Bekijk originele versie : Waarom is het leven zo hard voor sommigen
SweetxBaby
24-08-2002, 22:06
ik loop hier rond en het enige wat ik zie is mensen die geen benen meer hebben...
mensen die heel lang niet hebben gegeten....
kinderen die doodgaan van de dorst en die niet eens water hebben...
ik vind het zo erg voor ze mesaken....
wij hebben alles in nederland.....sommige zelfs alles wat hun hartje begeert en dan nog klagan we
het word eens tijd om stil te staan bij de mensen die helemaal niets hebben...
en we moeten allah(swt) dankbaar zijn dat wij in nederland zijn geboren...en leven...
dat moest ik echt effe kwijt :(
(ff OFF-topic :D)
Kheb je niet gesjien in Tanger...en ik maar :zwaai:
DaMn....weer een scot erbij...:D
Al3afriet
Ps ksjeg altijd...alhamdoelilan oen shoekroe allah (ook al heb je nix)
Origineel gepost door sweetbaby
ik loop hier rond en het enige wat ik zie is mensen die geen benen meer hebben...
wij hebben alles in nederland.....sommige zelfs alles wat hun hartje begeert en dan nog klagan we
en we moeten allah(swt) dankbaar zijn dat wij in nederland zijn geboren...en leven...
Ewa, that's life... :( :(
SweetxBaby
24-08-2002, 22:15
Origineel gepost door Al3afriet
(ff OFF-topic :D)
Kheb je niet gesjien in Tanger...en ik maar :zwaai:
DaMn....weer een scot erbij...:D
Al3afriet
Ps ksjeg altijd...alhamdoelilan oen shoekroe allah (ook al heb je nix)
ik heb terug :zwaai: heb je me niet gezien :D
ik heb terug :zwaai: heb je me niet gezien :D
Ohww...was ut voor moi...en ik maar denkuh...dat ut voor iemand die gast naast me is.....:D
Al3afriet
Moi_Oujdia
24-08-2002, 22:25
Salaam,
Voor iedereen heeft Allah s.w.t een levensweg bepaald. De een leeft gelukkig, de ander ongelukkig, de een rijk, de andere arm. Alles is moukteb Allah. Je moet het zo zien, het is een soort test die je krijgt in je leven. Sommige valt die test zwaar ( arm, ongezond, ongelukkig) toch zie je vaak dat deze mensen hoe arm ze ook zijn, toch gelukkig zijn. Met het kleine beetje wat ze hebben, bouwen ze een leven op en misschien een toekomst voor hun kinderen. Andere die rijk zijn, willen alleen nog meer. Een villa, nee twee is beter, ach ja de derde kan er ook wel bij.
Ik denk dat het meer een fenomeen is, hoe meer je krijgt des te meer je wilt hebben (geldt alhamdollilah niet voor iedereen).
Ons valt dat verschil misschien extra op, omdat we hier wonen, we hebben eigenlijk alles wat we willen hebben materieel gezien dan.
Niet alles is met geld te koop, dat vergeten veel mensen. Je kunt een villa kopen, mar de warmte die in dat huis hoort, zal je niet kunnen kopen. Terwijl iemand die een hutje van planken bouwt er wel liefde en warmte in kan stoppen. Die persoon zal altijd weten dat hij het met zweet en tranen in elkaar heeft gezet.
Moge Allah de minderbedeelden helpen in chaa Allah.
Vergeet niet Alhamdollilah te zeggen, voor het leven dat wij hier hebben.
wa salaam
SweetxBaby
24-08-2002, 22:29
Origineel gepost door Moi_Oujdia
Salaam,
Voor iedereen heeft Allah s.w.t een levensweg bepaald. De een leeft gelukkig, de ander ongelukkig, de een rijk, de andere arm. Alles is moukteb Allah. Je moet het zo zien, het is een soort test die je krijgt in je leven. Sommige valt die test zwaar ( arm, ongezond, ongelukkig) toch zie je vaak dat deze mensen hoe arm ze ook zijn, toch gelukkig zijn. Met het kleine beetje wat ze hebben, bouwen ze een leven op en misschien een toekomst voor hun kinderen. Andere die rijk zijn, willen alleen nog meer. Een villa, nee twee is beter, ach ja de derde kan er ook wel bij.
Ik denk dat het meer een fenomeen is, hoe meer je krijgt des te meer je wilt hebben (geldt alhamdollilah niet voor iedereen).
Ons valt dat verschil misschien extra op, omdat we hier wonen, we hebben eigenlijk alles wat we willen hebben materieel gezien dan.
Niet alles is met geld te koop, dat vergeten veel mensen. Je kunt een villa kopen, mar de warmte die in dat huis hoort, zal je niet kunnen kopen. Terwijl iemand die een hutje van planken bouwt er wel liefde en warmte in kan stoppen. Die persoon zal altijd weten dat hij het met zweet en tranen in elkaar heeft gezet.
Moge Allah de minderbedeelden helpen in chaa Allah.
Vergeet niet Alhamdollilah te zeggen, voor het leven dat wij hier hebben.
wa salaam
dit heb je echt mooi verwoord tbark allah 3liek:goedzo:
SweetxBaby
24-08-2002, 22:30
Origineel gepost door Al3afriet
Ohww...was ut voor moi...en ik maar denkuh...dat ut voor iemand die gast naast me is.....:D
Al3afriet
het was voor jou bedoeld gekkie :D
Dat doet pijn sweet..en dat mogen we niet vergeten..de minderbedeelden leven dagelijks in moeilijke omstandigheden..Allah e3awanhoum ya rabi amin
Moi_Oujdia
24-08-2002, 22:58
Barak allahou fik M.J. ;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.