Bekijk originele versie : pijn bij ontlasting tijdens menstruatie..... help !! :(
salaam lieve meisjes
sinds begin deze jaar heb ik last van mijn onderbuik en krampen tijdens mijn menstrautie die gepaard gaan met pijnlijke ontlasting.
Wat ik wilde vragen wie van deze meisjes heeft daar ook last van en wat voor ziekte is het, ben vandaag naar de huisarts geweest en hij heeft me pijnstillers voorgeschreven.
Maar wat ik bang voor ben is dat ik mss endometriose heb (slijmvlies dat zich op baarmoeder gaat verspreiden en hecht op allerlei andere organen als darmen, blaas, eierstokken ) waardoor ik minder of onvruchtbaar kan worden. En ik heb echt een kinderwens , het probleem is echter dat ik nog maagd ben en geen operatie kan voeren.
Kortom het kan gwn zijn door de krampen die op mijn darmen drukken maar toch wilde ik weten wie heeft er ook last van en wat heb je er tegen gedaan.
Sidikrona
20-11-2007, 04:49
up
a sahbina's zei heeft pijn waar wachten jullie op
Bithawia
20-11-2007, 09:45
ik heb ook altijd hevige kramp tijdens de 1e en soms 2e dag van mijn periodes. en op de 1e dag ook pijn bij de ontlasting, maar volgens de dokter is dit normaal en zeker niet schadelijk, maar allah oehlem..........
ik slik de 1e dag als ik zo'n pijn heb gewoon 1 iburphen en meestal gaat de kramp dan wel weg. en pijn bij de ontlasting heb ik niet de hele dag door, maar heel even in het begin. later gaat dat ook weer over.
maar eerlijk gezegd denk ik dat jij je druk maak om niks.
mocht je het toch niet vertrouwen ga dan langs de huisarts en leg jouw klachten aan hem/haar voor en kijk wat hij/zij voor je kan betekenen.
ik heb ook altijd hevige kramp tijdens de 1e en soms 2e dag van mijn periodes. en op de 1e dag ook pijn bij de ontlasting, maar volgens de dokter is dit normaal en zeker niet schadelijk, maar allah oehlem..........
ik slik de 1e dag als ik zo'n pijn heb gewoon 1 iburphen en meestal gaat de kramp dan wel weg. en pijn bij de ontlasting heb ik niet de hele dag door, maar heel even in het begin. later gaat dat ook weer over.
maar eerlijk gezegd denk ik dat jij je druk maak om niks.
mocht je het toch niet vertrouwen ga dan langs de huisarts en leg jouw klachten aan hem/haar voor en kijk wat hij/zij voor je kan betekenen.
Je hebt gelijk;
ja maar mijn huisarts heeft ook gezegd dat het niet echt schadelijk kan zijn
bedankt voor je uitleg, ik denk altijd het slechtste
maar bij is die pijn bij het ontlasting de hele dag bij de eerste dag
maar allah oehlem
casablancalady
20-11-2007, 12:37
salam o 3aleikom
Ik heb als advies gekregen om een paar dagen van te voren, veel kaneelthee te drinken, jezelf goed in te pakken en ervoor zorgen dat je ook maar geen kou vat...
Ik heb dit gedaan de laatste keer en ik had letterlijk geen krampen meer, het heeft zo goed geholpen en ik voelde me totaal anders subhanallah,
je kan het proberen....;)
beslema
Casa_Samia
20-11-2007, 12:47
salaam lieve meisjes
sinds begin deze jaar heb ik last van mijn onderbuik en krampen tijdens mijn menstrautie die gepaard gaan met pijnlijke ontlasting.
Wat ik wilde vragen wie van deze meisjes heeft daar ook last van en wat voor ziekte is het, ben vandaag naar de huisarts geweest en hij heeft me pijnstillers voorgeschreven.
Maar wat ik bang voor ben is dat ik mss endometriose heb (slijmvlies dat zich op baarmoeder gaat verspreiden en hecht op allerlei andere organen als darmen, blaas, eierstokken ) waardoor ik minder of onvruchtbaar kan worden. En ik heb echt een kinderwens , het probleem is echter dat ik nog maagd ben en geen operatie kan voeren.
Kortom het kan gwn zijn door de krampen die op mijn darmen drukken maar toch wilde ik weten wie heeft er ook last van en wat heb je er tegen gedaan.
Hey zuster,
heb je er nooit aan gedacht dat het ook wat anders zijn...is misschien raar om te vragen, maar heb je alleen krampen of doet het ook pijn wanneer je boodschap eruit komt (wist niet hoe je het anders netjes moest zeggen:o). als dat laatste het geval is kan het misschien aambeien zijn die komen opzetten tijdens je menstruatie...ook kan het zijn dat je voeding verkeerd is (te weinig voedsel en te weinig drinken, maakt het pijnlijk om je boodschap te doen bij sommigen.
Er kunnen veel meer dingen zijn, tijdens menstruatie is ons lichaam zoiezo kwetsbaarder, dat van die ibuprofen is zeker aan te raden, daarnaast heb je ook NAPROXEN (die werkt echt gelijk!!), de pil kan je ook doen (heb er zelf geen ervaring mee:o).
zijn wat ideetjes, hopelijk heb je er wat aan;)
Thalla
Bithawia
20-11-2007, 12:47
ja, ik denk ook dat het met voeding te maken heeft. ik merk bijvoorbeeld als ik ongi ben dat mijn ontlasting erg hard is. en nu drink die dagen ervoor gewoon veel thee en water en het helpt.
voeding kan veel verschil uitmaken
hey lieverds bedankt voor jullie reacties;
het probleem is echter ik krijg ze onregelmatig dus weet ik nooit wanneer ik ze krijg, en soms duurt die pijn gwn heel mijn menstruatie periode
zelfs als ik laxeermiddel gebruik dan nog doet het steeds pijn.
Ik denk dat ik met die kaneelthee ga proberen pf en anders ga
ik die medicijnen halen.
Deze problemen heb ik ook gehad. Ik ben bij de huisarts geweest en hij heeft me de pil aangeraden omdat het pijn deed en onregelmatig was. En eerlijk gezegd helpt het best wel,alleen dat als je trouwt,en zwanger wilt geraken,je enkele dagen,weken,maanden,die pil moet weglaten en toch met die pijn moet overweg kunenn.
ja hij heeft me het ook aangeraden maar ik wil dat zelf niet :)
Bithawia
21-11-2007, 20:11
waarom wil je de pil niet slikken dan? het helpt echt, dit weet ik uit ervaring.
waarom wil je de pil niet slikken dan? het helpt echt, dit weet ik uit ervaring.
das ni van da, als ik dat zou doen dan gaat de famillie iets helemaal anders denken vandaar, beter voorkomen dan genezen
marrakechia250
24-11-2007, 15:51
hoi meid als je het zeker wil weten moet toch aandringen om een kijkoperatie laten doen dan weet je het zeker want ik herken me zelf heel erg in. Het probleem is je kan zo weinig aandoen als endometriose hebt. Ik heb al jaren last van en de huisarts schrijft je alleen maar pijnstillers voor. Maar uitendelijk heb ik vorige jaar een kijkenoperatie gehad en toen hebben ze het vast gesteld dat ik endometriose had ook bij toeval eigen omdat ik ook kinderwens had maar het lukte steeds niet.
hoi meid als je het zeker wil weten moet toch aandringen om een kijkoperatie laten doen dan weet je het zeker want ik herken me zelf heel erg in. Het probleem is je kan zo weinig aandoen als endometriose hebt. Ik heb al jaren last van en de huisarts schrijft je alleen maar pijnstillers voor. Maar uitendelijk heb ik vorige jaar een kijkenoperatie gehad en toen hebben ze het vast gesteld dat ik endometriose had ook bij toeval eigen omdat ik ook kinderwens had maar het lukte steeds niet.
ja maar ik heb er nu alleen last van de afgelope 5 maanden.
meskiena en ben je nog altijd vruchtbaar
ik heb wel gehoord dat je die wel kan verwijderen alle heeft de dokter tegen mij gezegd.
maar inch'allah als allah(swt) het wil krijg je wel je kindjes.
Het geneest niet,dus de pil = voorkomen ..
'De rest van de familie' hoeft toch helemaaal niet te weten dat je aan de pil zit. Je gaat toch ook niet rond schreeuwen 'aan de rest van de familie' dat je ongesteld bent,dat je pijn hebt bij je ontlasting of wel ?
Maar goed,probeer wat pijnstillers,maar ik denk niet dat die gaan helpen :o.
Nog veel geluk
Marokkaantje065
hhahha ja das waar :hihi:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.