door Aichake
salaam
mag iets vragen.
denk je niet aan de dood.
zie die moslim mensen die ddodgaan op tv.hun gezichten twarkela.die blinken van nor,heb je het opgemerkt?????
zie die kafiers die dood zijn ,hun gezicht is hoe moet ik het zeggen,alsof ze een geest hebben gezien.zo wit ,vies .....enz.
kom terug en toon berouw voor het te laat is.
als je veel met islam bezig bent zul je het inzien dat je verkeert bezig bent.kijk hoeveel kafiers nu moslim worden ,en de moslims worden kafier.
niet voor alle moslims bedoelt.
ze bidden niet.
gaan vaak uit.
doen wat niet mag.
hebben s.e.x voor huwelijk.
drinken alchohol.....enz.
dan noemen ze zich moslims.
de shaitaan heeft macht over je.
moge allah me vergeven als ik iemand kwets of iets verkeert heb gezegt
Ik niet zoveel dingen die jij boven noemt, maar ik noem me ook geen moslim omdat ik vind dat ik dat niet ben. Dus doe ik ook niet mee met de ramadan. Ik zie wel veel marokkanen stiekem wat drinken en eten en wel gewoon doen alsof ze vasten. Dan maar gewoon toegeven dat je dat niet doet.
Ergens kan ik me wel in je situatie verplaatsen .. maar toch denk ik dat je iets ontschiet ...
Je zegt dat er zoveel meningsverschillen en oorlogen over zijn, ok dat vind ik wel logisch want de mens is niet perfect. Maar wat ik me afvraag is waar je de link legt tussen de imperfectie van de mens en de imperfectie van het geloof volgens jou dan ....
Kijk dat iets wordt gebruikt voor iets slechts wil niet meteen zeggen dat datgene wat gebruikt wordt ook zelf slecht is .... of niet ?
Als ik van een baksteen, bij wijze van spreken, een huis kan bouwen maar tegelijkertijd met diezelfde baksteen iemand kan verwonden dan zit ik toch verkeerd en niet die baksteen.
Het gaat erom wat JIJ ermee doet, wat anderen ermee doen dat moeten ze zelf weten.
Of ben je het niet met me eens ?
moroccan_angel
04-11-2003, 18:29
Ik zie vaak Marokkaanse jongens op straat of in het park stiekem eten.. als ze iemand aan zien komen gooien ze het weg.. alsof mensen voor mij vasten.. maar iedereen mag het van mij zelf weten.. ik ken wel moslims die niet vasten maar dat zijn geen marokkanen.
moroccan_angel
04-11-2003, 18:30
als meisjes op straat eten weet je nooit waarom ze eten en bij jongens weet je: ok ze zijn niet ongesteld :D
Nisrine01
04-11-2003, 19:03
Moge Allah swt je Leiden.....
Geloof me, ik weet er zoveel vanaf dat ik zeker weet nooit een moslim te zullen zijn. Want ik geloof het niet. Als je iets niet gelooft dan houdt het op.
ou 3alaikom( wordt gebruikt voor niet moslim))
maar goed..
beste jongen ALLAH YA HDI MEN YASHAE
niemand kan je overhalen tenzij dat allah sob7anaho dat wil.
en je zegt het zelf
het is nooit te laat om van mening te veranderen
Origineel gepost door Laysa
Ergens kan ik me wel in je situatie verplaatsen .. maar toch denk ik dat je iets ontschiet ...
Je zegt dat er zoveel meningsverschillen en oorlogen over zijn, ok dat vind ik wel logisch want de mens is niet perfect. Maar wat ik me afvraag is waar je de link legt tussen de imperfectie van de mens en de imperfectie van het geloof volgens jou dan ....
Kijk dat iets wordt gebruikt voor iets slechts wil niet meteen zeggen dat datgene wat gebruikt wordt ook zelf slecht is .... of niet ?
Als ik van een baksteen, bij wijze van spreken, een huis kan bouwen maar tegelijkertijd met diezelfde baksteen iemand kan verwonden dan zit ik toch verkeerd en niet die baksteen.
Het gaat erom wat JIJ ermee doet, wat anderen ermee doen dat moeten ze zelf weten.
Of ben je het niet met me eens ?
Wat ik bedoel met natuurlijk en onnaturlijk is het volgende:
niemand twijfelt over dingen zoals ademhalen, slapen , lopen, eten etc.
Dat zijn dingen die je gewoon doet zonder dat iemand je dat heeft geleerd. Zodra je geboren bent kun je het. het gaat vanzelf. Als je ermee ophoudt, dan hou je als mens op te bestaan. Al het andere is aangeleerd en moet soms met veel moeite bestudeerd en geleerd worden: auto rijden, verschillende talen leren, muziek spelen, religie, een vliegtuig besturen, en zo zijn er honderden dingen die misschien wel nut hebben, maar wel een duidelijke menselijke oorsprong hebben.
Dat zijn allemaal dingen die de mens in de loop van de tijd ontwikkeld heeft om zijn leven te beheersen en te verbeteren. Je hebt ze niet echt nodig en je gaat niet dood als je het niet doet. Hoe meer regels het kent hoe vreemder en verder het zich verwijdert van de natuurlijke oorsprong van de mens en hoe meer meningsverschillen en variaties ontstaan.
Zo kun je religie dus ook zien: als je iemand niet jarenlang traint om alles te leren en te weten en uit het hoofd te leren dan zal het geen goede moslim, in dit geval, worden. Dit is gewoon absurd en het erge is: er zijn zoveel variaties in de islam en andere religies dat je maar net het geluk moet hebben dat je bij de goede club zit. Dus hoe meer je je verdiept in de islam hoe onwaarschijnlijker het wordt. Maar niemand durft te twijfelen en doet anderen na in de hoop het allemaal goed te doen of in ieder geval geen problemen te krijgen met zijn ouders. Maar zodra er dwang bij komt kijken dan weet je dat het opgelegd is.
Niemand dwingt je om adem te halen, maar je doet het graag, vaak en met veel plezier. Als god de islam had bedacht, dan had hij het zo gemaakt.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.