Noraida
21-11-2007, 16:03
Beste mensen, Voor een familielid ben ik de mogelijkheden aan het bekijken om haar voor een vakantie naar Nederland te laten komen. Op de site van de IND staat in principe aangegeven welke procedure er doorlopen moet worden. Toch zou ik graag ervaringen van anderen willen weten mbt het proces. Dus hoelang heeft het geduurd voordat diegene daadwerkelijk naar Nederland kon komen. Verder heb ik nog vragen over het volgende: - Diegene moet voldoende geld hebben..kijken ze naar de bankrekening oftewel hoe wordt dat gecontroleerd? Is dit ook nodig als jij garant staat voor deze persoon middels een garantverklaring? - Hoe zit het met de medische verzekering? Waar regel je dit. Dekking moet min. €30.000,- zijn - Om de procedure in gang te zetten moet er in eerste instantie een uitnodigingsbrief (reisdoel) bekend zijn. Hoe zet je dit in gang? Zoals jullie kunnen lezen heb ik nogal wat vragen. Ik zou natuurlijk ook gewoon contact kunnen opnemen met IND, maar heb in eerste instantie behoefte om kennis en ervaring van anderen te horen die het zelf hebben gedaan voor een familielid. Dus reageer! Alvast bedankt.