Bekijk volle/desktop versie : roken?



Pagina's : [1] 2 3

03-11-2003, 15:13

Citaat door golden_eyes:
roken mag niet tijdens ramandan. Maar als we buiten staan of in de trein en er zijn mensen die aan het roken zijn en JIJ bent in de buurt dan verbreek je ook de ramadan toch? Of snap ik dat verkeerd.
.

03-11-2003, 15:44



Citaat:
Origineel gepost door golden_eyes
roken mag niet tijdens ramandan. Maar als we buiten staan of in de trein en er zijn mensen die aan het roken zijn en JIJ bent in de buurt dan verbreek je ook de ramadan toch? Of snap ik dat verkeerd.
Roken mag niet tijdens Ramadan en ook buiten Ramadan...(haram)

en als je in de trein bent of ergens waar gerookt word, ga gewoon ergens anders zitten. en dat verbreek je de ramadan niet, als je gelijk ergens anders gaat zitten, maar als je het express doet dan wel wa shokran
akker3ie

03-11-2003, 15:50
Roken is haram in de islam...

maar el 3olama2 zeggen over ROKEN. het is wel haram...maar toch minder erg dan iets anders...bijv: stelen is ook haram. maar stelen iets erger dan roken.. in ISLAM heb je ook LEVELS...wa shokran

Akker3ie

03-11-2003, 15:57

Citaat:
Origineel gepost door akker3ie
Roken is haram in de islam...

maar el 3olama2 zeggen over ROKEN. het is wel haram...maar toch minder erg dan iets anders...bijv: stelen is ook haram. maar stelen iets erger dan roken.. in ISLAM heb je ook LEVELS...wa shokran

Akker3ie
Kun je ook met bewijzen komen uit de quran of soennah. De geleerden zijn er verdeeld over. De een zegt haram de ander zegt makrouh

03-11-2003, 16:20


selem3alikoem broeders en zusters

kijk als een geleerde zegt dat roken makrouh is achie25

dan word hij gestraft want alles en alles wat schadelijk is voor je lichaam is haram

roken is schadelijk dus haram punt uit klaar begrijpen ze het niet subhanallah alles wat schadelijk is voor je lichaam is haram

als je het zo bekijkt is roken erger dan alcohol want als je alcohol drinkt vergiftig je alleen jezelf en als je rookt vergiftig jezelf en andere

allah zegt ook in de koran diegene die gif neemt in zijn lichaam zal in de hiernamaals alleen gif drinken


ik hoop dat jullie hetw eten roken is harammmmmmmmmmmmmmmmmmm

mensen maken me soms boos wullah

allah is de alwetende en wete het beste

03-11-2003, 16:25

Citaat:
Origineel gepost door muslimien
selem3alikoem broeders en zusters

kijk als een geleerde zegt dat roken makrouh is achie25

dan word hij gestraft want alles en alles wat schadelijk is voor je lichaam is haram

roken is schadelijk dus haram punt uit klaar begrijpen ze het niet subhanallah alles wat schadelijk is voor je lichaam is haram

als je het zo bekijkt is roken erger dan alcohol want als je alcohol drinkt vergiftig je alleen jezelf en als je rookt vergiftig jezelf en andere

allah zegt ook in de koran diegene die gif neemt in zijn lichaam zal in de hiernamaals alleen gif drinken


ik hoop dat jullie hetw eten roken is harammmmmmmmmmmmmmmmmmm

mensen maken me soms boos wullah

allah is de alwetende en wete het beste
Ik snap wat je bedoelt maar komt niet met reacties als: Het is schadelijk dus het is haram klaar punt.. Daar heb ik niks aan, als jij het zegt of iemand anders. Kom met bewijzen uit de quran of soennah. Bewijzen die ik ook kan controleren.

Ik rook niet hoor en heb er ook een hekel aan, maar dat terzijde..

03-11-2003, 16:30

Citaat:
Origineel gepost door muslimien
selem3alikoem broeders en zusters

kijk als een geleerde zegt dat roken makrouh is achie25

dan word hij gestraft want alles en alles wat schadelijk is voor je lichaam is haram

roken is schadelijk dus haram punt uit klaar begrijpen ze het niet subhanallah alles wat schadelijk is voor je lichaam is haram

als je het zo bekijkt is roken erger dan alcohol want als je alcohol drinkt vergiftig je alleen jezelf en als je rookt vergiftig jezelf en andere

allah zegt ook in de koran diegene die gif neemt in zijn lichaam zal in de hiernamaals alleen gif drinken


ik hoop dat jullie hetw eten roken is harammmmmmmmmmmmmmmmmmm

mensen maken me soms boos wullah

allah is de alwetende en wete het beste
shokran agie fi allah,

alles staat duidelijk in el koran en soenat onze profeet sala allah 3alayhi wa salam... maar men wilt het duidelijk lezen dat roken haram is in el koran..maar dat hoeft niet... 5 keer bidden per dag staat ook niet in el koran...maar onze profeet heeft het duidelijk gemaakt voor ons toen na el esra2 wa el me3raj...

en agie fi el allah niet boos worden... roken is haram dat weten we 100% wel.. maar ze willen iets anders horen... subhana allah

wa shokran

akker3ie

03-11-2003, 18:18

Citaat:
Origineel gepost door akker3ie
Roken mag niet tijdens Ramadan en ook buiten Ramadan...(haram)

en als je in de trein bent of ergens waar gerookt word, ga gewoon ergens anders zitten. en dat verbreek je de ramadan niet, als je gelijk ergens anders gaat zitten, maar als je het express doet dan wel wa shokran
akker3ie



Ze3ma kennis over islam Ga ga spelen

03-11-2003, 20:52

Citaat:
Origineel gepost door Selina
Ze3ma kennis over islam Ga ga spelen
iwa safii

ik zeg wat ik hoor van el 3olama2 enzo, niet zelf verzonnen... en hij had n vraag, als jij het wist misschien ging je wel voor hem uitleggen maar jah.. om te zeggen dat ik het goed deed, zeg je ze3ma ze3ma of weet ik veel wat... en dank je wel.

akker3ie

03-11-2003, 21:24
Salaam Aleikom Wa Rahmatoeallah

Kkwam dit tegen op Q & A -----------> Question #1812: Ruling on sitting with smokers when they are smoking



Question :


It is no secret that the forbidden habit of smoking is widespread, in the workplace, in the home and in public areas. The question is, is it permissible to sit with smokers? If a person is sitting with a smoker in his home or in a public gathering, should he leave him and go out?

Answer :

Praise be to Allaah.

As the brother has mentioned, smoking is haraam because of the general evidence that indicates that it is haraam. There is no specific text from the Messenger SAWS (peace and blessings of Allaah be upon him), because smoking only emerged recently, but the principles of sharee’ah are general in application, and some indications in some reports indicate that it is haraam. If a smoker sits next to you and wants to smoke, then advise him gently and kindly. Tell him, “My brother, this is haraam, and it is not permissible for you.”

I think that if you advise him kindly and gently, he will refrain from smoking, as we and others have found out by experience. If he does not refrain from smoking, then you have to leave him, because Allaah says (interpretation of the meaning):

“And it has already been revealed to you in the Book (this Qur’aan) that when you hear the Verses of Allaah being denied and mocked at, then sit not with them, until they engage in a talk other than that; (but if you stayed with them) certainly in that case you would be like them…” [al-Nisa’ 4:140]

But this is when it is in a public place. If it is in the workplace and you advise him but he does not refrain, then there is no sin on you, because this is the matter of necessity and you could not get away from him.



Liqa’ al-Baab al-Maftooh by Ibn ‘Uthaymeen, 54/101.

Bron: http://www.islam-qa.com


03-11-2003, 21:49

Citaat:
Origineel gepost door akker3ie
shokran agie fi allah,

alles staat duidelijk in el koran en soenat onze profeet sala allah 3alayhi wa salam... maar men wilt het duidelijk lezen dat roken haram is in el koran..maar dat hoeft niet... 5 keer bidden per dag staat ook niet in el koran...maar onze profeet heeft het duidelijk gemaakt voor ons toen na el esra2 wa el me3raj...

en agie fi el allah niet boos worden... roken is haram dat weten we 100% wel.. maar ze willen iets anders horen... subhana allah

wa shokran

akker3ie
Het is inderdaad zo dat niet alles letterlijk in de quran staat maar dan nog moet je een soerat aanwijzen waaruit blijkt dat het haram is. Iedereen kan roepen dat iets haram of halal is en dat ze het van geleerden hebben gehoord maar wat overtuigt mij om het te geloven...

04-11-2003, 09:08

Citaat:
Origineel gepost door achie25
Kun je ook met bewijzen komen uit de quran of soennah. De geleerden zijn er verdeeld over. De een zegt haram de ander zegt makrouh
Het kan niet bewezen worden omdat roken toen nog niet bestond. Net zo min als cocaine, heroine en xtc-pillen.

04-11-2003, 10:48



Citaat:
Origineel gepost door Jupiter
Het kan niet bewezen worden omdat roken toen nog niet bestond. Net zo min als cocaine, heroine en xtc-pillen.
Dat is bullshit, bikini's, minirokjes en make-up bestonden toen ook nog niet. Het hoeft er niet letterlijk te staat maar er de quran en soennah hebben antwoord op alles..

04-11-2003, 11:11

Citaat:
Origineel gepost door achie25
Dat is bullshit, bikini's, minirokjes en make-up bestonden toen ook nog niet. Het hoeft er niet letterlijk te staat maar er de quran en soennah hebben antwoord op alles..
Dat is helemaal geen bullshit. Het is gewoon een feit dat hoe langer de tijd verstrijkt tussen het moment dat de koran geschreven is en het huidige moment, steeds meer dingen zullen komen die de koran niet beschreven heeft en waar er dus geen antwoord gegeven kan worden gebaseerd op de koran. Je kunt wel een vers kiezen en dan zeggen dat daarmee iets bedoeld wordt, maar dat is geen bewijs maar een persoonlijke uitleg. Snappie?

04-11-2003, 11:18
selem3alikoem kijk allah heeft er rekening gehouden met dit zo gevallen

daarom zegt allah voorbeelden in de koran en de rasoel in de soena

DUS ACHIE25 AGIE JE HEBT

Pagina's : [1] 2 3